Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kompletta svenska dubbningar av Disneys kortfilmer

Startat av Disneyfantasten, 3 januari 2022 kl. 11:33:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2022 kl. 21:39:29
nej det är Jan Koldenius

Nu får du skärpa dig! Det är definitivt Hans Gustafsson, jag tycker du får jämföra rösten med Torulf och Svinpäls!

Jan Koldenius har en röst som är lätt att känna igen och han låter inte alls sådär!

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2022 kl. 21:49:34
Det är ju Jan Koldenius !

För sista gången nej! Creditlistor stämmer inte alltid, sluta tramsa dig nu, du kan inte bara komma och påstå att creditlistor automatiskt alltid stämmer, ibland förekommer felaktigheter, punkt slut, svara inte mer nu!

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2022 kl. 22:06:44
Fast enligheten är Jan Koldenius

Nu får du faktiskt ge dig! Det är Hans Gustafsson och därmed basta!

Lyssna själv och jämför! Du kan fråga både Steffan Rudvall, jimstrom, dubbnings_proffsen, Oscar Isaksson, TonyTonka och Alexander Lundahl om saken om du är minsta osäker!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2022 kl. 22:53:32

Lyssna själv och jämför! Du kan fråga både Steffan Rudvall, jimstrom, dubbnings_proffsen, Oscar Isaksson, TonyTonka och Alexander Lundahl om saken om du är minsta osäker!
Han låter ju som Torulf men i annat röstläge så det är absolut Hans Gustafsson.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2022 kl. 21:32:20
Jag vågar inte skriva en enda kortfilm till i denna sida för jag är rädd att informationen antagligen är felaktig, dessutom har jag ändå redan publicerat massa kortfilmers creditlistor i tråden så det kanske inte spelar någon större roll iallafall...

En del av dem kanske är felaktiga, men jag utgick iallafall från tidsperioder...
Jag ser ingen anledning att du ska behöva sluta publicera credits i den här tråden. Det bästa du kan göra är istället att för varje kortfilm skriva vad källan är för dina uppgifter, så får alla besökare utöva nödvändig källkritik på egen hand och själv ta ställning till om källan gör att de litar på uppgifterna eller inte. :)

Trots allt lär ju säkert 99% av Disneys officiella creditlistor - från exempelvis VHS, DVD eller TV - vara korrekta, även om det säkert har smugit sig in enstaka fel här och var även där. Men om uppgifterna kommer från andra källor finns det ju kanske skäl att vara lite mer försiktig innan man litar blint på uppgifterna.

Är det bara för kortfilmerna på VHS-filmerna En dag med Kalle Anka, Långbens snurriga värld och Pluto och hans kompisar där du tagit uppgifter från Disneyinfo.nl som sedermera tagits bort, eller är det fler uppgifter som kommer därifrån?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2022 kl. 22:53:32

Men det är  Jan Koldenius  :)

Disneyfantasten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 januari 2022 kl. 13:46:22
Sluta sa jag, Jan Koldenius låter inte alls sådär!
'

Men i verkligheten  är det Jan Koldenius  :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 januari 2022 kl. 15:38:21
'

Men i verkligheten  är det Jan Koldenius  :D

Om du verkligen tror det så får du fråga Koldenius och Gustafsson själv!  ;)

Se vad Steffan förut sa;

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 januari 2022 kl. 01:52:04
Han låter ju som Torulf men i annat röstläge så det är absolut Hans Gustafsson.

Will Siv

- what.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 januari 2022 kl. 01:58:05
Jag ser ingen anledning att du ska behöva sluta publicera credits i den här tråden. Det bästa du kan göra är istället att för varje kortfilm skriva vad källan är för dina uppgifter, så får alla besökare utöva nödvändig källkritik på egen hand och själv ta ställning till om källan gör att de litar på uppgifterna eller inte. :)

Trots allt lär ju säkert 99% av Disneys officiella creditlistor - från exempelvis VHS, DVD eller TV - vara korrekta, även om det säkert har smugit sig in enstaka fel här och var även där. Men om uppgifterna kommer från andra källor finns det ju kanske skäl att vara lite mer försiktig innan man litar blint på uppgifterna.

Är det bara för kortfilmerna på VHS-filmerna En dag med Kalle Anka, Långbens snurriga värld och Pluto och hans kompisar där du tagit uppgifter från Disneyinfo.nl som sedermera tagits bort, eller är det fler uppgifter som kommer därifrån?

Fast när det gäller kortfilmerna Clock Cleaners och The Big Wash (i vilka Jan Modin spelar Långben) så måste det ha spelats in antingen 1996, 1997 eller 1998 eftersom Jan Modin som sagt underkändes som Långben 1999 så jag tvivlar starkt på att Janne spelade honom efter det, så då är min fråga; när spelades dessa två in?

Jag vill minnas att Mari-Anne Barrefelt inte alls stod med överhuvudtaget på sidorna med En Dag Med Kalle Anka och Lucky Number på Disney Video Database, så det kanske är möjligt att Doreen Denning skötte dessa kortfilmer helt på egen hand i en annan studio... (jag bara antog och utgick ifrån tidsperioden eftersom du tidigare nämnde att dessa dubbningar antagligen spelades in specifikt för dessa VHS-filmer)