Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Nu när jag sett om Sonic 4 år senare så hörde jag att Hasse spelar Knasgubben & blir han seriöst kallad för Hasse av Sonic?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 18:25:21måste jag betala även om DVDn inte dläppes ?
Oftast brukar nätbutiker inte ta betalt förrän varan faktiskt skickas, när det gäller förhandsbokningar; just för att man aldrig kan vara 100% säker på att en vara kommer släppas förrän strax innan releasedagen. Har du kollat om de verkligen har dragit pengarna redan nu...?

Om de verkligen har dragit pengarna redan, så kommer alla seriösa butiker givetvis att betala tillbaka pengarna om den inte skulle släppas - men vanligast är som sagt att pengarna inte dras förrän det faktiskt finns en vara att skicka ut.

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 19:21:19Den kommer dock fortsättningsvis att ha serien den utger att ha ?

Och då sparra jag på en skyshowtime prenumeration ;)
Det kan väl inte gärna finnas mer än en produktion som heter Knuckles, så om DVD-utgåvan kommer att släppas råder det väl ingen större tvekan om att det rör sig om rätt serie. Däremot vet vi ju inte med säkerhet om DVD-utgåvan kommer innehålla alla avsnitt, eller bara utvalda avsnitt av serien - det står ju ingen angiven speltid ännu, så att man därigenom kan dra några säkra slutsatser om antal avsnitt.

Inte heller vet vi något om eventuell svensk dubbning eller inte. På SkyShowtime skulle jag bli förvånad om serien inte har svenskt tal, men CDONs specifikationer just nu antyder ju att DVD-utgåvan inte kommer att ha något annat än engelskt ljudspår. Men innan det ens finns ett riktigt omslag att se, så får vi nog ta alla angivna specifikationer med en nypa salt.

På SkyShowtime släpps ju tydligen Knuckles den 3 augusti (alla avsnitt släpps samma dag), och man kan ju tycka att samma ljudspår som kommer finnas på tjänsten också borde finnas med på DVD-utgåvan - men det kan förstås finnas rättighetsskäl eller andra mystiska skäl varför eventuell svensk dubbning kommer saknas på DVD; det har ju hänt förut...

I mina ögon är det i alla fall ganska meningslöst att förköpa en DVD-utgåva tre månader innan angiven release - man får ju liksom inte DVD:n tidigare för det, och innan den ens har släppts finns det knappast minsta lilla risk att utgåvan skulle bli slutsåld. Men alla gör förstås som de vill...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 02:41:58Oftast brukar nätbutiker inte ta betalt förrän varan faktiskt skickas, när det gäller förhandsbokningar; just för att man aldrig kan vara 100% säker på att en vara kommer släppas förrän strax innan releasedagen. Har du kollat om de verkligen har dragit pengarna redan nu...?

Om de verkligen har dragit pengarna redan, så kommer alla seriösa butiker givetvis att betala tillbaka pengarna om den inte skulle släppas - men vanligast är som sagt att pengarna inte dras förrän det faktiskt finns en vara att skicka ut.
Det kan väl inte gärna finnas mer än en produktion som heter Knuckles, så om DVD-utgåvan kommer att släppas råder det väl ingen större tvekan om att det rör sig om rätt serie. Däremot vet vi ju inte med säkerhet om DVD-utgåvan kommer innehålla alla avsnitt, eller bara utvalda avsnitt av serien - det står ju ingen angiven speltid ännu, så att man därigenom kan dra några säkra slutsatser om antal avsnitt.

Inte heller vet vi något om eventuell svensk dubbning eller inte. På SkyShowtime skulle jag bli förvånad om serien inte har svenskt tal, men CDONs specifikationer just nu antyder ju att DVD-utgåvan inte kommer att ha något annat än engelskt ljudspår. Men innan det ens finns ett riktigt omslag att se, så får vi nog ta alla angivna specifikationer med en nypa salt.

På SkyShowtime släpps ju tydligen Knuckles den 3 augusti (alla avsnitt släpps samma dag), och man kan ju tycka att samma ljudspår som kommer finnas på tjänsten också borde finnas med på DVD-utgåvan - men det kan förstås finnas rättighetsskäl eller andra mystiska skäl varför eventuell svensk dubbning kommer saknas på DVD; det har ju hänt förut...

