Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 november 2024 kl. 16:59:39Vilken är vilken dvärg tror ni ?
Jag gissar vänsterifån till höger;

- Glader

- Trötter

- Kloker

- Toker

- Prosit

- Blyger

- Butter

MOA

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: BPS skrivet 24 april 2024 kl. 16:16:50Jag blev väldigt konfunderad idag när jag fick ett paket och det var levererat av Posten det var Postens gamla logga och det stod Posten inte ett ord på fraktsedeln om PostNord. Posten finns väl inte längre så hur kan de leverera paket?
Det här har hänt igen, jag har fått paket levererat av Posten och inte PostNord har de eller försöker de byta namn? Jag kan inte hitta någonting om att Postnord ska byta tillbaka till Posten men ändå har jag flera gånger fått paket med Postens gamla logga och Posten står som leverantör... är det kanske någon konkurrent som har fått rättigheterna till loggan och namnet?

MOA

Citat från: gstone skrivet 21 november 2024 kl. 19:25:00ja
Mycket bättre än bilden på Voice Actors Around The World Wiki va? Steffan blev sur för att jag använde den

Disneyfantasten

Senast var det för snart ungefär en månad sedan någon svarade på mina frågor i denna tråd;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17097.0

Jag vet att det är jättemånga personer men jag tycker ändå det är intressant att höra era tankar om vilka ni tror de hade dubbat om de hade medverkat i dessa dubbningar.

Så, då undrar jag: vad är era tankar kring respektive person?  :)

gstone

Tycker ni Pernilla Wahlgren blivit för gamla för att dubba unga tjejer/ kvinnor ?

Typ Disney Princesorna eller love intressets ( som Marion och Diama Rävans)

Eller tror ni fortfarande hon kan dubba sådan roller ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva denna fråga i...

Jag är nyfiken: vad heter den del av kroppen som är under magen men över ljumsken?

Vidare är jag även nyfiken på en sak: vad betyder att "man är trött på allt vad något heter"?

Förklaring: i boken "Pettson och Findus: Tuppens Minut" så står det att Findus "var trött på vad allt tupp hette".

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2024 kl. 11:57:41Vidare är jag även nyfiken på en sak: vad betyder att "man är trött på allt vad något heter"?

Förklaring: i boken "Pettson och Findus: Tuppens Minut" så står det att Findus "var trött på vad allt tupp hette".
Det är ett uttryck som betyder ungefär: Trött på allt med minsta anknytning till något, allt som har någonting alls med saken ifråga att göra.

Som regel har man alltså blivit så less på något, så att man (just nu) vill undvika allt med minsta koppling.

MOA

Minns ni denna bild?

MOA

Hur många animerade filmserier har fler än 3 filmer? Måste vara ovanligt

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 november 2024 kl. 20:18:39Hur många animerade filmserier har fler än 3 filmer? Måste vara ovanligt
Nalle Puh

Resan Till Amerika

Landet För Längesedan

Svanprinsessan

Toy Story

Shrek

Ice Age

Kung Fu Panda

Hotell Transsylvanien

MB

Citat från: MOA skrivet 27 november 2024 kl. 20:18:39Hur många animerade filmserier har fler än 3 filmer? Måste vara ovanligt
Landet för längesedan, Scooby-Doo, Barbie, Svanprinsessan, Tingeling, Nicke Nyfiken, Disneys Tarzan, Lilo och Stitch, Shrek, Kung Fu Panda, Madagaskar, Ice Age, Toy Story, Hotell Transylvanien och Dumma mej är några.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2024 kl. 20:28:05Nalle Puh

Resan Till Amerika

Landet För Längesedan

Svanprinsessan

Toy Story

Shrek

Ice Age

Kung Fu Panda

Hotell Transsylvanien
Sett dom första men inte dom andra så tack

Disneyfantasten