Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 21:10:28När var senaste gången Niclas dubbade?
Niclas Wahlgren medverkade åtminstone i Postis Per - Filmen från 2014, men sen kan han mycket väl ha varit med i något efter det som jag glömt bort här och nu.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 20:49:39Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson har ju dock inte slutat dubba och kan ju medverka om det passar dem men Niclas skulle inte få dubba även om han ville.
Men det är ju helt klart mer sannolikt att Pernilla Wahlgren skulle ställa upp på en långfilm än på en lång TV-serie, om man ser till hur upptagen hon verkar vara nuförtiden...

Tommy Nilsson är ett lite mer oskrivet kort, då han knappast är fullt lika upptagen eller känd som under glansdagarna; så huruvida han skulle ställa upp i dubbningar är det nog bara han själv som kan svara på.

Just nu lär som sagt ingen tänka tanken på att rollbesätta Niclas Wahlgren, vare sig i svenska filmer/serier eller dubbningar, men det behöver inte nödvändigtvis vara för evigt - det beror på hur attityder i samhället förändras, och hur långsinta folk är. Det är ju trots allt inget särskilt grovt brott (sett ur ett straffrättsligt perspektiv) som han begått...

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 20:11:38Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

Vilka ska nu ta över rollerna som Herkules, Goldie Fasan, Marina, Jewel, m.fl. nu när Niclas & Pernilla Wahlgren tydligen inte dubbar längre...?

(detsamma gäller nog även Zak, Rocko, Ruber, John Smith, Buster, m.fl. i fallet med Tommy Nilsson)
Finns det något som tyder på att någon av dessa rollfigurer kommer att dyka upp i någon ny film eller TV-serie i närtid?

Möjligtvis med undantag för stora Disney-figurer (såsom Kalle Anka och Musse Pigg) är det ju ingen som rollbesätter eller försöker få skådespelare godkända innan de faktiskt är på gång i en dubbning, så innan dess lär ingen tänka tanken...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 maj 2024 kl. 21:34:48Niclas Wahlgren medverkade åtminstone i Postis Per - Filmen från 2014, men sen kan han mycket väl ha varit med i något efter det som jag glömt bort här och nu.
Men det är ju helt klart mer sannolikt att Pernilla Wahlgren skulle ställa upp på en långfilm än på en lång TV-serie, om man ser till hur upptagen hon verkar vara nuförtiden...

Tommy Nilsson är ett lite mer oskrivet kort, då han knappast är fullt lika upptagen eller känd som under glansdagarna; så huruvida han skulle ställa upp i dubbningar är det nog bara han själv som kan svara på.

Just nu lär som sagt ingen tänka tanken på att rollbesätta Niclas Wahlgren, vare sig i svenska filmer/serier eller dubbningar, men det behöver inte nödvändigtvis vara för evigt - det beror på hur attityder i samhället förändras, och hur långsinta folk är. Det är ju trots allt inget särskilt grovt brott (sett ur ett straffrättsligt perspektiv) som han begått...
Finns det något som tyder på att någon av dessa rollfigurer kommer att dyka upp i någon ny film eller TV-serie i närtid?

Möjligtvis med undantag för stora Disney-figurer (såsom Kalle Anka och Musse Pigg) är det ju ingen som rollbesätter eller försöker få skådespelare godkända innan de faktiskt är på gång i en dubbning, så innan dess lär ingen tänka tanken...
Se detta inlägg;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 21:05:48Jag tänkte mest utifall att, det kan ju aldrig skada att tänka OM de hade gjort det, typ något i stil med Hos Musse eller något sånt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 21:05:48Jag tänkte mest utifall att, det kan ju aldrig skada att tänka OM de hade gjort det, typ något i stil med Hos Musse eller något sånt.
Men då kommer som sagt ingen att tänka tanken eller börja planera för rollbesättning innan någon sådan roll är på gång.