I mina ögon är det i alla fall ganska meningslöst att förköpa en DVD-utgåva tre månader innan angiven release - man får ju liksom inte DVD:n tidigare för det, och innan den ens har släppts finns det knappast minsta lilla risk att utgåvan skulle bli slutsåld. Men alla gör förstås som de vill...
Enligt Ginza är det tydligen 15-årsgräns på serien så det är ju inte heller säkert att den dubbas.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 02:41:58Oftast brukar nätbutiker inte ta betalt förrän varan faktiskt skickas, när det gäller förhandsbokningar; just för att man aldrig kan vara 100% säker på att en vara kommer släppas förrän strax innan releasedagen. Har du kollat om de verkligen har dragit pengarna redan nu...?

P
Varför skulle vilja se en svensk dubbning ab en serien på en streaming tjänst som aldrig har utsatt dubb credits 😒❓
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 02:41:58I mina ögon är det i alla fall ganska meningslöst att förköpa en DVD-utgåva tre månader innan angiven release - man får ju liksom inte DVD:n tidigare för det, och innan den ens har släppts finns det knappast minsta lilla risk att utgåvan skulle bli slutsåld. Men alla gör förstås som de vill...
Sluta kritisera mina livs val 😣😫😫😡😡❗️❗️

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 10:07:24Sluta kritisera mina livs val 😣😫😫😡😡❗️❗️
Är det ett livsval att köpa DVD:er?

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 10:07:24Sluta kritisera mina livs val 😣😫😫😡😡❗️❗️
Jag kritiserar inte - jag bara undrar vad vitsen är med att förhandsboka något så långt i förväg, när man inte vinner något på det...? I värsta fall, om pengarna dras direkt, får du istället ligga ute med pengar i tre månader; vilket butiken tjänar på i och med ränta på dina pengar medan du riskerar att förlora på det...

Citat från: gstone skrivet 21 juni 2024 kl. 10:06:23Varför skulle vilja se en svensk dubbning ab en serien på en streaming tjänst som aldrig har utsatt dubb credits 😒❓
Så för dig är det helt avgörande att det finns utsatt dubbcredits för att någonsin ens vilja se en svensk dubbning...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 12:29:23.
Så för dig är det helt avgörande att det finns utsatt dubbcredits för att någonsin ens vilja se en svensk dubbning...?
Ja prices

Skokaka

Hoppas dock att filmen kommer ut i denna året i hela fall, då det verkar vara ett stort år för ikoniska tecknade djurkaraktärer. Katten Gustaf och Hacke Hackspett fick filmer i år, så hoppas att Sonic gör det, också.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2024 kl. 23:29:07Hoppas dock att filmen kommer ut i denna året i hela fall, då det verkar vara ett stort år för ikoniska tecknade djurkaraktärer. Katten Gustaf och Hacke Hackspett fick filmer i år, så hoppas att Sonic gör det, också.
Hoppas jag också så trilogin blir komplett, vill tro att Scratch & Grounder medverkar även om det inte är sant

gstone

Knuckles har svenskt tal på Sky Showtime

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2024 kl. 12:30:24Knuckles har svenskt tal på Sky Showtime
Sonic görs så klart av Christian Hedlund och Knuckles av Adam Fietz.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2024 kl. 02:41:58Om de verkligen har dragit pengarna redan, så kommer alla seriösa butiker givetvis att betala tillbaka pengarna om den inte skulle släppas - men vanligast är som sagt att pengarna inte dras förrän det faktiskt finns en vara att skicka ut.

På SkyShowtime släpps ju tydligen Knuckles den 3 augusti (alla avsnitt släpps samma dag), och man kan ju tycka att samma ljudspår som kommer finnas på tjänsten också borde finnas med på DVD-utgåvan - men det kan förstås finnas rättighetsskäl eller andra mystiska skäl varför eventuell svensk dubbning kommer saknas på DVD; det har ju hänt förut...

Bara så du vet är det två skivor :D

ttps://cdon.se/film/knuckles-2-disc-p163254553

gstone

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2024 kl. 12:30:24Knuckles har svenskt tal på Sky Showtime
Serien har översatta en del uttryck annorlunda än andra filmen.