Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sommarlov (SVT)

Startat av Fraggery, 16 juni 2022 kl. 07:37:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Enligt vad jag nyss läste på SVT Play verkar det som att Ida och Adrian kommer att vara med iallafall.

Erika

Följande tv-serier kommer sändas (med reservation för att någon mer tillkommer alt. byts ut) i årets sommarlovsmorgon:

CitatDino Dex
Farmarligan
Vännerna och gröna ljuset (säsong 2)
Ett fall för KLURO - London (säsong 7)
Mästerliga monsterbarn
Superhjälteskolan (säsong 3)
De tre musketörerna
Smurfarna
Spookys (säsong 3)
Kokobäng: musik
Äppelberga
Agenterna
Källa: SVT Play

BPS

Andreas Schönström kommunalråd och ordförande i tekniska nämnden duellerar med Chefen om vem som ska klippa bandet för att inviga Sollekplatsen.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet  6 juni 2025 kl. 22:32:17Andreas Schönström kommunalråd och ordförande i tekniska nämnden duellerar med Chefen om vem som ska klippa bandet för att inviga Sollekplatsen.

Den mannen har jag då aldrig någonsin förut hört talas om...

MOA

Citat från: BPS skrivet  6 juni 2025 kl. 22:32:17Andreas Schönström kommunalråd och ordförande i tekniska nämnden duellerar med Chefen om vem som ska klippa bandet för att inviga Sollekplatsen.

Är han riktig eller bara en karaktär i programmet?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  6 juni 2025 kl. 23:32:41Är han riktig eller bara en karaktär i programmet?
Andreas Schönström är riktig i allra högsta grad, och är kommunalråd för Malmö stad.

Jag har förvisso inte träffat honom personligen, men han själv skulle nog åtminstone argumentera för att han finns på riktigt... ;)

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  6 juni 2025 kl. 23:32:41Är han riktig eller bara en karaktär i programmet?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2025 kl. 00:37:41Andreas Schönström är riktig i allra högsta grad, och är kommunalråd för Malmö stad.

Jag har förvisso inte träffat honom personligen, men han själv skulle nog åtminstone argumentera för att han finns på riktigt... ;)
Visst är han riktig den stackaren, tvekar man så är det bara att läsa alla insändare i Sydsvenskan som mer eller mindre är riktade mot eller kritiserar just honom när det kommer till utvecklingen av kollektivtrafiken till exempel men även allt som rör tekniska nämnden överhuvudtaget.

Daniel Hofverberg

Att döma av det första avsnittet tycker jag att Ken och Haider verkar helt okej, men det är förstås för tidigt att uttala sig om än.

Dino Dex verkar inte så tokig att döma av det första avsnittet, men varför sända säsong 2 av Vännerna och det gröna ljuset igen; som funnits på SVT Play i åratal...? Även Farmarligan var uppenbarligen en repris av ett avsnitt som sänts förut. :(

Citat från: Erika skrivet  4 juni 2025 kl. 14:47:22Följande tv-serier kommer sändas (med reservation för att någon mer tillkommer alt. byts ut) i årets sommarlovsmorgon:
Trevligt med nya avsnitt av Ett fall för KLURO, och även ett par andra är kanske intressanta. Men tråkigt med säsonger och avsnitt som har sänts förut.

Och varför inte säsong 2 av Silverpoint...? Den har jag väntat på ända sedan säsong 1 sändes förra sommaren, men fortfarande ingen skymt av den... :( Borde man inte prioritera nya säsonger av redan påbörjade serier framför nya serier; och ännu mer framför gamla repriser...?

adro

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juni 2025 kl. 02:38:37Och varför inte säsong 2 av Silverpoint...? Den har jag väntat på ända sedan säsong 1 sändes förra sommaren, men fortfarande ingen skymt av den... :( Borde man inte prioritera nya säsonger av redan påbörjade serier framför nya serier; och ännu mer framför gamla repriser...?
Såg fram emot säsong 2 med, men får väl hoppas den sänds nästa sommar om den fortfarande är aktuell då

Daniel Hofverberg

Citat från: adro skrivet 10 juni 2025 kl. 02:45:00Såg fram emot säsong 2 med, men får väl hoppas den sänds nästa sommar om den fortfarande är aktuell då
Jag ser att en reprisomgång av säsong 1 av Silverpoint börjar imorgon och pågår fram till den 23 juni (då sista avsnittet sänds) - den sänds kl. 15:55 linjärt på SVT Barn och släpps på SVT Play samtidigt. Så har vi riktig tur kanske säsong 2 börjar efter det. Det är ju inte säkert att den ingår som del av Sommarlov, utan kanske sänds som en separat punkt i tablån.
https://www.svtplay.se/silverpoint

Hursomhelst är det i alla fall välkommet med en ny publiceringsomgång på SVT Play, då serien förra gången bara låg ute i en månad, så att ganska många lär ha missat den. :)
(Tyvärr verkar det även den här gången bara vara en månad per avsnitt, vilket är märkligt när en del andra serier finns kvar på SVT Play i åratal...)

adro

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juni 2025 kl. 08:51:27Jag ser att en reprisomgång av säsong 1 av Silverpoint börjar imorgon och pågår fram till den 23 juni (då sista avsnittet sänds) - den sänds kl. 15:55 linjärt på SVT Barn och släpps på SVT Play samtidigt. Så har vi riktig tur kanske säsong 2 börjar efter det. Det är ju inte säkert att den ingår som del av Sommarlov, utan kanske sänds som en separat punkt i tablån.
https://www.svtplay.se/silverpoint

Hursomhelst är det i alla fall välkommet med en ny publiceringsomgång på SVT Play, då serien förra gången bara låg ute i en månad, så att ganska många lär ha missat den. :)
(Tyvärr verkar det även den här gången bara vara en månad per avsnitt, vilket är märkligt när en del andra serier finns kvar på SVT Play i åratal...)
Kanske var det också anledningen till att de valde att reprisera om den, för att det nog var många som missade originalsändningen i svensk tv. Mest gynnsamt hade varit att sända den som del av Sommarlov när det är som flest tittare eftersom den är ute så korta stunder i taget, men att sända den kort därefter kommer inte långt därefter. Den passar bäst att sändas under sommaren skulle jag säga. Det känns som en väldigt påkostad serie med, som kan bidra till de kortvariga sändningsrättigheterna.

Marcusen

Citat från: Erika skrivet  4 juni 2025 kl. 14:47:22Följande tv-serier kommer sändas (med reservation för att någon mer tillkommer alt. byts ut) i årets sommarlovsmorgon:
Så Smurfarna visas både före och i Sommarlov i år?
Texteve.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 22 juni 2025 kl. 19:01:37Så Smurfarna visas både före och i Sommarlov i år?
Texteve.jpg
Ja, det stämmer. En dag i veckan ingår Smurfarna som del av Sommarlov, och därutöver sänds det även som ordinarie programpunkt. :)

För övrigt visste jag inte att någon fortfarande använde text-TV...?

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juni 2025 kl. 20:22:15För övrigt visste jag inte att någon fortfarande använde text-TV...?
Men hur ska man annars läsa tv-tablån?

Daniel Hofverberg