Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röstlistor till filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 18 februari 2022 kl. 18:11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 februari 2024 kl. 22:02:04Inte för vem som helst, man måste godkännas och vara forskare eller möjligtvis journalist...
Så Oskar isaksson är alltså något av det, som skrev att han såg den svenska dubben.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Oscar Isaksson

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 februari 2024 kl. 22:06:32Så Oskar isaksson är alltså något av det, som skrev att han såg den svenska dubben.
Vet inte om detta är riktat till mig att svara på.
Ja, jag är oberoende forskare.

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 22:09:02Vet inte om detta är riktat till mig.
Ja, jag är oberoende forskare.
Men då kan ju en privatperson som är inriktad i ett ämne. Exempel dubbningar eller utgåvor, som forskar i ämnet bli godkänd av KB. Eller hur går det till, accepterar dom personer som forskar på egen hand privat?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 21:43:46Såg den svenska dubben idag på KB och skrev ner vad jag hörde:

The NarratorSture Ström
Tubby the Tuba(känner inte igen)
Pee-Wee the PiccoloStaffan Hallerstam
Mrs. ElephantBeatrice Järås
The HeraldGunnar Ernblad
The Great PepperinoSture Ström
CelesteLouise Raeder
The FrogGunnar Ernblad
The Haughty ViolinBeatrice Järås
Miss SqueekLouise Raeder

Ovanstående i övriga roller.
Tack så himla mycket !

Hur kan jag någonsin tackar dig ;D :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 februari 2024 kl. 22:12:14Men då kan ju en privatperson som är inriktad i ett ämne. Exempel dubbningar eller utgåvor, som forskar i ämnet bli godkänd av KB. Eller hur går det till, accepterar dom personer som forskar på egen hand privat?
Om du vill ha ett korrekt och utförligt svar så råder jag dig att vända dig till personal på Kungliga biblioteket.

När jag började för längesen så var det rätt omständligt att bli godkänd.

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 22:32:00Om du vill ha ett korrekt och utförligt svar så råder jag dig att vända dig till personal på Kungliga biblioteket.

okej det ska jag. Hoppas dom bara svarar på mail för det brukar inte bolagen som jag skickar till göra.

Oscar Isaksson

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 februari 2024 kl. 22:41:01okej det ska jag. Hoppas dom bara svarar på mail för det brukar inte bolagen som jag skickar till göra.
Kungliga biblioteket är vårt nationalbibliotek i Sverige och även en myndighet, så de måste kunna svara på dina frågor.

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 22:32:00Om du vill ha ett korrekt och utförligt svar så råder jag dig att vända dig till personal på Kungliga biblioteket.

Vågar inte riktigt skicka till mailen dom har, för vet inte vilken jag ska välja. Och deras formulär verkar strula.
Skärmbild (14869).png

Vet du deras mail som du kanske använder till frågor ibland?

Oscar Isaksson

Ja det är ju frågan vad du vill, om det är bara de audiovisuella samlingarna genom Svensk mediedatabas som intresserar: https://smdb.kb.se/smdb/om-smdb/fragor-och-svar/ som man måste vara godkänd för att kunna se. 
Eller det hela biblioteket har att erbjuda. Då är det lättast att börja med är att bli låntagare, som på alla andra bibliotek. https://www.kb.se/hitta-och-bestall/bestall-och-lana.html men det är mer för om man är på plats i Stockholm.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 21:43:46Såg den svenska dubben idag på KB och skrev ner vad jag hörde:

The NarratorSture Ström
The HeraldGunnar Ernblad
CelesteLouise Raeder
The FrogGunnar Ernblad
Miss SqueekLouise Raeder

Jag är så otroligt tacksam ☺️ 

gstone

The NarratorSture Ström
The HeraldGunnar Ernblad
CelesteLouise Raeder
The FrogGunnar Ernblad
Miss SqueekLouise Raeder

Jag gissar det nog kan vara Samma team/ bolag som ligger bakom denna dubbningen som även dubbade Greven av Monete Cristo

på baksidan av fodralet står det att musiksercvice gav ut filmen 😉

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2024 kl. 23:38:32Jag är så otroligt tacksam ☺️
Det är väldigt roligt att höra att du uppskattade.

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2024 kl. 23:40:51Jag gissar det nog kan vara Samma team/ bolag som ligger bakom denna dubbningen som även dubbade Greven av Monete Cristo

på baksidan av fodralet står det att musiksercvice gav ut filmen 😉

När det kommer till filmer som Musikservice varit utgivare för, så säger det inte så mycket då de själva aldrig har beställt några dubbningar.

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 23:26:10Ja det är ju frågan vad du vill, om det är bara de audiovisuella samlingarna genom Svensk mediedatabas som intresserar: https://smdb.kb.se/smdb/om-smdb/fragor-och-svar/ som man måste vara godkänd för att kunna se.
Eller det hela biblioteket har att erbjuda. Då är det lättast att börja med är att bli låntagare, som på alla andra bibliotek. https://www.kb.se/hitta-och-bestall/bestall-och-lana.html men det är mer för om man är på plats i Stockholm.
Jag vill fråga hur man kan bli godkänd som forskare om man är privatperson. Om det räcker med ett intresse man forskar på som privatperson. Så det är väl såna frågor jag vill ställa. Du själv är ju privatperson och lyckats bli godkänd.

Oscar Isaksson

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 februari 2024 kl. 11:26:17Jag vill fråga hur man kan bli godkänd som forskare om man är privatperson. Om det räcker med ett intresse man forskar på som privatperson. Så det är väl såna frågor jag vill ställa. Du själv är ju privatperson och lyckats bli godkänd.
Häng inte upp dig på detta med privatperson. Du måste framför allt ha en utförlig forskningsuppgift för att bli godkänd.

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 februari 2024 kl. 11:44:29Häng inte upp dig på detta med privatperson. Du måste framför allt ha en utförlig forskningsuppgift för att bli godkänd.
Jaha. Så vad är din forskaruppgift då?