Den dagen den sorgen, som man brukar säga...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 21:28:32Då är frågan vem som ska ta över den rollen i Madagaskar 4...?
Det verkar ju inte bli någon Madagaskar 4 men Niklas Berglund spelar ju Kung Julien i tv-serien om honom.

MOA

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 21:51:44Det verkar ju inte bli någon Madagaskar 4 men Niklas Berglund spelar ju Kung Julien i tv-serien om honom.
Jag har faktiskt aldrig sett den serien såsen vet jag ingenting om, så jag kan dessvärre inte uttala mig om honom.

Citat från: MOA skrivet 22 maj 2024 kl. 21:56:38Introsång

https://www.youtube.com/watch?v=HiL0MmReavs
Okej, tack för påminnelsen, det är ingen serie jag bryr mig om nämligen, av den enkla anledningen att jag inte alls tycker om den serien, men det kan ju vara för att den är ägnad åt småbarn, jag har personligen aldrig varit vidare förtjust i den serien, den är inget för mig helt enkelt.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 22:00:19Jag har faktiskt aldrig sett den serien såsen vet jag ingenting om, så jag kan dessvärre inte uttala mig om honom.
Okej, tack för påminnelsen, det är ingen serie jag bryr mig om nämligen, av den enkla anledningen att jag inte alls tycker om den serien, men det kan ju vara för att den är ägnad åt småbarn, jag har personligen aldrig varit vidare förtjust i den serien, den är inget för mig helt enkelt.
Såsen? Ja ja, Big Chris är så rolig! Skulle kunna spamma alla bilder jag har på honom ;D

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 22 maj 2024 kl. 22:07:46Såsen? Ja ja, Big Chris är så rolig! Skulle kunna spamma alla bilder jag har på honom ;D
"så den" skulle det stå.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 21:51:44Det verkar ju inte bli någon Madagaskar 4 men Niklas Berglund spelar ju Kung Julien i tv-serien om honom.
Nej

Det är faktiskt Johan Reinholdsson.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 20:11:38(detsamma gäller nog även Zak, Rocko, Ruber, John Smith, Buster, m.fl. i fallet med Tommy Nilsson)
Med tanke på all kontrovers som filmen Pocahontas möt på senare i synnerhet vad det gäller Kohm Smith 

Kan jag nästa garantera att han inte dyker upp igen.

Att ha med honom i framtiden Disney media skulle nog anses vara i dålig smak.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 20:11:38Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

Vilka ska nu ta över rollerna som Herkules, Goldie Fasan, Marina, Jewel, m.fl. nu när Niclas & Pernilla Wahlgren tydligen inte dubbar längre...?

(detsamma gäller nog även Zak, Rocko, Ruber, John Smith, Buster, m.fl. i fallet med Tommy Nilsson)
Herkules lär nog i alla fall dyka upp.

Om det pratas faktiskt om en ny live action Ferngully tv serie ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2024 kl. 22:12:26Nej

Det är faktiskt Johan Reinholdsson.
I de fem första avsnitten av serien, men de är dubbade av KM Studio. Resten av avsnitten är dubbade av Eurotroll men delvis andra röster...

Varför man bytte dubbningsbolag efter bara fem avsnitt vet jag inte men Dubbninghemsidans lista stämmer inte för majoriteten av serien.

Screenshot_Netfilx.jpg

MOA

Snackar Håkan Mohede skånska när han snackar normalt?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 22:17:55I de fem första avsnitten av serien, men de är dubbade av KM Studio. Resten av avsnitten är dubbade av Eurotroll men delvis andra röster...

Varför man bytte dubbningsbolag efter bara fem avsnitt vet jag inte men Dubbninghemsidans lista stämmer inte för majoriteten av serien.

Screenshot_Netfilx.jpg
Det hade jag ingen aning om 😦😄

Inte för att jag klagar 😁👍

gstone

Vad betyder det här ?

Varför kan jag inte se programmen ?😔😖😫