Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2022 kl. 20:32:21
Det finns aldrig någonsin någon "garanti" på någonting när det gäller TV-serier.

Jag vill ändå att Amphibia skall visa färdig runt om i världen, också i Norden! Inga undantag!

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  3 februari 2022 kl. 20:38:00
Alla avsnitt från säsong 2 finns nu med svensk tal sen runt slutet av november/början av december. Du kanske ha missat det?
Det har jag helt missat. I så fall har du ju ingenting att bekymra dig över, så varför klaga...?

I dessa tider får man som sagt vara tacksam om en serie går att se på ett sätt - antingen via streaming, DVD/Blu-Ray eller linjär TV. Om en serie som finns via någon streamingtjänst även sänds linjärt får man se det som en ren bonus, inte mer än så.

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  3 februari 2022 kl. 20:42:31
Jag vill ändå att Amphibia skall visa färdig runt om i världen, också i Norden! Inga undantag!

Du tycker uppenbarligen att det är mycket roligare att beklaga dig än att faktiskt se serien! :)

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2022 kl. 02:33:56
Det har jag helt missat. I så fall har du ju ingenting att bekymra dig över, så varför klaga...?

I dessa tider får man som sagt vara tacksam om en serie går att se på ett sätt - antingen via streaming, DVD/Blu-Ray eller linjär TV. Om en serie som finns via någon streamingtjänst även sänds linjärt får man se det som en ren bonus, inte mer än så.

Jag klagar ändå att säsong 2 har inte börjat visat ännu i Norden. Att säsong 2 skall sändas i Norden tycker jag att det är jätteviktig.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet  4 februari 2022 kl. 06:54:29
Du tycker uppenbarligen att det är mycket roligare att beklaga dig än att faktiskt se serien! :)

Det är inte alls sant! Jag klagar bara på att Disney inte tar på allvar att Amphibia är en viktig serie och varför den behövs visas färdig i Norden. Jag tror att säsong 3 blir den sista, men det kan bli en fjärde säsong.

KurageDHH

Är det ingen därute som vet när säsong 2 skall komma till Norden?
Det kommer att gå dagar, veckor, månader och år utan att det händer nånting!

Säsong 3 av Elena från Avalor har ju dubbat (dock inte säsong 2), men än så länge har den ändå inte alls visat i Norden vad jag vet!
Verkar inte ut så att den kommer att släppas i alla fall (inte ens på Disney+). Därför börjar jag ha onda aningar om att det kommer att hända samma sak med säsong 2 av Amphibia (och tydligen även säsong 3)! :'(

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  7 februari 2022 kl. 14:28:09
Är det ingen därute som vet när säsong 2 skall komma till Norden?
Det kommer att gå dagar, veckor, månader och år utan att det händer nånting!

Lunga ner dig!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

KurageDHH

Jaha, nu har det redan börjat sända säsong 3 på Disney Channel i Spanien och Portugal och fem första s3-avsnitt finns redan tillgänglig på Disney+ i Storbritanninen, men fortfarande inte ens enda avsnitt av säsong 2 i Norden än! >:(
Är det så att Disney tänker aldrig sända säsong 2 och 3 i alla fall i Norden? Jag vill ha sanningen!

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 13 februari 2022 kl. 14:11:17
Jaha, nu har det redan börjat sända säsong 3 på Disney Channel i Spanien och Portugal och fem första s3-avsnitt finns redan tillgänglig på Disney+ i Storbritanninen, men fortfarande inte ens enda avsnitt av säsong 2 i Norden än! >:(
Är det så att Disney tänker aldrig sända säsong 2 och 3 i alla fall i Norden? Jag vill ha sanningen!

Sluta överreagera!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2022 kl. 15:30:53
Sluta överreagera!

Jag övereagerar inte! Jag är bara upprörd över att Disney verkar vägra att släppa säsong 2 i Norden! Snart börjar också säsong 3 att visas i Polen, Ungern, Romänien och Bulgarien har jag kollat efter i:
https://animesuperhero.com/forums/threads/international-disney-networks-thread-part-9.5792315/page-20
Lyckanas ost hos dessa länder, men förbannat otur för de nordiska länderna! Varför blev det så?

Oskar

Citat från: KurageDHH skrivet 13 februari 2022 kl. 18:56:00
Jag övereagerar inte! Jag är bara upprörd över att Disney verkar vägra att släppa säsong 2 i Norden! Snart börjar också säsong 3 att visas i Polen, Ungern, Romänien och Bulgarien har jag kollat efter i:
https://animesuperhero.com/forums/threads/international-disney-networks-thread-part-9.5792315/page-20
Lyckanas ost hos dessa länder, men förbannat otur för de nordiska länderna! Varför blev det så?
Du får höra av till disney kontoret i norden.

Oskar

Citat från: KurageDHH skrivet 13 februari 2022 kl. 18:56:00
här är telefonnummer till disney kontor i Sverige:0855544552
Besökadress Västra Järnvägsgatan 23, 111 64 Stockholm leveranadress , 101 23 Stockholm.

KurageDHH

Citat från: Oskar skrivet 13 februari 2022 kl. 20:11:52
Besökadress Västra Järnvägsgatan 23, 111 64 Stockholm leveranadress , 101 23 Stockholm.

Jag har ringt till dom för inte så länge sedan. Dom säger att dom inte har nåt med Disney Channel att göra.
Är det inte den här rätta telefonnumret: 0855544500? Jag har ringt det numret. Besöksadressen är dock rätt.

Adam Larsson

Citat från: Oskar skrivet 13 februari 2022 kl. 20:11:52
Citat från: KurageDHH skrivet 13 februari 2022 kl. 20:23:47
Jag har ringt till dom för inte så länge sedan. Dom säger att dom inte har nåt med Disney Channel att göra.
Är det inte den här rätta telefonnumret: 0855544500? Jag har ringt det numret. Besöksadressen är dock rätt.
Vem han än kontaktar så kan de eller han inte göra något åt saken

KurageDHH

Citat från: Adam Larsson skrivet 13 februari 2022 kl. 20:24:59
Vem han än kontaktar så kan de eller han inte göra något åt saken
Skall jag bara ge upp hoppet och tvingas acceptera att Disney inte tänker visa säsong 2 och 3 i Norden?