Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elementärt (Elemental, 2023)

Startat av gstone, 16 maj 2022 kl. 17:28:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Är väldigt taggad på den här filmen ! :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Undrar vilka dom svenska rösterna blir ?

Disney bio filmer har ju ofta väldigt bra och väl valda röster :D

Tänker på dom två senaste jag såg till exempel En annorlunda värld och Den Lila Sjöjungfrun(2023).

Vass

När brukar dom släppa vilka dom svenska rösterna är? Det är ju inte ens en månad kvar till premär :O

Simon Axelsson

Citat från: Vass skrivet 11 juni 2023 kl. 09:00:51När brukar dom släppa vilka dom svenska rösterna är? Det är ju inte ens en månad kvar till premär :O
De brukar inte gå ut med den information faktiskt. Vilka som gör rösterna i Disney-filmer brukar man oftast få reda på först efter filmens slut, förutsatt att man sett den dubbad. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2023 kl. 12:37:57De brukar inte gå ut med den information faktiskt. Vilka som gör rösterna i Disney-filmer brukar man oftast få reda på först efter filmens slut, förutsatt att man sett den dubbad.
Väldigt tråkigt  :(

Steffan Rudvall

Den här filmen verkar ju intressant det finns dessutom redan en svensk ljudboksversion.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2023 kl. 23:58:15Den här filmen verkar ju intressant det finns dessutom redan en svensk ljudboksversion.
Med autentisk filmljud ?

gstone

Jag undrar Verkligen om sången Steal the Show kommer dubbas till svenska !

Det kommer spela under själva filmen och inte bara över eftertexterna  ;) ;)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2023 kl. 23:58:15Den här filmen verkar ju intressant det finns dessutom redan en svensk ljudboksversion.

Källa?

gstone

Robert Cronholt skrev på sim hemsida att han jobbar på den svenska dubbningen av filmen.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 juni 2023 kl. 01:15:02Robert Cronholt skrev på sim hemsida att han jobbar på den svenska dubbningen av filmen.
Robert Cronholt är i mina ögon en av Sveriges absolut bästa översättare, i synnerhet av dialog, så det bådar ju gott. :)

Elios

Blir mer och mer taggad på den faktiskt.  ::)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 juni 2023 kl. 00:10:06Med autentisk filmljud ?
Nej, en halvtimmes ljudbok med endast en uppläsare.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juni 2023 kl. 01:38:11Robert Cronholt är i mina ögon en av Sveriges absolut bästa översättare, i synnerhet av dialog, så det bådar ju gott. :)
Det kan jag hålla med om :D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2023 kl. 12:23:36Stämmer bra, samma med flera andra t.ex. Amelie Nörgaard, Farah Abadi, Sara Edwardsson (medverkade i Minioner men skulle vara fint att se henne även i fler dubbningar), Jonas Leksell (medverkade i den svenska serien Da Möb men skulle vara fint att se honom även i fler dubbningar), Sofia Rågenklint, Anders "Ankan" Johansson (medverkade i Vilse i Oz men skulle vara fint att se honom även i fler dubbningar), m.fl.

Även Nina Hjelmkvist, Yankho, Doreen Månsson och Philoméne Grandin har medverkat i en och annan dubbning och liksom med Angelika Prick så skulle jag gärna se dem även i fler dubbningar.
Jag har oockså folk som jag vill se i dubbningar :D