Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 22 januari 2024 kl. 17:44:13Enligt artikeln så är tanken med namnbytet att tillåta både pojkar och flickor att söka till rollen:Då är frågan om Charlie verkligen är ett könsneutralt namn? Jag är för okunnig för att kunna ge ett definitivt svar själv, men kanske någon annan som vill har möjlighet?
Jo, Charlie är ett könsneutralt namn.  :) 

Andra sådana exempel är Sam, Kim, Freddie, m.fl. (kommer kanske på mer senare)

Sen har jag ingen koll på huruvida Sasha är könsneutralt eller inte, då enda gången jag stött på någon kille som heter så är desmanen Sasha i TV-serien Noaks Ö, annars har resten jag stött på varit av tjejkön...

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 22 januari 2024 kl. 17:44:13Enligt artikeln så är tanken med namnbytet att tillåta både pojkar och flickor att söka till rollen:Då är frågan om Charlie verkligen är ett könsneutralt namn? Jag är för okunnig för att kunna ge ett definitivt svar själv, men kanske någon annan som vill har möjlighet?
Inte så vanligt i Sverige kanske, men i engelsk talande länder verkar det bli allt vanligare att även tjejer döps till Charlie. Det är dock ett traditionellt manligt namn från början.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 januari 2024 kl. 17:51:13Jo, Charlie är ett könsneutralt namn.  :)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 januari 2024 kl. 17:54:13Inte så vanligt i Sverige kanske, men i engelsk talande länder verkar det bli allt vanligare att även tjejer döps till Charlie. Det är dock ett traditionellt manligt namn från början.
Ok, då får ni båda tack för informationen. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 januari 2024 kl. 17:51:13Jo, Charlie är ett könsneutralt namn.  :)

Andra sådana exempel är Sam, Kim, Freddie, m.fl. (kommer kanske på mer senare)

Sen har jag ingen koll på huruvida Sasha är könsneutralt eller inte, då enda gången jag stött på någon kille som heter så är desmanen Sasha i TV-serien Noaks Ö, annars har resten jag stött på varit av tjejkön...
Robyn! Som artisten & Robyn Starling i Tom & Jerry Gör Stan Osäker

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 22 januari 2024 kl. 19:19:33Robyn! Som artisten & Robyn Starling i Tom & Jerry Gör Stan Osäker
Det har du baskemej rätt i, min mammas kusins tidigare hustru heter så. (fast jag minns inte om hon stavar namnet med i eller y)

gstone

Tydligen Nu har hela  Batman: The Animated Series kommit med svensk dubb på Prime Video och det är alla säsonger (1-3) sen i fredags.

Säsong 1 och 2 har originaldubb men säsong 3 (även kallad The New Batman Adventures) är omdubbade ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Nu kan äntligen se Sideshow på svenska 😃🥳❗️

gstone

Jag kan med glädje meddela att det är Hans Lindgren som dubbar Rikard i Batman TAS

På engelska är det samma person som spelar Kung Triton och Kung Colbert i Tummelisa

gstone

Trevlig bild på Hermione Baddeley :D

Ser ut som hon verkligen gillar sin voffsing ☺️❤️

Steffan Rudvall

Själen och Luca och kanske även fler av filmerna som Disney/Pixar släppte under Corona ska tydligen komma upp på bio. Så de får sin chans till slut, de är ju trots all inte gjorda för streaming även om det var där de hamnade. 

gstone

gstone

Min farbror slängde alla sina barns filmer och han lät mig behålla dom som jag ville  :D

Hitta några roliga :)

gstone

Det är här ju ett gott täcken på att Wonka kommer svenskt tal i alla fall på DVD :D   

gstone

Jag tycker det är väldigt snällt att Steffan Rudvall hjälpte mig med credits till Scooby Doo Mysteriet börjar  :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 januari 2024 kl. 12:09:23Jag tycker det är väldigt snällt att Steffan Rudvall hjälpte mig med credits till Scooby Doo Mysteriet börjar  :D
Tacka inte mig, tacka Daniel Hofverberg som lyckats få tag på credits till en film som dubbats av ett dubbningsbolag som har en policy mot att ge ut credits. Det hårda arbetet har han gjort, jag delade bara en länk.