Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rumble

Startat av gstone, 27 november 2021 kl. 10:43:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 december 2021 kl. 10:14:20
Jag kan komma åt dubbningen på Paramount+ via Telia Play...

Är dubbning bra ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 december 2021 kl. 10:14:20
Jag kan komma åt dubbningen på Paramount+ via Telia Play...
Det verkar ju helt obegripligt, för direkt via Paramount+ egen app och sajt finns fortfarande inget svenskt ljudspår.

Vilka ljudspår och textspår kan du se på Rumble via Telia Play?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 december 2021 kl. 11:34:09
Är dubbning bra ?

Ja, den är bra, men ibland låter det som att den svenska dialogen ligger ovanpå den engelska originaldialogen. Själva dubbningen är väl dock inget fel på.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2021 kl. 11:44:08
Det verkar ju helt obegripligt, för direkt via Paramount+ egen app och sajt finns fortfarande inget svenskt ljudspår.

Vilka ljudspår och textspår kan du se på Rumble via Telia Play?

Jag kommer åt alla de nordiska ljudspåren, men originalspåret verkar saknas helt här. Det finns inte heller några som helst textspår.

Det finns inga som helst dubbcredits.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

gstone

Jag kommer aldrig få se den svenska dubbningen  :'( :'( :'( :'(

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 december 2021 kl. 11:46:28
Ja, den är bra, men ibland låter det som att den svenska dialogen ligger ovanpå den engelska originaldialogen. Själva dubbningen är väl dock inget fel på.

Jag kommer åt alla de nordiska ljudspåren, men originalspåret verkar saknas helt här. Det finns inte heller några som helst textspår.

Kände du igen några röster ?

gstone

Tror ni Rumble kommer ut på dvd ?

gstone

Nu kommer jag aldrig  få veta vilka dom svenska rösterna är !!! :'( :'( :'(  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(:'( :'( :'(

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 december 2021 kl. 11:52:25
Kände du igen några röster ?

Jadå! Björn Bengtsson, Adam Fietz, Johan Wahlström, Figge Norling, Ole Ornered, Jennie Jahns och Charlotte Ardai Jennefors är jag åtminstone säker på medverkade, sen tror jag även att jag hörde Gladys del Pilar.

Just det! Jan Åström och John Alexander Eriksson var med de också!

Daniel Hofverberg

Det här var minst sagt besynnerligt. Jag har nu kollat på Comhem Play, och där har Rumble faktiskt svensk dubbning. Faktum är att där finns bara svenskt ljudspår - inga andra ljudspår alls och inga textspår.

Även på Comhem Play finns inga som helst dubbcredits, vilket det för övrigt inte verkar finnas på någonting svenskdubbat överhuvudtaget. :(

Väldigt märkligt att det skiljer sig så mycket mellan olika leverantörer, och ännu konstigare att nordiska ljudspår saknas helt när man tecknat abonnemang direkt hos Paramount+... :(

Daniel Hofverberg

Jag har pratat med UIP, men de hade tyvärr inga uppgifter om den svenska dubbningen; så den verkar inte ha gått via dem trots allt. :(

Jag har även mailat till både Eurotroll, Paramount+ och ViacomCBS Nordic (som ansvarar för MTV, Paramount Network, Nickelodeon, VH1 och Paramount+ i de nordiska länderna), men har inte fått något svar än.

Anders M Olsson

Nu har Rumble på Paramount+ egen sajt fått både text och tal på engelska, svenska, norska, danska och finska.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 december 2021 kl. 12:05:31
Nu har Rumble på Paramount+ egen sajt fått både text och tal på engelska, svenska, norska, danska och finska.

Det var i alla fall brA :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 december 2021 kl. 12:05:31
Glädjande.

Dock fortfarande inga dubbcredits, och varken ViacomCBS eller Eurotroll har svarat på mitt mail än.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 december 2021 kl. 12:47:39
Glädjande.

Dock fortfarande inga dubbcredits, och varken ViacomCBS eller Eurotroll har svarat på mitt mail än.
Jag vet inte vilken studio dubbar filmen de kan vara sdi media m.m

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet 22 december 2021 kl. 13:19:56
Jag vet inte vilken studio dubbar filmen de kan vara sdi media m.m

Fast gstone har ju veta att det är Eurotroll som har dubbat den.