Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Candi Devine (1959-2022)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 12:47:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Snubblade just över att Candi Devine, som föddes den 1 januari 1959 gick bort den 9 februari 2022, tråkigt då hon var så ung...

Hon framförde en av sångerna i Don Bluth's Änglahund (1989), en enligt mig extremt underskattad film... (Rock-A-Doodle, Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen är i mina ögon också extremt underskattade, de två förstnämnda kände jag aldrig till förräns så sent som ca 2010-2011-2012, de två sistnämnda såg jag som barn om än inte alltför många gånger och tyckte då att filmerna inte var så märkvärdiga, men sedan ca 2012-2013 älskar jag alla fyra, det är onekligen synd att de svenska dubbningarna av dessa inte används längre, men nu babblar jag bara)

Nåväl, åter till ämnet; jag kände inte till henne särskilt väl, men ändå tråkigt att hon gick bort så tidigt...

Jirr

Ser ut som att du har blandat ihop människor.

Candi Devine, som dog i februari, var en wrestler.

Candy Devine, född 1939, lever ännu och var den som sjöng i Änglahund.

Disneyfantasten

Citat från: Jirr skrivet 28 april 2022 kl. 18:48:28
Ser ut som att du har blandat ihop människor.

Candi Devine, som dog i februari, var en wrestler.

Candy Devine, född 1939, lever ännu och var den som sjöng i Änglahund.

Hoppsan, lätt att ta fel när man inte känner till henne...  :-[ :-\