Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 februari 2025 kl. 20:34:13Tror ni att Sonic ä' laktosintolerant?
Förekommer det i den senaste filmen eller är det bara ett rykte? Sanningen är att Sonic älskar chilikorvar

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2025 kl. 21:03:57Förekommer det i den senaste filmen eller är det bara ett rykte? Sanningen är att Sonic älskar chilikorvar
Det är på grund av faktumet att igelkottar tål inte mjölk i verkligheten. Jag minns att när det var en igelkott ute hos några personer jag kände förut som de filmade och visade sen mig i mobilen, och de la ost som den åt... Ost är ju mjölkprodukter, den kommer säkert att få ont i magen efteråt... De trodde nog att de är gnagare som möss och råttor, men de är mera släkt med mullvadar och näbbmöss, de har ju samma tänder, typ. Inga framtänder som gnagare brukar ha... 

Plus så kan de nog simma i verkligheten, medan Sonic kan inte simma och hatar vatten.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  4 februari 2025 kl. 21:21:08Det är på grund av faktumet att igelkottar tål inte mjölk i verkligheten. Jag minns att när det var en igelkott ute hos några personer jag kände förut som de filmade och visade sen mig i mobilen, och de la ost som den åt... Ost är ju mjölkprodukter, den kommer säkert att få ont i magen efteråt... De trodde nog att de är gnagare som möss och råttor, men de är mera släkt med mullvadar och näbbmöss, de har ju samma tänder, typ. Inga framtänder som gnagare brukar ha...
Ost är en mjölkprodukt men i processen försvinner laktosen eller minimeras till den grad att det inte blir några större biverkningar.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 februari 2025 kl. 21:22:48Ost är en mjölkprodukt men i processen försvinner laktosen eller minimeras till den grad att det inte blir några större biverkningar.
Tyvärr verkar det som att man tillsätter laktos i ost
- what.

gstone

Vad är Trollteatern ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

gstone

Citat från: MOA skrivet  8 februari 2025 kl. 17:01:09Böcker eller skivor? Förvirrande bilder
Det är skivor , det står att uppläsaren är Trollteatern.

A

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 17:22:48Det är skivor , det står att uppläsaren är Trollteatern.
Det är antagligen någon lokalteatergrupp

gstone

Citat från: A skrivet  8 februari 2025 kl. 17:27:58Det är antagligen någon lokalteatergrupp
hursom helst köote jag skivan

gstone

Finns det några tabletter man kan ta för att dämpa ångest ?

Har ångst pga ödet av Wicked dubbningen 😣🥺😢😓

BPS

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2025 kl. 02:16:53Finns det några tabletter man kan ta för att dämpa ångest ?

Har ångst pga ödet av Wicked dubbningen 😣🥺😢😓
För att få ut såna behöver man söka vård, tyvärr tror jag inte att ångest för Wicked dubbningen skulle tas på allvar 

Skokaka

Tydligen så säger man "farbror" när man ger sig i en fight när man håller på att förlora eller så kallar man på sin farbror som hjälp? Jag förstås inte riktigt, så...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 januari 2025 kl. 14:25:45Det där är för att ladda hem, det kommandot kommer att ladda hem serien ifråga från SVT Play och lägga filerna i aktuell mapp. Men efter att du laddat hem svtplay-dl, om det är så du menar.
Ursäkta mig, jag håller just nu på att göra ett nytt försök, och precis som förut så står det följande (citat);

"Before you download anything here, have a look at the [color=rgba(var(--bs-link-color-rgb),var(--bs-link-opacity,1))]install page[/url] first.[/font][/size][/color]
There might be a better solution for you, than downloading a file from here.

Då är min fråga: vilket av det skulle du rekommendera att jag trycker på? (jag har alltid provat den översta)

Ska jag trycka på höger eller vänster på musen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2025 kl. 09:08:56Då är min fråga: vilket av det skulle du rekommendera att jag trycker på? (jag har alltid provat den översta)

Ska jag trycka på höger eller vänster på musen?
Under förutsättning att du kör Windows, så bör du välja "Latest Windows 64bit .exe". Du får då hem en packad ZIP-fil - öppna den, och packa upp den till lämplig sökväg; förslagsvis "C:\Program Files" (då de flesta program brukar ligga där). Den packade filen har redan allt innehåll i en mapp vid namn svtplay-dl, så det namnet behöver du inte ange.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 januari 2025 kl. 10:48:43Jag menade inte att du skulle skriva bokstavligt större än och mindre än, utan att infoga webbadressen från SVT Play där istället.

Så starta Kommandotolken, och därifrån ska du (om du har installerat svtplay-dl) skriva exempelvis:
svtplay-dl -S -A https://www.svtplay.se/home-sweet-rome
(För att ladda hem alla avsnitt av Home Sweet Rome med tillhörande undertexter)

Svtplay-dl kommer själv att göra allt arbete, och döpa alla filer till passande namn som inte innehåller otillåtna tecken. :)
Försökte att fixa det nytt, men det är svårt, jag kommer behöva instruktioner och steg för exakt hur jag ska göra.