Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 20:27:07Nu är problemet med plats på datorn helt löst  ;D
Jaså, vad har du gjort nu som har gett dig mycket mer plats?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 maj 2024 kl. 22:52:31Jaså, vad har du gjort nu som har gett dig mycket mer plats?
Vad pappa gjort, inte jag ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 maj 2024 kl. 22:52:31Jaså, vad har du gjort nu som har gett dig mycket mer plats?
Måste dy veta hur ??? , räcker det inte med att veta att det löst ? ::)

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 23:20:35Måste dy veta hur ??? , räcker det inte med att veta att det löst ? ::)
jo, det räcker väl. Men då du har klagat på det förut så måste han har gjort något specielt.

Vi kanske kan få kunskap om vi delar kunskap med varandra, har också problem med lagringen då datorn verkar leka sitt liv själv ibland. Då den lägger till flera GB helt plötsligt utan att jag gör något.

Men vill du inte säga så är det helt okej.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 22:43:54Jag har några förslag på dubbningar som kan läggas upp

Den sista enhörningen , Pips högtflygande Äventyr , Totte Tuba och Batman In I Framtiden( en VHS med piloten på svenska).
Behöver du någon specifik dubbning eller funkar det med bluray till filmen Den sista enhörningen med svensk tal?

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 maj 2024 kl. 23:30:30Behöver du någon specifik dubbning eller funkar det med bluray till filmen Den sista enhörningen med svensk tal?
Jag menar dessa filmer med svenskt tal ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet  6 maj 2024 kl. 23:30:30Behöver du någon specifik dubbning eller funkar det med bluray till filmen Den sista enhörningen med svensk tal?
Vad menar du med Blu-Ray till filmen? Den sista enhörningen har väl såvitt jag vet inte släppts på Blu-Ray eller ens DVD med svenskt tal, så menar du svenskt ljud synkad till Blu-Ray-bild; eller...?

Såvitt jag vet finns det bara en svensk dubbning av Den sista enhörningen, som producerades av Lasse Svenssons gamla Media Dubb och sändes på TV3 ett par gånger 1989 - 1990. Åtminstone jag känner inte till att den dubbningen använts någonstans efter 1990, vilket är väldigt tråkigt då det var en mycket välgjord dubbning.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 maj 2024 kl. 01:59:07Vad menar du med Blu-Ray till filmen? Den sista enhörningen har väl såvitt jag vet inte släppts på Blu-Ray eller ens DVD med svenskt tal, så menar du svenskt ljud synkad till Blu-Ray-bild; eller...?

Såvitt jag vet finns det bara en svensk dubbning av Den sista enhörningen, som producerades av Lasse Svenssons gamla Media Dubb och sändes på TV3 ett par gånger 1989 - 1990. Åtminstone jag känner inte till att den dubbningen använts någonstans efter 1990, vilket är väldigt tråkigt då det var en mycket välgjord dubbning.
Då finns det nog 2 filmer med samma namn, få nog kolla upp detta innan jag lägger ut något.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 maj 2024 kl. 01:59:07Vad menar du med Blu-Ray till filmen? Den sista enhörningen har väl såvitt jag vet inte släppts på Blu-Ray eller ens DVD med svenskt tal, så menar du svenskt ljud synkad till Blu-Ray-bild; eller...?

Enligt mina källor så ska det vara filmen från 1982 då den förmodligen är rippad 2020 till bluray med svensk tal.

Jag kan ju kolla igenom filmen och avgöra om det är den, och sedan kan jag lägga ut den på Archive.

Den tar hela 12GB, så ganska stor fil ändå så hoppas den klarar laddas upp till Internet Archive.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  7 maj 2024 kl. 10:11:22Enligt mina källor så ska det vara filmen från 1982 då den förmodligen är rippad 2020 till bluray med svensk tal.

Jag kan ju kolla igenom filmen och avgöra om det är den, och sedan kan jag lägga ut den på Archive.

Den tar hela 12GB, så ganska stor fil ändå så hoppas den klarar laddas upp till Internet Archive.
Då är det någon som gjort en egen Blu-Ray för den har inte ens getts ut på VHS i Sverige.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 maj 2024 kl. 10:15:12Då är det någon som gjort en egen Blu-Ray för den har bara getts ut på VHS i Sverige.
Har den ens kommit ut på VHS? Själv känner jag bara till att den sänts på TV...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 maj 2024 kl. 10:38:36Har den ens kommit ut på VHS? Själv känner jag bara till att den sänts på TV...
Nej, det jag menade var att man bara kan få tag på den på inspelad VHS men gjorde visst en tankevurpa.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 maj 2024 kl. 10:15:12Då är det någon som gjort en egen Blu-Ray för den har inte ens getts ut på VHS i Sverige.
Ja det har "någon" gjort. Ett väldigt bra ajobb att mixa om 3 källor till 5.1 manuellt. 🤭😊🦄

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet  7 maj 2024 kl. 11:44:58Ja det har "någon" gjort. Ett väldigt bra ajobb att mixa om 3 källor till 5.1 manuellt. 🤭😊🦄
Intressant, du måste verkligen ha gjort ett utmärkt arbete om det går att missta för officiella utgåvor.

Jonas9881

Citat från: Goliat skrivet  7 maj 2024 kl. 11:44:58Ja det har "någon" gjort. Ett väldigt bra ajobb att mixa om 3 källor till 5.1 manuellt. 🤭😊🦄
Är det du som har gjort det, då du skriver "någon"?