Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om djur

Startat av Skokaka, 21 maj 2022 kl. 16:11:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2024 kl. 21:48:15Okej, eftersom vi har ju redan två andra trådar om att ställa frågor så är jag osäker varför jag tog upp denna till att börja med. Kan vara att jag hade för många frågor och att jag ville fokusera på diskussioner om djur... Men, nåja, gjort är gjort, ja... ::)
Detta ämne får nog vara kvar än så länge

Skokaka

Är en vråk en typ av gam? Jag menar, visst, de ser inte direkt ut som gamar i verkligheten, men med tanke på att många tecknade vråkar ser mer ut som gamar så undrar jag verkligen, jag... ???

BPS

Citat från: Skokaka skrivet 28 december 2024 kl. 22:27:08Är en vråk en typ av gam? Jag menar, visst, de ser inte direkt ut som gamar i verkligheten, men med tanke på att många tecknade vråkar ser mer ut som gamar så undrar jag verkligen, jag... ???
Vråk är väl en egen art.

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 28 december 2024 kl. 22:27:08Är en vråk en typ av gam? Jag menar, visst, de ser inte direkt ut som gamar i verkligheten, men med tanke på att många tecknade vråkar ser mer ut som gamar så undrar jag verkligen, jag... ???
Den närmsta likheten de har är att de är ingår i gruppen hökfåglar, i alla fall enligt den här sidan:
https://laji.fi/sv/taxon/MX.70300

Vråkar känner jag dock inte till att de skulle vara asätare som gamar...
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Trodde inte ens att vråk var en fågel först men dom är nog inte så vanliga här

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 december 2024 kl. 23:36:53Trodde inte ens att vråk var en fågel först men dom är nog inte så vanliga här
Vad trodde du då att det var?

Skokaka

Kanske lite uppenbart, men... Äter björnar grisar? Jag kom ihåg att jag har sett en video där en björn försökte att ta en gris inne i stian, men grisen hade en kompis och de båda jagade ut björnen. Eftersom björnar äter kött så kanske svaret är uppenbart...