Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  5 maj 2024 kl. 20:51:23Det känns ju som ett medvetet val av Disney dock så att den finns där men inte igenom dem...
Ja, det har gått så pass lång tid så att det känns som att Disney aktivt har valt att se genom fingrarna i det fallet...

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  5 maj 2024 kl. 20:51:23Det känns ju som ett medvetet val av Disney dock så att den finns där men inte igenom dem...
Troligtvis detsamma med Snövits originaldubbning som lades upp.
Ganska säker på att Disney är medvetna om att den finns upplagd, då den varit uppe länge och då den haft mycket trafik.
Dvs att den till och med kommer upp på en google sökning.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 maj 2024 kl. 20:50:14Det låter märkligt om en VHS-ripp togs ned, med tanke på att 35 mm-kopian i 1080p av Sången om Södern har fått vara kvar i över sex år nu; den har legat där sedan 2018 med gott om taggar och väldigt synlig utan att någonting hänt med den. Det finns även gott om andra versioner av Sången om Södern på Archive - visserligen tyvärr utan svensk text, men ändock...
Hittar du åt något bättre alternativ, så är vi alla idel öra. :)
Är såpass bra på engelska att jag förstår engelska filmer utan text.

Tänker en egen websida med otillgängligt material eller eventuellt torrents?
Visserligen är torrents extremt riskfyllda att använda men bättre än inget?
Man kan ju som sagt moraliskt försvara det när materialet är otillgängligt.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 21:31:55Är såpass bra på engelska att jag förstår engelska filmer utan text.

Med torrents så är det yes väldigt riskfyllt om man blir spårad eller liknande + att många torrents är infekterade med virus men det är ju mycket bättre än att slänga upp något på Archive som får vara uppe i 2 dagar, som Dumbo vhs:en min kompis la ut.
Fler kommer ju kunna se vilken dubbning de vill om det finns att tillgå på PirateBay eller liknande.

TonyTonka

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 21:37:00Med torrents så är det yes väldigt riskfyllt om man blir spårad eller liknande + att många torrents är infekterade med virus men det är ju mycket bättre än att slänga upp något på Archive som får vara uppe i 2 dagar, som Dumbo vhs:en min kompis la ut.
Fler kommer ju kunna se vilken dubbning de vill om det finns att tillgå på PirateBay eller liknande.
Nja, om man använder VPN  så tror jag det ska vara relativt riskfritt för spårning, men jag är inte säker...

Och ska man ha en egen hemsida med otillgängligt material får man nog räkna med att det kommer kosta en del pengar...  :-\
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 21:31:55Är såpass bra på engelska att jag förstår engelska filmer utan text.

Jag ska testa en ny grej, då jag lägger upp torrents, fast inte torrent-fil utan hela mappar som är krypterade, och det verkar få vara kvar när innehållet enbart är rar-filer
Kommer förstås mer om du inte gillar det som ligger uppe nu, och sedan kan du rekommendera vad jag ska lägga upp mer.
Detta är en map hittils, men kommer fler senare: https://archive.org/download/svenska-torrents

Ni måste ladda ner rar-filen då det inte kommer fungera annars att avkryptera det.

Tänker att jag kan bevara det som ingen annan vågar lägga upp, så skicka mig material som ni vill ska arkiveras.

Hoppas det uppskattas :D
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: TonyTonka skrivet  5 maj 2024 kl. 21:48:34Nja, om man använder VPN  så tror jag det ska vara relativt riskfritt för spårning, men jag är inte säker...

Och ska man ha en egen hemsida med otillgängligt material får man nog räkna med att det kommer kosta en del pengar...  :-\
Men det kan det vara värt.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 22:43:30Men det kan det vara värt.
Så är det värt att ha en hemsidan med otillgängligt material, varför ska du då ha en hemsida om det ska vara otillgängligt, då funkar ju dina hårddiskar om det nu ska vara för privat bruk, eller har jag missuppfattat dig?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 maj 2024 kl. 22:58:57Så är det värt att ha en hemsidan med otillgängligt material, varför ska du då ha en hemsida om det ska vara otillgängligt, då funkar ju dina hårddiskar om det nu ska vara för privat bruk, eller har jag missuppfattat dig?
Det är så att andra enkelt ska kunna se dom dubbningar som de vill se.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 23:00:26Det är så att andra enkelt ska kunna se dom dubbningar som de vill se.
Dvs en offentlig websida.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 23:00:26Det är så att andra enkelt ska kunna se dom dubbningar som de vill se.
Ja det skulle vara kul, då det kommer kosta en del, och programering måste man kunna, men om du kan det så skulle det vara trevligt.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 maj 2024 kl. 23:03:25Ja det skulle vara kul, då det kommer kosta en del, och programering måste man kunna, men om du kan det så skulle det vara trevligt.
Hur gick det med ditt projekt? Höll inte du på att göra just en sådan sida?

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 maj 2024 kl. 23:04:58Hur gick det med ditt projekt? Höll inte du på att göra just en sådan sida?
Jo jag har lyckats men använde mig utav Visual Studio Code, och tydligen kan man inte få en offentligt hemsidan från det programmet.

Men vet inte om du har sett denna men här visar jag hemsidan då det var väldigt krävande och tog tid att koda hemsidan: https://archive.org/details/serier-profil-1-microsoft-edge-2024-03-19-10-56-05

gstone

Nu är problemet med plats på datorn helt löst  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag har några förslag på dubbningar som kan läggas upp

Den sista enhörningen , Pips högtflygande Äventyr , Totte Tuba och Batman In I Framtiden( en VHS med piloten på svenska).
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"