Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  2 maj 2024 kl. 23:15:39Men då jag trodde att det var som Fåret shaun eller Småkryp fast djurläten istället för dialog, men minns inte helt korrekt tydligen för serien.
Tom och Jerry segmenten har inte dialog

Men Droopy och Spike segmenten har det ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2024 kl. 22:35:27Det var den där streamingtjänsten som inte ägde något av det dom streamade ;) :(
Vilken hemsida trodde du att jag menade?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  2 maj 2024 kl. 23:30:24Vilken hemsida trodde du att jag menade?
Det pratades om den tidtagare i tråden

orkar inte leta fram just nu.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2024 kl. 23:31:36Det pratades om den tidtagare i tråden

orkar inte leta fram just nu.
Menar du en piratsida eller en laglig streamingsida?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Daniel Hofverberg

Jonas9881

MOA

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2024 kl. 23:26:06Tom och Jerry segmenten har inte dialog

Men Droopy och Spike segmenten har det ;)
Jag tror människorna snackade i segmenten men kan minnas fel 12 år senare

Jonas9881

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2024 kl. 22:35:27Det var den där streamingtjänsten som inte ägde något av det dom streamade ;) :(
Har väll inte funnits någon streaming tjänst som är 'gratis' sedan SweFilmer fanns?

Visserligen finns FMovies, Stremio och liknande fast dom är väldigt oseriösa streaming plattformar som stjäl inloggningar, näthistorik och liknande.

Visserligen så finns torrent sidor som är 'gratis' fast torrents är dock ganska krångliga att använda och det är inte alla torrents som ens funkar.
Det kan också finnas virus och liknande skit infekterade i dom.

Dock är typ torrents enda sättet du kan sprida ovanliga dubbningar på.
Visa är envis med Archive.org fast tyvärr så tas typ allt upphovsrättsskyddat ned på direkten när det läggs ut där.
Detta då Internet Archives ägare skiter fullständigt i att bevara historia som dom påstår och då personerna bakom sidan är rena idioter som blint lyssnar på Disney och liknande.
Ta Dumbo digitaliseringen som min kompis la upp efter 4 dagar var den nere från skitsidan.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 maj 2024 kl. 22:52:26Har väll inte funnits någon streaming tjänst som är 'gratis' sedan SweFilmer fanns?

Visserligen finns FMovies, Stremio och liknande fast dom är väldigt oseriösa streaming plattformar som stjäl inloggningar, näthistorik och liknande.

Visserligen så finns torrent sidor som är 'gratis' fast torrents är dock ganska krångliga att använda och det är inte alla torrents som ens funkar.

Dock är typ torrents enda sättet du kan sprida ovanliga dubbningar på.
Visa är envis med Archive.org fast tyvärr så tas typ allt upphovsrättsskyddat ned på direkten när det läggs ut där.
Detta då Internet Archives ägare skiter fullständigt i att bevara historia som dom påstår och då personerna bakom sidan är rena idioter som blint lyssnar på Disney och liknande.
Ta Dumbo digitaliseringen som min kompis la upp efter 4 dagar var den nere från skitsidan.
Swefilmer har haft många efterföljare med exakt samma koncept så det kan vara någon av dem Gstone menar men samtidigt ska vi inte dela med oss av sådana sidor på det här forumet.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 maj 2024 kl. 23:01:54Swefilmer har haft många efterföljare med exakt samma koncept så det kan vara någon av dem Gstone menar men samtidigt ska vi inte dela med oss av sådana sidor på det här forumet.
Det håller jag med om, men finns ju en funktion som kallas PM som går att använda om uppgifter eller info som är känslig inte ska delas offentligt så går ju att skicka ett PM

