Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 14 november 2024 kl. 23:57:19Såg aldrig programmet själv då jag var för men tvivlar på att det var dubbat. Av det jag sett på youtube så är det en renodlad vuxenserie. Får faktiskt lite Saturday Night Live-vibbar av det.
Det brukar kallad en PG robot checken  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vad tycker ni om sångernai moderna Disney ?

Tycker ni dom blivit sämre ?

Såg nämligen just denna video  ;)

gstone

Citat från: gstone skrivet 15 november 2024 kl. 00:52:46Vad tycker ni om sångernai moderna Disney ?

Tycker ni dom blivit sämre ?

Såg nämligen just denna video  ;)
Steffan Rudvall, du som är musiklärare måste väl ändå ha åsikter om detta ?

det är ju ditt expert område   ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 november 2024 kl. 23:57:19Såg aldrig programmet själv då jag var för men tvivlar på att det var dubbat. Av det jag sett på youtube så är det en renodlad vuxenserie. Får faktiskt lite Saturday Night Live-vibbar av det.
På ZTV var ju också väldigt lite - om ens något - dubbat till svenska, så där kan vi nog vara nästan 100% säkra på att serien var i textad originalversion.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 november 2024 kl. 01:32:25På ZTV var ju också väldigt lite - om ens något - dubbat till svenska, så där kan vi nog vara nästan 100% säkra på att serien var i textad originalversion.
Jag missförstod 

jag trodde det gick på cartoon network !

jag är ledsen över det missförståndet  :(

Disneyfantasten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2024 kl. 23:05:31Vad betyder "annunciera"?;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14631.msg209902#msg209902
Det heter nog något annat på svenska  :-[
men jag kom inte på vad 
jag direkt översatte uttrycket 

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 november 2024 kl. 23:29:19Det heter nog något annat på svenska  :-[
men jag kom inte på vad
jag direkt översatte uttrycket
Inte annonsera va om du tänkte på announce, dåligt i så fall

gstone

Citat från: MOA skrivet 16 november 2024 kl. 23:32:59Inte annonsera va om du tänkte på announce, dåligt i så fall
Menade enunciate  :-[ ;)

Har dyslexi  :'(

gstone

Citat från: gstone skrivet 16 november 2024 kl. 23:39:46Menade enunciate  :-[ ;)

Har dyslexi  :'(

Trodde det var ett A istället för E

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 november 2024 kl. 23:40:58Trodde det var ett A istället för E
Ordet du söker är väl egentligen artikulera...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 november 2024 kl. 23:43:27Ordet du söker är väl egentligen artikulera...
Tack🙏 , man märker att du är lärare 😄

MOA

Vem spelar denna karaktär i Lilla Prinsessan? Aldrig hört han på svenska eller norska

gstone

Vilken är vilken dvärg tror ni ?

MB

Citat från: gstone skrivet 21 november 2024 kl. 16:59:39Vilken är vilken dvärg tror ni ?
Dvärgen med glasögon måste ju vara Kloker och den utan skägg är Toker den i röda kläder och blå mössa måste ju vara Butter...