Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2026 kl. 22:18:29Jag behöver inte vara snäll jag är smart
Du behöver inte vara snäll när du är elak, gstone!

Disneyfantasten

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  1 juli 2026 kl. 22:26:57Disneyfantasten, du har inte gjort något fel. Du har helt rätt att få tycka vad du vill!
👍

BPS

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2026 kl. 22:18:29Jag behöver inte vara snäll jag är smart
Smarta människor brukar annars vara snälla och respekterar andras åsikter

gstone

En del snacks blir godare om man låter påsen ligga öppen ett ag, dom får en vis häli konsistens 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag är väldigt tvär och rakt på sak och säger vad jag tycker 

Ibland ät det inte helt optimalt allt säga vad man verkligen tycker  :-X :'(

gstone

Jag tycker Karl Marx hade bara idéer

Även om Stalin och få förvred kumminsim till något negativt 

Grund idénerma var ju bra 

gstone

det är jätte svårt att försöka vara trevlig när så många på forumet säger dumma saker :-\

jag försöker men det är svårt

det tar på krafterna att behöva ta itu med dumheter :'(

gstone

Jag har en väldigt ovanlig världssyn och dyn på moral 

Det kan nog uppfattas som konstigt av många...

gstone

Jag bad partade med min mamma om min ilska i Ovanliga dubbningar på archive.org tråden och hon fik mig att inse att jag borde förklara varför jag ogillar klippen på et mer konstruktivitet och mycket mindre argsint sätt :)

Monsieur Hulot

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2026 kl. 20:51:29Jag bad partade med min mamma om min ilska i Ovanliga dubbningar på archive.org tråden och hon fik mig att inse att jag borde förklara varför jag ogillar klippen på et mer konstruktivitet och mycket mindre argsint sätt :)
Hej gstone!

Du skrev nu att det var bilderna från de länkar jag klistrat in som du uppfattade som olämpliga. Då kan jag tala om att både Kalles klätterträd (1975-1976) och Farbrorn som inte vill va stor (1979) är hur snälla serier som helst.

- I avsnitt 2 med Kalle (Att köpa en diskborste) förekommer det några sekunder en skrikande bebis som tappat nappen, och som huvudpersonen ger tillbaka så att bebisen blir glad igen. Och att göra en bebis glad är ju bland det snällaste man kan göra! :)

Du hittar biten med bebisen vid 2:44.

https://m.youtube.com/watch?v=SRTYB0lKD70

- I avsnittet med Farbrorn som jag länkade (avsnitt 2; Att ha en kompis) förekommer det en scen där Ragnar och hans fiktiva kompis brottas, eller som Gösta Ekman förklarar:

"Med sin bästis kan man slåss, utan att man blir arga på varandra."

Först får man se de arga, sedan kittlar kompisen Ragnar.
Sedan får man se de flina, sedan kittlar Ragnar kompisen.

Och att barn busa med varandra är ju också oskyldigt ;)

Jag vet att man inte ska gräva ner sig för mycket i det som hänt, men jag kände bara för att förklara vad de enskilda scenerna i de respektive serierna gick ut på. Har du någon mer fråga om serierna är det bara fråga!

Ha en bra eftermiddag! :)

MOA

Måste erkänna att jag blivit intresserad av att skapa en karaktärs ranking med karaktärerna i DIC programmen jag rankat

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2026 kl. 22:54:53jag ogillar ICE

Dom är onda
Om du syftar på den amerikanska myndigheten, så håller jag helt med dig.

Om du syftar på det engelska ordet för is, så håller jag inte med - isbitar kan nog inte vara vare sig onda eller goda... ;)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2026 kl. 03:01:25Om du syftar på den amerikanska myndigheten, så håller jag helt med dig.

Om du syftar på det engelska ordet för is, så håller jag inte med - isbitar kan nog inte vara vare sig onda eller goda... ;)
Det är lurigt med förkortningar som kan betyda flera olika saker, så det gäller att vara tydlig när det inte direkt framgår av sammanhanget.

När jag ser förkortningen ICE brukar jag i första hand tänka på en av fyra typer av fordon:
- ICE = Internal Combustion Engine (förbränningsmotor)
- HEV = Hybrid Electric Vehicle (förbränningsmotor med elmotor som hjälp för att spara bränsle)
- PHEV = Plugin Hybrid Electric Vehicle (laddhybrid)
- BEV = Battery Electric Vehicle (elbil)

Med det i åtanke skulle jag kunna hålla med gstone om att ICE är onda. :) Det är "fossilbilarna" med förbränningsmotor som skitar ner mest i vår miljö. Där brukar förstås elbilshatarna påpeka att batteritillverkningen minsann också orsakar en del utsläpp...

(Det troliga är väl att @gstone menade den amerikanska myndigheten Immigration and Customs Enforcement.)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2026 kl. 03:01:25Om du syftar på den amerikanska myndigheten, så håller jag helt med dig.
Syftar På dom