Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2024 kl. 22:44:52Jag håller på att ladda upp Mästerdetektiven Droopy just nu - uppladdningen har pågått sedan 14-tiden i eftermiddags, men är inte klar än (Archive är väldigt segt idag). I skrivande stund är 12 av de 13 avsnitten uppladdade, och sen återstår förstås Archives bearbetning för att det ska bli spelbart online...

Men inom en timme bör åtminstone alla avsnitten vara uppladdade, så att du kan ladda hem allt. Precis som på mina tidigare inspelningar från Boomerang har avsnitten svenskt, norskt och danskt ljudspår, medan jag av juridiska skäl avsiktligt tagit bort det engelska ljudspåret. :)
https://archive.org/details/masterdetektiven-droopy
Jag tror jag dör! 3 nostalgitrippar på rad, nu kan jag dö lycklig. Om någon laddar upp Byrackorna kan jag dö överlycklig!

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2024 kl. 22:44:52Jag håller på att ladda upp Mästerdetektiven Droopy just nu - uppladdningen har pågått sedan 14-tiden i eftermiddags, men är inte klar än (Archive är väldigt segt idag). I skrivande stund är 12 av de 13 avsnitten uppladdade, och sen återstår förstås Archives bearbetning för att det ska bli spelbart online...

Men inom en timme bör åtminstone alla avsnitten vara uppladdade, så att du kan ladda hem allt. Precis som på mina tidigare inspelningar från Boomerang har avsnitten svenskt, norskt och danskt ljudspår, medan jag av juridiska skäl avsiktligt tagit bort det engelska ljudspåret. :)
https://archive.org/details/masterdetektiven-droopy
Är du synsk? :o Hur kunde du veta att jag skulle fråga om Droopy? ???

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 18 september 2024 kl. 14:23:36Är du synsk? :o Hur kunde du veta att jag skulle fråga om Droopy? ???
Nej, tyvärr är jag inte synsk... ;)

Men @gstone frågade efter Mästerdetektiven Droopy för ganska precis en vecka sedan i en annan tråd, därav att jag började leta fram och ladda upp den. Great minds think alike...! :)
(Det har nämligen tagit mig några dagar att dels hitta åt filerna och dels muxa om alla filerna för att ta bort det engelska ljudspåret - dessutom vill jag av praktiska skäl muxa om till ett mer hanterbart MKV-format, då mina TV-inspelningar är i en .TS-container, som inte alla program kan handskas med)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2024 kl. 14:30:10Nej, tyvärr är jag inte synsk... ;)

Men @gstone frågade efter Mästerdetektiven Droopy för ganska precis en vecka sedan i en annan tråd, därav att jag började leta fram och ladda upp den. Great minds think alike...! :)
(Det har nämligen tagit mig några dagar att dels hitta åt filerna och dels muxa om alla filerna för att ta bort det engelska ljudspåret - dessutom vill jag av praktiska skäl muxa om till ett mer hanterbart MKV-format, då mina TV-inspelningar är i en .TS-container, som inte alla program kan handskas med)
Älskar dig Daniel för detta! :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2024 kl. 14:30:10Nej, tyvärr är jag inte synsk... ;)

Men @gstone frågade efter Mästerdetektiven Droopy för ganska precis en vecka sedan i en annan tråd, därav att jag började leta fram och ladda upp den. Great minds think alike...! :)
Du är underbar 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 november 2023 kl. 12:18:39Har du Lycklig resa eller Tävla för livet?
Nu ser jag att det äntligen finns ute en auktion på Tradera med sex olika Snobben-filmer på VHS, däribland just Du är råttfångaren, Snobben/Lycklig resa, Snobben (och kom inte tillbaka) som saknas i min samling. Tyvärr bara i paket med sex filmer, varav bara just den är intressant för min del, men om ingen annan här är intresserad av att köpa dessa för att digitalisera och lägga upp, så skulle jag kunna offra mig trots de "onödiga" filmerna; just för att det verkar så svårt att få tag i den filmen. :)

Dock har auktionen redan nu ett bud, så ingen aning hur högt auktionspriset kommer att trissas upp, så inte säkert att det stannar på en acceptabel prisklass för min del...

