Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Avförtrollad (Disenchanted, 2022)

Startat av gstone, 29 mars 2022 kl. 13:08:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 november 2022 kl. 13:40:58Jag får känslan av att du inte riktigt hängt med i premissen. Giselle tycks uppleva livet i förorten som knepigt, så hon använder den andalasiska önskestaven som Edward och Nancy gett henne i present för att önska sig ett sagoliv. Det går dock snett i och med att hon numera är en styvmor, en roll som traditionellt sett är ond i sagovärlden. Hon kliver på sätt och vis in i den roll som drottning Narissa hade i den första filmen och Morgan tar Giselles roll, mer eller mindre.
Klart jag hängt med i premissen, jag har ju läst lite om den och sett trailern, och jag är självklart medveten om att styvmödrar traditionellt sett är onda i sagovärlden och att Giselle är Morgans styvmoder och att hon i första filmen knuffades ner i en magisk önskebrunn av Drottning Narissa och sedan hamnade i New York där hon sedan stannar, jag vet också att hon i denna film saknar livet i sagovärlden och flyttar till en ny bostad för att få mer sagokänsla men det går inte som hon har tänkt sig.

Sedan kommer jag såklart att ge mitt omdöme för filmen när jag sett den, filmen har inte haft premiär ännu, det är exakt två veckor kvar tills dess.

gstone

När den här fillmen kommer ut ska jag se den med min mamma.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Nu är det alltså exakt en vecka kvar tills premiären.

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 november 2022 kl. 22:39:54Tror ni filmen kommer dubbas ?
Ja, annars ser jag ingen anledning till att originalfilmen dubbats nu 15 år efter premiären.

gstone

Om den dubbas kommer dom att släpa en svensk Soundtrack på Spotify ?

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Känns logiskt att samma personal och samma röster ligger bakom dubbningen av 2an som vid första filmen...

Synd bara att KM Studio inte tänkte så med The Muppet Movie & The Great Muppet Caper 1993 när de dubbade Mupparnas Julsaga eller att de inte tänkte på att dubba Mupparna: Mupparnas Galna Värld & Mupparna: Här Är Mupparna 1994...

gstone

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2022 kl. 21:46:05Vem är det?
Hon är teaterskådespelerska, Jag vet att hon spelat på Malmö Opera jag tror det var i Top Hat.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 november 2022 kl. 22:02:20Hon är teaterskådespelerska, Jag vet att hon spelat på Malmö Opera jag tror det var i Top Hat.
Jag såg henne på teater tidagre i år.

gstone

Ulrika Ånäs  spelade David Lindgrens mamma.

gstone

gstone

Dubbningen verkar rätt lovande. Dock jag jag inte sett den då mamma ville se filmen på originalspråket.

Så tur var hon villig att se live action Lilla Sjöjungfrun på svenska  :)