Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2025 kl. 23:34:03Jag minns att @Lillefot nännde att han tyckte att Ashas vänner i Önskan var alltför lika De Sju Dvärgarna, då är jag nyfiken på hur han känner med hur dvärg-karaktärerna ser ut i årets live-action adaption av Snövit?
Jag har ännu inte sett nyinspelningen av Snövit, men av det lilla jag sett av filmen från trailers och skärmdumpar är min åsikt samma som när jag först såg dem via bilden för något år sedan.

Överlag sett ser de ganska "uncanny" och sticker ut. Klädesdesignerna finner jag dock inget att klaga på med.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2023 kl. 22:25:40Såvitt jag vet har Gérard Depardieu faktiskt inte dömts än, utan är "bara" åtalad; men rättegången har inte inletts än.
I ärlighetens namn betvivlar jag dock inte att han är skyldig till åtminstone vissa av övergreppen och/eller de sexuella trakasserierna, men om det betyder att det går att bevisa bortom rimligt tvivel i en domstol är väl en senare fråga.
I de fall han begått sexuella trakasserier, men inga direkta övergrepp, gissar jag att flera av brotten redan är preskriberade.
https://www.svt.se/kultur/gerard-depardieu-kan-fa-fangelse-i-dag

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 13 maj 2025 kl. 13:46:12https://www.svt.se/kultur/gerard-depardieu-kan-fa-fangelse-i-dag
Oj, rättvisans kvarnar mal långsamt; som man brukar säga - tydligen väldigt långsamt...

Och idag var det ju bara två fall som han fälldes för, så flertalet ytterligare fall har inte tagits upp än. Men alltså villkorlig dom och skadestånd för de två fall han fälldes för idag.

Steffan Rudvall

Har en kollega som berättade för mig att det tydligen finns folk som driver att man ska riva/bygga om Turning Torso så att Malmö får tillbaka titeln Nordens högsta byggnad från Göteborg.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 maj 2025 kl. 17:15:21Har en kollega som berättade för mig att det tydligen finns folk som driver att man ska riva/bygga om Turning Torso så att Malmö får tillbaka titeln Nordens högsta byggnad från Göteborg.
Känns kanske inte som den bästa användningen av skattebetalarnas pengar...