PK är ju tycker jag här att det är för mycket Politiskt korrekt just nu och att man ska hålla på att tissla och tassla runt och ändra på en massa grejer på gamla filmer och allting.
PK handlar ju om att vara "Politiskt Korrekt", och används som ett skällsord. Men i själva verket handlar det ju om att zooma ut lite och se det ur ett större perspektiv. Som, för att ta dina gamla som exempel, stanna upp och tänka "det här som jag är uppväxt med och älskat sedan barnsben, finns det något problematiskt i det? Finns det något i det här som kränker, sårar eller nedvärderar andra människor än mig själv?" Ibland är svaret ja, och beroende på hur starkt det är kan det vara läge att ändra, byta ut eller varna framtida generationer, så de slipper gå 20+ år och tro att deras barndomsfilmer är helt fläckfria innan de själva också inser att så inte var fallet.
Scenen med torktumlaren har ju med säkerhet för barn att göra. Att ändra i filmer för att göra det mer inkluderande för minoriteter kallas ju oftast PK men att ändra en scen p.g.a. säkerhet så att Disney inte ska råka få på nosen om de blir stämda, är inte det lite mer moderat över det?

Det är klart det är ju så men att det är ju en så kort sekvens av filmen att varför skulle barn ens ta efter det!?
Vänd på det; "Det är ju en så kort sekvens av filmen så vad gör det att torktumlaren byttes ut?"
Bara att jag tycker det är löjligt med att överreagera på det att åh det är så hemskt det kränker alla människor. Okej vi har fattat punkt slut. Det ända jag ville säga är att jag inte tycker det är så farligt. Och nu vet jag vad ni tänker säga men du Elios är ju inte från en viss entnicitet så du har ju inget att ta åt dig. Nej jag vet för jag ser inget hån i det dem gör för jag ser bara det dem visar upp. Folk har blivit diskriminerade i alla tider för sånt här och det tror jag inte kommer att hjälpas av att klippa bort saker ur filmer.
Kanske du inte ser ett problem just för att du inte är från en viss etnicitet. Du ser sin avbild överallt och dessutom i ett heroiskt, roligt, sorligt och hjältemodigt stadie och överallt där emellan. Kan då vara nyttigt att veta om hur priviligerad du är och lugna ned dig, kan jag tycka

Du har rätt till din åsikt men du har också ett privilegium att låta människor av etnicitet föra sin talan före dig - Låt dem då göra det och lyssna på vad de säger innan du gör din egen röst hörd. Du kanske lär dig något.
Så då kanske man då borde göra om alla dessa sekvenserna också så att barn inte ska kunna skada sig och så!?
Jo att barn härmar och leker fattar man väl men då borde dem ju ändå kolla hur gick det för den tecknade figuren sen. Klarade han sig bra? Nja det är en tolkningsfråga som är lite svårt att komma fram till något rimligt svar som sagt.
Som sagt; barn är idioter. De tänker inte så. Hade barn haft sådant konsekvenstänk hade vi levt i en helt annan värld än idag.
Varsågod men det var dock menat till lite annat PK folk. 
Jag är fruktansvärt PK och ganska stolt över det. Talar du om "PK-töntar" så talar du även om mig.
Med torktumlarna är ju den stora frågan om ens barn kan sätta igång den!? Vet dem ens hur en fungerar? Visst kan dem gömma sig i den och föräldrarna eller någon som ska använda den och dem gömmer sig i den och inte vet det. Så visst finns den chansen. Men kom igen det är inte så svårt att missa det när dem väl öppnar den.
Det finns skräckhistorier där barn och djur dött genom att hoppa in och gömma sig i just torktumlare där föräldrarna sedan satt igång den. Möjligheten finns.
Den "gamla goda tiden" gjorde min barndom. Jag växte upp med Disney och jag F*cking ÄLSKADE varje sekund av det jag såg på då. Det var nostalgi och fick mig att se underbart på livet och vilja leva fullt ut. Så att ja det är lite som ett livselixir och jag saknar den tiden varje dag och det är iallafall det jag tycker med att livet var bättre förr. Kanske menar folk i högern det också när dem säger att det var bättre förr. Inte i att dem menade att misshandla kvinnor eller köra med aga på skolan. Utan för att dom saknade sin underbara barndom eller att få känna sina gamla upplevelser om när man var barn och kände nostalgi mm. Vad vet jag egentligen? 
Som sagt; nostalgi är underbart och en väldigt stark känsla, men låt den inte vara som en dimma för dina ögon. DIN nostalgi kommer alltid finnas och vara värdig, men det betyder inte att vi inte behöver ändra material och tänka annorlunda inför kommande generationer.
Folk som säger "det var bättre förr" har också ofta ett slags filter (eller ibland en jävla järnridå) inför allt som var
dåligt förr i tiden. Generellt sett går världen åt ett bättre håll, på så sjukt många plan, men priviligerade människor som växte upp i en tid då de inte behövde oroa sig för att hitta mat för dagen eller diskrimineras dagligen tycker det är jobbigt att se folk som inte har haft det lika bra som de i livet och blir därför arga när denna del av världen kommer in i deras världsbild - Det är därför så många blev arga över tiggare, bl.a.
Du kan ha stor nostalgi för problematiska filmer, det har även jag (en av mina favoritfilmer som barn innehöll en otroligt nedvärderande skildring av romer t.ex.) men du bör ändock veta med dig att det är problematiskt och där igenom också kunna acceptera att detta kan ändras inför framtida generationer. Världen förändras konstant oavsett vad, så varför inte försöka ändra den till något lite bättre än det vi och våra föräldrar växte upp i

(Ber om ursäkt för eventuella stavfel, har precis vaknat)