Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:10:16Cineasterna ser det dock bättre ut med, som verkar ha med de flesta lite större orter; plus en del mindre. Där finns både Umeå, Skellefteå, en rad mindre tätorter i Västerbotten och alla kommuner i Norrbotten med. :)
Även om Cineasterna teoretiskt ska finnas tillgänglig kan det finnas begränsningar som gör tjänsten mer eller mindre oanvändbar. I Lund, där jag bor, får man inte låna mer än max tre filmer i månaden, och ofta går det inte ens att göra det. Biblioteket som helhet har en månadskvota som snabbt tar slut. Så om man vill se/låna några filmer måste man hänga på låset i början av månaden, annars är det försent.

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:10:16"De flesta bibliotek" var väl att överdriva...? Om jag inte räknat fel får jag det till att Viddla bara finns i 38 av landets 290 kommuner, varav inte en enda i Västerbotten eller Norrbotten. Jag är nästan hundra på att Skellefteå tidigare har varit ansluten, men så verkar inte längre vara fallet... :(
Dålig koll på siffrorna, men då tillhör jag 1 av de 38 kommunerna. Använder inte tjänsten så ofta, men brukar kolla varje Torsdag när de lägger ut nya filmer. 2024 tog Norgesfilm över Viddla (vilket ökat utbudet med film från Norden).