Men jag har ju nämnt en sida men den sidan är ju värdelös när det gäller nordiska filmer/serier, så kan inte vara dreamfilm han menar.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 maj 2024 kl. 22:52:26Visserligen så finns torrent sidor som är 'gratis' fast torrents är dock ganska krångliga att använda och det är inte alla torrents som ens funkar.
Finns ju torrent-siter som man kan bli inbjuden till och det är verkligen toppen, då nästan allt finns där men då gäller det regler man ska följa med mera, så torrenterna blir ju inte lika snabbt döda som offentliga torrent-siter.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 maj 2024 kl. 22:52:26Dock är typ torrents enda sättet du kan sprida ovanliga dubbningar på.
Du kan ju kryptera materialet och skriva lösenordet från dubbningshemsidan och då är det enbart medlemmar här som kan avkryptera materialet om man vill vara 100% säker på att materialet inte kommer plockas bort.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  4 maj 2024 kl. 23:14:35Finns ju torrent-siter som man kan bli inbjuden till och det är verkligen toppen, då nästan allt finns där men då gäller det regler man ska följa med mera, så torrenterna blir ju inte lika snabbt döda som offentliga torrent-siter.Du kan ju kryptera materialet och skriva lösenordet från dubbningshemsidan och då är det enbart medlemmar här som kan avkryptera materialet om man vill vara 100% säker på att materialet inte kommer plockas bort.
Mitt stora problem med Archive är att dom tar ned saker.
Visserligen så är dom inte lika 'hårda' som yt men det beror mer på att dom inte har ai algorithmer och inte lika mycket trafik.
Men allt som någon upphovsperson begär nedtagning av plockas ned.
De inkompetenta idiotierna bakom sidan tar ingen hänsyn till att materialet dom plockar ned riskerar att gå förlorat.

Var någon som hade lagt ut Song of the South rippad från vhs på internet archive efter någon vecka var den borta då något idiot som jobbar på Disney vill ha den radera, man ska även ta hänsyn till att Song of the South är nästintill omöjlig att hitta och att det är viktigt att den och mycket annat bevaras då det är kultur arv, vilket Archive.org skiter fullständigt i.

Visserligen vill man spendera tid på alt konton och slänga upp grejer där som blir nedtagna gång på gång så får man väl göra det men jag förstod att sidan inte var värd min tid efter att 2 av mina konton blev avstängda för 'Copyright violations'.

Sorry om jag låter arg men tycker personligen att Archive är en skit sida och inte något alternativ för att bevara historia på.
Sedan ska inte dom skryta med "Preserving History that would otherwise go lost", när dom uppenbarligen inte gör det utan tar bort historia som riskerar att "Go Lost".

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 19:20:00Var någon som hade lagt ut Song of the South rippad från vhs på internet archive efter någon vecka var den borta då något idiot som jobbar på Disney vill ha den radera, man ska även ta hänsyn till att Song of the South är nästintill omöjlig att hitta och att det är viktigt att den och mycket annat bevaras då det är kultur arv, vilket Archive.org skiter fullständigt i.
Det låter märkligt om en VHS-ripp togs ned, med tanke på att 35 mm-kopian i 1080p av Sången om Södern har fått vara kvar i över sex år nu; den har legat där sedan 2018 med gott om taggar och väldigt synlig utan att någonting hänt med den. Det finns även gott om andra versioner av Sången om Södern på Archive - visserligen tyvärr utan svensk text, men ändock...

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 19:20:00Sorry om jag låter arg men tycker personligen att Archive är en skit sida och inte något alternativ för att bevara historia på.
Hittar du åt något bättre alternativ, så är vi alla idel öra. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 maj 2024 kl. 20:50:14Det låter märkligt om en VHS-ripp togs ned, med tanke på att 35 mm-kopian i 1080p av Sången om Södern har fått vara kvar i över sex år nu; den har legat där sedan 2018 med gott om taggar och väldigt synlig utan att någonting hänt med den. Det finns även gott om andra versioner av Sången om Södern på Archive - visserligen tyvärr utan svensk text, men ändock...
Det känns ju som ett medvetet val av Disney dock så att den finns där men inte igenom dem...