Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag haft ont i kinden i insidan av munnen väldigt länge, vad kan jag göra ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 25 mars 2025 kl. 22:40:02Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^
Jag åt 4-5 stycken :D
Självklart har jag ätit några våfflor på Våffeldagen - det missar jag aldrig. :)

Jag blev dock lite besviken och konfunderad över att inte en enda restaurang i Skellefteå med omnejd serverade våfflor idag, så till lunch fick jag vackert lov att nöja mig med helt annan mat; och "bara" äta våfflor till middag. Har man möjlighet att grädda våfflor hemma är det väl inte hela världen, men det borde väl ändå inte vara för mycket begärt att åtminstone vissa restauranger kunnat erbjuda våfflor på Våffeldagen...?
(Visst förstår jag att det för en del restauranger kan vara alltför opraktiskt med tillräckligt många våffeljärn och tiden det tar att grädda våfflor, men vissa restauranger som ändå erbjuder flera maträtter borde väl kunna klara av det...)

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2025 kl. 01:07:37även Internationella autismdagen
När infaller den...? Den har jag helt missat. På vilket sätt brukar den uppmärksammas? I media, eller...?

Det är ju liksom ingenting som går att äta, så att man uppmärksammar det på det viset... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 mars 2025 kl. 01:55:34När infaller den...? Den har jag helt missat. På vilket sätt brukar den uppmärksammas? I media, eller...?

Det är ju liksom ingenting som går att äta, så att man uppmärksammar det på det viset... ;)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Autism_Awareness_Day

MOA

Av alla inofficiella Disney Prinsessor, vem passar bäst bland alla officiella?

A

Citat från: MOA skrivet 26 mars 2025 kl. 18:47:56Av alla inofficiella Disney Prinsessor, vem passar bäst bland alla officiella?
Giselle

MOA

Citat från: A skrivet 26 mars 2025 kl. 18:58:58Giselle
Av den enkla anledningen av att hon är live action & Disney blir tvungna att betala Amy Adams flera tusen för att använda hennes likhet. En komplicerad process som leder till en komplicerad historia så nej

A

Citat från: MOA skrivet 26 mars 2025 kl. 19:33:36Av den enkla anledningen av att hon är live action & Disney blir tvungna att betala Amy Adams flera tusen för att använda hennes likhet. En komplicerad process som leder till en komplicerad historia så nej
Hennes animerade version...

MOA

A

Citat från: MOA skrivet 26 mars 2025 kl. 20:06:56Ändå nej från Disney
Elena då? Sen finns det vissa som säger att Don Bluth karaktärer från de av hans filmer som nu ägs av Disney ska räknas som Disneyprinsessor så Anastasia och Tummelisa.

MOA

Citat från: A skrivet 26 mars 2025 kl. 20:10:04Elena då? Sen finns det vissa som säger att Don Bluth karaktärer från de av hans filmer som nu ägs av Disney ska räknas som Disneyprinsessor så Anastasia och Tummelisa.
Säkert om hon hade långfilm

gstone

Skokaka

moviefan

Vad betyder egentligen VD ?  

BPS

Citat från: moviefan skrivet 30 mars 2025 kl. 06:45:26Vad betyder egentligen VD ? 
Verkställande direktör alltså det som heter CEO på engelska.

Skokaka

Vad är en skissosist för något?