Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2024 kl. 10:04:40Här kommer hela säsong 1 av Widget med svenskt tal, inspelat från FilmNet. :)
https://archive.org/details/widget-svenskt-tal

Tyvärr har jag inte hela säsong 2, har för mig att jag saknar en del avsnitt - och de avsnitt jag har är helt eller delvis inte digitaliserat än utan bara på VHS; så det kommer dröja längre tid att hitta åt och ordna. Men den som väntar på nåt gott...
Du är jätte snäll  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

DingoPictures2005

Elios

Hur går det med Hanuman och Änglahund 2?^^

Elios

En annan jag med hade velat ha är den äldre dubbningen utav Landet Narnia

gstone

Citat från: Elios skrivet 21 september 2024 kl. 13:57:36En annan jag med hade velat ha är den äldre dubbningen utav Landet Narnia
Finns på Youtube 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

MOA

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 21 september 2024 kl. 13:57:36En annan jag med hade velat ha är den äldre dubbningen utav Landet Narnia
Jag spelade in Landet Narnia från SVT för ett antal år sedan via DVD-recorder i det bästa kvalitetsläget, så det ska alltså ha mycket bra kvalitet. Tyvärr har jag dock ännu inte lyckats hitta åt DVD-skivan med filmen, då jag för länge sedan tog bort den från hårddisken för att spara hårddiskutrymme och nu inte lyckas hitta åt skivan... :(

MB

Finns det mer än en dubbning?

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 september 2024 kl. 11:36:06Nu ser jag att det äntligen finns ute en auktion på Tradera med sex olika Snobben-filmer på VHS, däribland just Du är råttfångaren, Snobben/Lycklig resa, Snobben (och kom inte tillbaka) som saknas i min samling. Tyvärr bara i paket med sex filmer, varav bara just den är intressant för min del, men om ingen annan här är intresserad av att köpa dessa för att digitalisera och lägga upp, så skulle jag kunna offra mig trots de "onödiga" filmerna; just för att det verkar så svårt att få tag i den filmen. :)

Dock har auktionen redan nu ett bud, så ingen aning hur högt auktionspriset kommer att trissas upp, så inte säkert att det stannar på en acceptabel prisklass för min del...

Men som sagt, är någon här intresserad av fler filmer i paketet och har möjlighet att digitalisera, så vore det egentligen bättre än att jag lägger bud när bara en film är intressant för min del. Är någon här intresserad av de andra filmerna i paketet, men inte har möjlighet att digitalisera, kan jag också gärna tänka mig att lägga bud och dela priset med någon annan; så att någon annan får resterande filmer som ingår i auktionen. Det medför förvisso en extra fraktkostnad, men bättre än att fem filmer ska ligga och samla damm hos mig.
Det är bara några timmar kvar och bara ett bud så kanske är det många som tycker som du som inte vill ha alla 6

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 22 september 2024 kl. 08:31:19Finns det mer än en dubbning?
Ja, Landet Narnia dubbades om för DVD-utgåvan 2005 - den utgåva som hette Narnia - Häxan och lejonet, och därmed lätt kan förväxlas med spelfilmen. Atlantic Film lyckades tydligen inte få rättigheter till SVTs dubbning, utan beställde istället en nydubb av dåvarande MorganKane.

SVT sände filmen med originaldubben senaste (sista?) gången 2006, så det var alltså en kort tid efter att filmen dubbats om - så det var 2006 som jag spelade in filmen direkt på DVD.

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 september 2024 kl. 08:38:58Ja, Landet Narnia dubbades om för DVD-utgåvan 2005 - den utgåva som hette Narnia - Häxan och lejonet, och därmed lätt kan förväxlas med spelfilmen. Atlantic Film lyckades tydligen inte få rättigheter till SVTs dubbning, utan beställde istället en nydubb av dåvarande MorganKane.

SVT sände filmen med originaldubben senaste (sista?) gången 2006, så det var alltså en kort tid efter att filmen dubbats om - så det var 2006 som jag spelade in filmen direkt på DVD.
Intressant med omdubbningen.

Jag såg filmen på DVD i en leksaksaffär kort efter att den visats på en Barnkanalen och tänkte att det var samma. Filmen gick väl 2 gånger på Barnkanalen (om jag inte minns fel). Mycket skriverier i tidningarna innan visning (pga Pär Nuders medverkan). En kompis tipsade mig, så jag har den också inspelad på DVD från Barnkanalen.

Jag har skivan någonstans (så kan leta), men kan inte garantera att bild och ljud är störningsfritt, då det tog många år innan Barnkanalen ingick i basutbudet för TV. Man fick använda en digitalbox med egen antenn för att kunna titta.

Har inte lika många nostalgiska minnen till denna som den senare otecknade BBC-versionen.

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 22 september 2024 kl. 08:33:38Det är bara några timmar kvar och bara ett bud så kanske är det många som tycker som du som inte vill ha alla 6
Tyvärr gick det åt skogen, då den enda budgivaren hade lagt ett så vansinnigt högt bud att jag varken hann eller ville vara med. Jag försökte lägga nya bud, t.o.m. högre än jag hade tänkt från början - men när det kom upp till 800 kr ville jag inte vara med längre, för mycket pengar för (huvudsakligen) en intressant film... :(

Jag får bara hoppas att den här Snobben-filmen dyker upp igen inom en inte alltför avlägsen framtid...