Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Varför ska Tommy Nilsson alltid spela en hund?

Startat av Skokaka, 25 februari 2022 kl. 17:06:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag har tänkt på att Tommy Nilsson har gjort rösten till många hundar. Och jo. Titeln till ämnet fick jag från "Varför ska Hans Lindgren alltid spela en mus?" tråden. Det är coolt att han är en ganska många hundar, men har någon annan lagt märke till att han har gjort det?

Hundar som Tommy Nilsson har gjort röster till:
Dodger i original dubbningen till Oliver och Gänget
Buster i Lady och Lufsen 2: Ludde På Äventyr
Charlie i Änglahund 2
Balto
Clifford Den Stora Röda Hunden
Bullen i Mästerdetektiven Droopy

Jag tror att det var alla. Har jag missat en hund som Tommy har dubbat? Säg gärna vad ni tycker, hur han har varit hundar ganska många gånger.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2022 kl. 17:06:46
Jag har tänkt på att Tommy Nilsson har gjort rösten till många hundar. Och jo. Titeln till ämnet fick jag från "Varför ska Hans Lindgren alltid spela en mus?" tråden. Det är coolt att han är en ganska många hundar, men har någon annan lagt märke till att han har gjort det?

Charlie i Änglahund 2
Balto

Jag tror att det var alla. Har jag missat en hund som Tommy har dubbat? Säg gärna vad ni tycker, hur han har varit hundar ganska många gånger.
Att Hans Lindgren spelar möss och Tommy Nilsson spelar hundar är bara sammanträffanden det är ingen som har tänkt Tommy är bra på spela hund eller Hans är bra på att spela mus.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 februari 2022 kl. 17:24:10
Att Hans Lindgren spelar möss och Tommy Nilsson spelar hundar är bara sammanträffanden det är ingen som har tänkt Tommy är bra på spela hund eller Hans är bra på att spela mus.

Det förklarar allt. Undrar om någon mer har oftast spelat en viss djurart...

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2022 kl. 17:53:24
Anders Öjebo har spelat några fåglar...

Skokaka

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2022 kl. 17:53:24

Djurart är knappast rätt ord, djurart kan vara specifika djurarter i ett släkte, så då är det bättre att säga "ett visst djur"!  ;)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2022 kl. 18:16:49
Djurart är knappast rätt ord, djurart kan vara specifika djurarter i ett släkte, så då är det bättre att säga "ett visst djur"!  ;)

Hoppsan, men tack för rättelsen.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2022 kl. 17:06:46

Charlie i Änglahund 2
Balto

Int en hund direkt men Butch McVarg

Skokaka

Zebastian

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2022 kl. 20:10:50
Vargar är ju hunddjur, men tja... :-\
Citat från: Zebastian skrivet 25 februari 2022 kl. 20:28:52
Det är tvärtom hundar är tama vargar

Arten Tamhund (Canis familiaris) härstammar från arten Varg (Canis lupus), så ja, det stämmer, även om det inte syns så tydligt med tanke på hur många olika raser det finns av hund.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2022 kl. 17:06:46Jag har tänkt på att Tommy Nilsson har gjort rösten till många hundar. Och jo. Titeln till ämnet fick jag från "Varför ska Hans Lindgren alltid spela en mus?" tråden. Det är coolt att han är en ganska många hundar, men har någon annan lagt märke till att han har gjort det?

Charlie i Änglahund 2
Balto

Jag tycker det också är ironiskt att Pernilla Wahlgren har dubbat tjejhundarna som förälskar sig i Charlie och Balto (Sasha och Jenna). Okej, detta måste väl också bara vara ett sammanträffande. Tycker det är roligt att Tommy och Pernilla har varit ett hundpar två gånger.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2023 kl. 16:42:37Jag tycker det också är ironiskt att Pernilla Wahlgren har dubbat tjejhundarna som förälskar sig i Charlie och Balto (Sasha och Jenna). Okej, detta måste väl också bara vara ett sammanträffande. Tycker det är roligt att Tommy och Pernilla har varit ett hundpar två gånger.
Slump tror jag sällan. Snarare att dem båda blev godkända till båda dom filmerna. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  5 januari 2023 kl. 00:13:56Slump tror jag sällan. Snarare att dem båda blev godkända till båda dom filmerna.
Ja självklart är det ju ingen slump att han fått rollerna men det är en slump att de alla är hundar...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 januari 2023 kl. 00:15:15Ja självklart är det ju ingen slump att han fått rollerna men det är en slump att de alla är hundar...
Det är det kanske men inte särskilt förvånande tycker jag inte.