Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Zorro

Startat av TonyTonka, 23 februari 2011 kl. 22:11:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2025 kl. 00:02:58Jag skulle verkligen vilja ha credits !
Det skulle jag också vilja, men då VHS-utgåvorna saknade dubbcredits och Mikael Roupé inte kom ihåg något, så är det nog tyvärr bara röstidentifiering som återstår.

Enligt obekräftade uppgifter finns inte ens de gamla papperen med dubbcredits från Sun Studio-tiden bevarade, utan ska ha kastats bort i samband med att SDI Media köpte företaget; så även om man hade hittat åt rätt person som kan hjälpa till finns alltså ingenting kvar. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2025 kl. 00:11:58Det skulle jag också vilja, men då VHS-utgåvorna saknade dubbcredits och Mikael Roupé inte kom ihåg något, så är det nog tyvärr bara röstidentifiering som återstår.

Enligt obekräftade uppgifter finns inte ens de gamla papperen med dubbcredits från Sun Studio-tiden bevarade, utan ska ha kastats bort i samband med att SDI Media köpte företaget; så även om man hade hittat åt rätt person som kan hjälpa till finns alltså ingenting kvar. :(
:'( :'(😭😬😩😖😫😫
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2025 kl. 00:11:58Det skulle jag också vilja, men då VHS-utgåvorna saknade dubbcredits och Mikael Roupé inte kom ihåg något, så är det nog tyvärr bara röstidentifiering som återstår.

Gud vas ledsen jaf blir  :'( :'(😣😖😭🥺
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2025 kl. 23:59:57Om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att Warner Bros-serien The New Adventures of Zorro mycket riktigt dubbades av Sun Studio. Jag var i kontakt med Mikael Roupé för flertalet år sedan angående den serien, och jag vill minnas att det var han som regisserade. :)

Jag minns nämligen att Mikael först trodde att Sun Studio inte hade dubbat ledmotivet, utan att det var Eurotroll som översatt och dubbat introt i samband med mixningen (som tydligen förekom ibland) - men när vi kommit på vem introsångaren var, så kom han fram till att det nog var Sun Studio som även hade dubbat introt trots allt...
(Lite förvirrande, men Mikael har ju gjort väldigt mycket, så man får väl ha förståelse för att han kan glömma saker och ting...)
Lite nyfiken. Vad hindrar från att det skulle kunna vara en creditlista på hemsidan? Vad jag ser så finns det ganska bra med information för att kunna skiva ihop en tillräckligt bra en. :)

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 oktober 2025 kl. 08:24:32Lite nyfiken. Vad hindrar från att det skulle kunna vara en creditlista på hemsidan? Vad jag ser så finns det ganska bra med information för att kunna skiva ihop en tillräckligt bra en. :)
Det är visserligen inte mig du frågar, men;

https://www.youtube.com/watch?v=ZEbaxvOSOdQ

https://www.youtube.com/watch?v=cElGF0DDxUc

Några stycken;

>Titelsång: Johan Wikström

>Zorro = Mikael Roupé

>Isabella = Lena Ericsson

>Capitan Montizerro = Kenneth Milldoff

>Sergeant Garcia = Stefan Frelander

>Beskyddaren = Thomas Engelbrektson

>Kungliga Vaktmästaren = Olli Markenros

>Vakt = Håkan Mohede