Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ice Age: Buck Wilds äventyr

Startat av gstone, 30 januari 2022 kl. 19:23:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2022 kl. 19:03:39
Så vi får aldrig veta vilka som gör Manny, Diego och Sid i filmen !? :'( :'( :'( :'( :'(
Man får väl hoppas och tro att Disney+ förr eller senare kommer att åtgärda felet. Om inte, så får jag vända mig till Disney Character Voices International i Köpenhamn - det kan förvisso ta lång tid innan de svarar (och då menar jag verkligen lång...!), men förr eller senare brukar de ändå hjälpa till...

Annars kan man fråga dubbningsstudion, då den här dubbningen verkar vara gjord av gamla IYUNO Media Group. De kunde ju förut hjälpa till med creditlistor, trots att gamla SDI Media inte gjorde det, så svårt att säga hur de ställer sig nu när båda studiorna förvisso finns kvar men har samma ägare och samma namn...?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 mars 2022 kl. 19:32:26
Diego då? (gissar Reine Brynolfson men frågar för att vara säker)

Ja, det är då fan inte Reine som gör rösten till Diego denna gång.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

Oskar

Hoppas att robert gustafsson kommer tillbaka som Sid.

Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 mars 2022 kl. 20:01:41
Ja, det är då fan inte Reine som gör rösten till Diego denna gång.

Så en tredje svensk röst med andra ord...?

Undrar om Loa och Reine underkändes för rollen...?

Stoshan

Tycker det låter exakt som Vinny i Atlantis.. och hans svenska röst kommer ifrån Michalis Koutsogiannakis 🤔

Oskar

Och robert gustafsson gör sid i den nya filmen. Jag tycker att manny låter som per sandborgh.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet  1 april 2022 kl. 19:05:42
Och robert gustafsson gör sid i den nya filmen. Jag tycker att manny låter som per sandborgh.
I alla fall i trailern kan det absolut inte vara Per Sandborgh låter inte alls om honom det bör vara någon lite yngre.

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 april 2022 kl. 19:12:31
I alla fall i trailern kan det absolut inte vara Per Sandborgh låter inte alls om honom det bör vara någon lite yngre.
Jag såg en snutt på filmen där robert gustafsson och per sandborgh prata. I trailern är någon annan än filmen då är det slaskdubbning för reklam och trailern.

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet  1 april 2022 kl. 19:17:04
Jag såg en snutt på filmen där robert gustafsson och per sandborgh prata. I trailern är någon annan än filmen då är det slaskdubbning för reklam och trailern.

Kan inte påstå att jag tyckte det lät som Per i själva filmen.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

Oskar

Det är dålig att disney inte rätta till creditlistan efter. Det kan Daniel tar reda på.

gstone

Skulle det vara lönt att fråga någon sol jobbade med dubbningen vilka dom  skakande rösterna var ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Hur ska jag göra för att få veta vilka rösterna som inte stod med är ? :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 juni 2023 kl. 21:32:48Skulle det vara lönt att fråga någon sol jobbade med dubbningen vilka dom  skakande rösterna var ?
Det är nog tyvärr tveksamt i och med att dubben gjorts av Iyuno-SDI Group, och regissören mig veterligen är fast anställd på företaget (och lär således behöva hålla sig till företagets policy).

Nu är det i och för sig uppenbart att den här dubben gjorts av dåvarande Iyuno/BTI Studios, och tidigare hade de inga problem att dela med sig av uppgifter, men nu när det officiellt är ett och samma företag gissar jag att även deras produktioner drabbas av samma policy...

Men visst, vill du göra ett försök kan du ju försöka höra med Alicia Åberg. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juni 2023 kl. 21:37:26Det är nog tyvärr tveksamt i och med att dubben gjorts av Iyuno-SDI Group, och regissören mig veterligen är fast anställd på företaget (och lär således behöva hålla sig till företagets policy).

Nu är det i och för sig uppenbart att den här dubben gjorts av dåvarande Iyuno/BTI Studios, och tidigare hade de inga problem att dela med sig av uppgifter, men nu när det officiellt är ett och samma företag gissar jag att även deras produktioner drabbas av samma policy...

Men visst, vill du göra ett försök kan du ju försöka höra med Alicia Åberg. :)
Så vi he inte lyckats klura ut något mer om rösterna än ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"