Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 december 2024 kl. 18:47:20Hoppas någon kan fixa Pluk och Hans Bärgnibgsbil och Fuschia Den Lilla Häxan, det är utländska produktioner som ibland visats på SVT, de var senast tillgängliga 2015 respektive 2017.
Inte så länge sedan ändå, kan ha sett dom när jag var barn

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 december 2024 kl. 18:47:20Hoppas någon kan fixa Pluk och Hans Bärgnibgsbil och Fuschia Den Lilla Häxan, det är utländska produktioner som ibland visats på SVT, de var senast tillgängliga 2015 respektive 2017.
Om du syftar på långfilmen från 2010, så finns Fuchsia - Den lilla häxan att låna digitalt på Viddla med svenskt tal, om du har lånekort på något bibliotek som samarbetar med Viddla. :)
https://viddla.se/film/5425790

Det är ju dock långt ifrån alla bibliotek i landet som erbjuder Viddla, men du kan se en lista på vilka det är här:
https://viddla.se/Account/Register
(Kolla i rullgardinsmenyn bredvid Välj bibliotek)

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2024 kl. 20:39:49Om du syftar på långfilmen från 2010, så finns Fuchsia - Den lilla häxan att låna digitalt på Viddla med svenskt tal, om du har lånekort på något bibliotek som samarbetar med Viddla. :)

Det är ju dock långt ifrån alla bibliotek i landet som erbjuder Viddla, men du kan se en lista på vilka det är här:
Vad är det för tjänst egentligen? Lite konstigt att det inte verkar finnas några bibliotek från de största städerna...

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet  8 december 2024 kl. 20:41:31Vad är det för tjänst egentligen? Lite konstigt att det inte verkar finnas några bibliotek från de största städerna...
Viddla är en tjänst som påminner om Cineasterna, men kanske inte riktigt lika stor. Kort sagt lånar man filmer med sitt lånekort, som då finns tillgänglig att se en kortare tid, och sen försvinner tillgången - så liknande SF Anytime, fast det är gratis för de slutliga konsumenterna.

Nackdelen är att biblioteken betalar för en viss mängd lån per månad, så i vissa fall är det inte säkert att man kan låna filmer mot slutet av månaden; ifall många som hör till samma bibliotek har lånat filmer den månaden.

Många bibliotek i landet har gått över till Viddla och/eller Cineasterna (ibland en av tjänsterna och ibland båda), nu när merparten har slutat att låna ut fysiska DVD/Blu-Ray-filmer.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2024 kl. 20:39:49Om du syftar på långfilmen från 2010, så finns Fuchsia - Den lilla häxan att låna digitalt på Viddla med svenskt tal, om du har lånekort på något bibliotek som samarbetar med Viddla. :)

Vid närmare titt känner jag inte igen Fuchsia

gstone

Kankse någon kan lägga upp svenska avsnitt av 90-talet/ 00- talets Rugrats ?

Jag vill se gamla Rugrats på svenska 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

tkabt06

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 08:29:20Kankse någon kan lägga upp svenska avsnitt av 90-talet/ 00- talets Rugrats ?

Jag vill se gamla Rugrats på svenska
+1 på den , fasen vad jag har letat men de närmsta jag hittade var filmerna. 

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 08:29:20Kankse någon kan lägga upp svenska avsnitt av 90-talet/ 00- talets Rugrats ?

Jag vill se gamla Rugrats på svenska
Jag tror att någon eller några jag känner ska ha avsnitt - jag ska höra mig för. :)

gstone

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 11 december 2024 kl. 13:34:37Jag tror att någon eller några jag känner ska ha avsnitt - jag ska höra mig för. :)
trevligt :)

gstone

det är ju bara att man kan ladda ner från Archive.org

då behöver bara ligga upp ett tag för att förhoppningsvis alla som är intresserad kan få tag i dem , innan lagens långa arm kommer och sliter boert det

gstone

Snälla kan du någon lägga upp dessa VHS på Archive.org🙏🙏🙏🥺

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 15 december 2024 kl. 10:15:19Snälla kan du någon lägga upp dessa VHS på Archive.org🙏🙏🙏🥺
Var kommer bilderna ifrån? Är det från din samling eller hittade du dessa från nätet?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Marcusen

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 december 2024 kl. 10:38:05Var kommer bilderna ifrån? Är det från din samling eller hittade du dessa från nätet?
Den första bilden med flintas galna upptåg är uppenbarligen tagen från att av mina inlägg på forumet resten är säkert från Tradera.

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 december 2024 kl. 10:38:05Var kommer bilderna ifrån? Är det från din samling eller hittade du dessa från nätet?
dom är från tradera tror jag.

gstone

Sak jag lägga upp bilderna från min samling istället ?