Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 december 2023 kl. 05:15:53Filmmusikalen från 1967 finns som digital köp- och hyrfilm på iTunes och Amazon Prime Video. Sångerna verkar ganska ambitiöst översatta i textremsan, med rim på rätt ställe, men kanske inte helt anpassade för att sjungas med hänsyn till stavelserna och strofernas längd. Tyvärr finns ingen uppgift om vem som har översatt, och jag har ingen aning om översättningen är samma som när filmen gick på svenska biografer.
Sångtexten i Natt på muséet - Gravkammarens hemlighet är i varje fall inte samma som i Camelot på iTunes. Dessutom är det två helt olika sångtexter i dubbningen respektive textningen av Natt på museet.
Fråga är om min Bli Ray har svensk text.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Vad har hänt med Youtubes algoritmer? Hur får så här pass kända filmer ligga uppe?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 december 2023 kl. 10:48:28Vad har hänt med Youtubes algoritmer? Hur får så här pass kända filmer ligga uppe?

För en gångs skull har plagieraren inte laddat upp den första filmen,SKÖNT!

Mathilda Gustafsson

Till och med en hel Disneyklassiker uppe nu Har de slutat blockera videos?

https://youtu.be/CMsDHrJ36JM?

gstone

Vad är ett smärtfritt sätt att ta livet av sig ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 december 2023 kl. 22:09:44Vad är ett smärtfritt sätt att ta livet av sig ?
Kort svar på din fråga: undvik det.

gstone

Tänker Disneyfantasten se Wonka ?

Då det är en dubbade familjefilm från ett stort amerikanskt bolag menar jag ;)

Visslingen är dom flesta involverad i filmen britter men det är ju ändå Warner Brothers som gjort.

Själv ser jag framemot den enormt muycket :D

Jag ska sen på lördag  ;)

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 december 2023 kl. 22:05:36Vad btyder ordet Sokerhora ?
Någon bokstav måste ha fallit bort eller byt plats...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2023 kl. 22:10:56Någon bokstav måste ha fallit bort eller byt plats...
Jag hörde ordet i relation till filmen Utvandrarna ;)

gstone

Varför alltid Oppfinnar-Jockes namn felstavat ? ???

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 december 2023 kl. 22:26:19Varför alltid Oppfinnar-Jockes namn felstavat ? ???
Menar du att det är oppfinnar istället för uppfinnar? Opp är en äldre stavning av Upp.

gstone

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juli 2023 kl. 09:03:05Ungefär då som fallen med t.ex. Fröken Rottenmeier och Fru Keller i Heidi, Rektor Marika och Anita i Familjen Valentin, ect.?
Just det, även Hushållerskan Malin ur Den Vita Stenen...

gstone