Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det här verkar vara en slags dekonstruktion  av själva Barbie leksakerna.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2023 kl. 20:49:41Jag tvivlar fortfarande starkt på att den hör filmen är särkilt barn eller ens familj inriktad  .

Verkar mer vara en slags satir om Barbie varumärke för tonåringar och vuxna.
Det är den känslan jag också har fått, och Greta Gerwig som regissör förstärker ju också den känslan då hon väl aldrig gjort något barninriktat tidigare.

Nu är det förstås alltid svårt att kunna bedöma utifrån trailers, som kan vara väldigt vilseledande, men det är i alla fall det intrycket jag har fått.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2023 kl. 20:56:26Det är den känslan jag också har fått, och Greta Gerwig som regissör förstärker ju också den känslan då hon väl aldrig gjort något barninriktat tidigare.
Hennes nästa projekt är två filmer baserad på Narnia böckerna av C S Lewis så vi får se hur dom blir :D

gstone

Jag såg ett avsnitt av Spöket och Molly McGee idär Greta Gerwig spelade sig själv  ;D

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2023 kl. 10:57:48Filmen ska inte dubbas !

https://www.filmstaden.se/film/NCG402785/barbie

Tråden borde flyttas ;)
Jag ser inte att det står något där om eventuell dubbning eller inte...? Filmstaden skriver ju bara "Originalspråk: Engelska", men så står det ju även på dubbade filmer.

Några dagar innan premiären, när det väl går att boka biljetter, går det förstås att se där om språk; men före det verkar det inte stå något.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 11:09:36Jag ser inte att det står något där om eventuell dubbning eller inte...? Filmstaden skriver ju bara "Originalspråk: Engelska", men så står det ju även på dubbade filmer.

Några dagar innan premiären, när det väl går att boka biljetter, går det förstås att se där om språk; men före det verkar det inte stå något.
Det går att boka biljetter på massor av biografer till den 21, 22 och 23 juli. Det står Eng tal Sve text på samtliga föreställningar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 juli 2023 kl. 11:19:28Det går att boka biljetter på massor av biografer till den 21, 22 och 23 juli. Det står Eng tal Sve text på samtliga föreställningar.
Jaså, gör det...? På alla Svenska Bios biografer står det i alla fall bara "Det finns inga bokningsbara föreställningar av denna film" - jag har kollat på 5 - 6 olika biografer på olika orter...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 11:25:07Jaså, gör det...? På alla Svenska Bios biografer står det i alla fall bara "Det finns inga bokningsbara föreställningar av denna film" - jag har kollat på 5 - 6 olika biografer på olika orter...
Höllviken, Svenska Bio. Jag ser att det även finns i Skellefteå! :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 juli 2023 kl. 11:28:25Höllviken, Svenska Bio. Jag ser att det även finns i Skellefteå! :)

Märkligt, det fanns inte när jag kollade i morse - då måste det ha lagts till nu...

Men i så fall bör vi kunna förutsätta att ingen ort kommer att visa någon dubbad version, så att vi flyttar tråden. :)
(Om den nu inte dubbats till norska, danska eller finska förstås...?)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 11:40:35Märkligt, det fanns inte när jag kollade i morse - då måste det ha lagts till nu...

Men i så fall bör vi kunna förutsätta att ingen ort kommer att visa någon dubbad version, så att vi flyttar tråden. :)
Du har inte hört något om den skulle dubbats då!!  :( ???

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juli 2023 kl. 11:40:35Men i så fall bör vi kunna förutsätta att ingen ort kommer att visa någon dubbad version, så att vi flyttar tråden. :)
Det finns trailers på YouTube som är textade till danska, norska och finska, men vad jag kan se finns det ingen trailer som är dubbad till något av de nordiska språken. Så vi kan nog vara ganska säkra på att filmen kommer att visas på engelska med text i hela Norden.

Danska:

https://youtu.be/Lx0oJ5aEEPQ

Norska:

https://youtu.be/Wd2W06wSO8c

Finska:

https://youtu.be/v1qnb8yk5G0

TonyTonka

Om den inte dubbas, finns det då någon chans att det blir som med Dora and the Lost City of Gold, att den dubbas till Video on Demand?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  7 juli 2023 kl. 16:37:25Om den inte dubbas, finns det då någon chans att det blir som med Dora and the Lost City of Gold, att den dubbas till Video on Demand?  ???
Varför ville alla ha den här filmenn dubbade !? ;D

Simon Axelsson

Citat från: TonyTonka skrivet  7 juli 2023 kl. 16:37:25Om den inte dubbas, finns det då någon chans att det blir som med Dora and the Lost City of Gold, att den dubbas till Video on Demand?  ???
Skulle inte tro det. Dora var ju ändå ämnad som barn- och familjeunderhållning till skillnad från denna.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.