Men som sagt, är någon här intresserad av fler filmer i paketet och har möjlighet att digitalisera, så vore det egentligen bättre än att jag lägger bud när bara en film är intressant för min del. Är någon här intresserad av de andra filmerna i paketet, men inte har möjlighet att digitalisera, kan jag också gärna tänka mig att lägga bud och dela priset med någon annan; så att någon annan får resterande filmer som ingår i auktionen. Det medför förvisso en extra fraktkostnad, men bättre än att fem filmer ska ligga och samla damm hos mig.

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 september 2024 kl. 11:36:06Nu ser jag att det äntligen finns ute en auktion på Tradera med sex olika Snobben-filmer på VHS, däribland just Du är råttfångaren, Snobben/Lycklig resa, Snobben (och kom inte tillbaka) som saknas i min samling. Tyvärr bara i paket med sex filmer, varav bara just den är intressant för min del, men om ingen annan här är intresserad av att köpa dessa för att digitalisera och lägga upp, så skulle jag kunna offra mig trots de "onödiga" filmerna; just för att det verkar så svårt att få tag i den filmen. :)

Dock har auktionen redan nu ett bud, så ingen aning hur högt auktionspriset kommer att trissas upp, så inte säkert att det stannar på en acceptabel prisklass för min del...

Men som sagt, är någon här intresserad av fler filmer i paketet och har möjlighet att digitalisera, så vore det egentligen bättre än att jag lägger bud när bara en film är intressant för min del. Är någon här intresserad av de andra filmerna i paketet, men inte har möjlighet att digitalisera, kan jag också gärna tänka mig att lägga bud och dela priset med någon annan; så att någon annan får resterande filmer som ingår i auktionen. Det medför förvisso en extra fraktkostnad, men bättre än att fem filmer ska ligga och samla damm hos mig.
Du skulle kunna fråga säljaren om de går att du köper bara den

DingoPictures2005

Citat från: MB skrivet 19 september 2024 kl. 12:12:05Du skulle kunna fråga säljaren om de går att du köper bara den
Går inte om någon lagt bud.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 september 2024 kl. 12:25:20Går inte om någon lagt bud.
Precis, när någon väl har lagt bud går det inte att ens ändra annonstexten i annonsen (vilket ju är ganska logiskt).

A

Widget kanske? Såg den som barn minns de som en bra dubb fast den gjordes av Adaptor

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 20 september 2024 kl. 09:22:13Widget kanske? Såg den som barn minns de som en bra dubb fast den gjordes av Adaptor
Här kommer hela säsong 1 av Widget med svenskt tal, inspelat från FilmNet. :)
https://archive.org/details/widget-svenskt-tal

Tyvärr har jag inte hela säsong 2, har för mig att jag saknar en del avsnitt - och de avsnitt jag har är helt eller delvis inte digitaliserat än utan bara på VHS; så det kommer dröja längre tid att hitta åt och ordna. Men den som väntar på nåt gott...

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2024 kl. 10:04:40Här kommer hela säsong 1 av Widget med svenskt tal, inspelat från FilmNet. :)

Tyvärr har jag inte hela säsong 2, har för mig att jag saknar en del avsnitt - och de avsnitt jag har är helt eller delvis inte digitaliserat än utan bara på VHS; så det kommer dröja längre tid att hitta åt och ordna. Men den som väntar på nåt gott...
Du är så underbar! 

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2024 kl. 10:04:40Här kommer hela säsong 1 av Widget med svenskt tal, inspelat från FilmNet. :)

Underbart att se. Lite tråkigt att höra hur det står till med säsong 2, men lite är förstås bättre än inget alls.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 20 september 2024 kl. 10:11:45Underbart att se. Lite tråkigt att höra hur det står till med säsong 2, men lite är förstås bättre än inget alls.
Med lite tur kan jag ha fler avsnitt, som jag ännu inte hittat åt - jag har trots allt flera hundra VHS-band som jag inte gått igenom, och som till stor del är dåligt märkta; så det kan finnas mycket guldkorn som jag inte hittat än...

MOA

Citat från: A skrivet 20 september 2024 kl. 10:09:00Du är så underbar!
Om han laddar upp Byrackorna är nostalgitrippen komplett