Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Om Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul faktiskt hade någonting med julen att göra

The Gift of the Magi.jpg

Racnar

Racnar

Mycket bortglömd serie, finns bara ett par avsnitt utgivna i hela världen på DVD.

The New Scooby-Doo Mysteries.png

Mathilda Gustafsson

Citat från: Racnar skrivet 19 januari 2026 kl. 00:37:59Mycket bortglömd serie, finns bara ett par avsnitt utgivna i hela världen på DVD.

Varför är Fred och Velma med på bilden? De är ju inte med i serien

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 januari 2026 kl. 01:06:37Varför är Fred och Velma med på bilden? De är ju inte med i serien
Jo, i avsnitt 1, 6 och 8 är de faktiskt med. Och Fred är dessutom med utan Velma i ytterligare ett avsnitt.

Men visst, man kan väl med all rätt hävda att de är lite väl framträdande på bilden för de gästroller de faktiskt har...

Dessutom syns ju inte Scrappy-Doo på bilden, som har en betydligt större roll än Fred och Velma; om man ser till serien som helhet.

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet 19 januari 2026 kl. 00:37:59Mycket bortglömd serie, finns bara ett par avsnitt utgivna i hela världen på DVD.
Riktigt så illa är det väl ändå inte...? Jag vet inte hur det ser ut utanför Sverige, men i Sverige har 4 hela avsnitt och 3 halva avsnitt (endast ena delavsnittet) släppts på DVD med svenskt tal. Även om det förstås vore bättre med hela serien, så tycker jag det är lite mer än "ett par avsnitt"...?

MOA

Lätt överskuggad av alla program med Scooby Doo, sändes det på Boomerang för nu är jag osäker

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 19 januari 2026 kl. 11:04:17Lätt överskuggad av alla program med Scooby Doo, sändes det på Boomerang för nu är jag osäker
Jag tror bara att The New Scooby-Doo Mysteries sänts på TV3 i Sverige, men helt säker är jag inte; så någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2026 kl. 11:15:44Jag tror bara att The New Scooby-Doo Mysteries sänts på TV3 i Sverige, men helt säker är jag inte; så någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Den sändes även på Cartoon Network ca 2001, men endast den säsongen. För visst är The New Scooby-Doo Mysteries titeln på den andra säsongen? :) 

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 19 januari 2026 kl. 12:03:37Den sändes även på Cartoon Network ca 2001, men endast den säsongen. För visst är The New Scooby-Doo Mysteries titeln på den andra säsongen? :)
Ja, precis - antingen den andra säsongen till The New Scooby & Scrappy-Doo Show eller en separat serie som uppföljare till den - de båda säsongerna/serierna har olika intron, så vissa klassar det som olika serier och vissa (som Wikipedia) som olika säsonger av samma serie. :)

Hade serien samma dubbning på Cartoon Network?

MOA

Citat från: Erika skrivet 19 januari 2026 kl. 12:03:37Den sändes även på Cartoon Network ca 2001, men endast den säsongen. För visst är The New Scooby-Doo Mysteries titeln på den andra säsongen? :)
Innan jag levde är jag helt säker på att jag aldrig sett det, måste blandat ihop det med ett annat program som sändes på Boomerang

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2026 kl. 13:21:27Hade serien samma dubbning på Cartoon Network?
Har tyvärr aldrig sett tv-serien på TV3, men baserat på signaturmelodin (introt ligger ute på Youtube, och det är en inspelning från TV3) samt minnen, förstås bör det vara samma dubbning då jag minns signaturmelodin så väl. Även de skådespelare som listas stämmer överens med de röster jag minns.  

Racnar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2026 kl. 02:35:30Riktigt så illa är det väl ändå inte...? Jag vet inte hur det ser ut utanför Sverige, men i Sverige har 4 hela avsnitt och 3 halva avsnitt (endast ena delavsnittet) släppts på DVD med svenskt tal. Även om det förstås vore bättre med hela serien, så tycker jag det är lite mer än "ett par avsnitt"...?
Kanske jag tänker på The New Scooby-Doo och Scrappy-Doo Show? Lätt att blanda ihop dem eftersom att de ibland räknas som samma serie.

Will Siv

- what.

Bib