Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa röstskådespelarvalen

Startat av gstone, 18 juli 2022 kl. 19:19:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 27 november 2023 kl. 15:43:40Måste bli Jack Black som Bowser,helt PERFEKT castad ;)
Tänkt på ett annat.

Men jag håller med :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 november 2023 kl. 15:44:35Tänkt på ett annat.

Men jag håller med :D
På svenska var Lawrence Mackrory perfekt castad för honom 8)

gstone

Jag tyckte jätte mycket om många av röstvalen i  Flykten från kycklingfabriken :D

gstone

Jag tycker i stort sett alla rösterna i Casper möter Wendy är väldigt bra valda 😀

Dom passar jättebra i sina roller   :D

gstone

Per Arne Wahlgren som live action Clockswort,

Per Arne låter värdigt lik Sir Ian McKellen som gör rollen i originalet.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  2 oktober 2022 kl. 12:42:16Norea Sjöquist som Jenny ( XJ-9 ) i "Mitt Liv Som Tonårsrobot"

även om hon har en mer ljusare röst och låter yngre än originalet ( Janice Kawaye ) gör Norea en fantastisk insats och få till röst karaktären nästan perfekt ( och hon var ju tonåring när serien dubbade )

Plus att hon kunde tala flytande japanska i ett avsnitt.
Okej så det var egentligen Jasmine Heikura.

Men det jag skrev om hennes insats stämmer fortfarande, plus hon var faktiskt tonåring när hon spelade Jenny.
- what.

Steffan Rudvall

Nick Atkinson som Buster i Arthur, lyssnar man på orginalversionen låter det snarare som att Nick pratar engelska.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 18:07:00Nick Atkinson som Buster i Arthur, lyssnar man på orginalversionen låter det snarare som att Nick pratar engelska.
Så du menar att han pratar engelska i svenska versionen av Arthur?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 11 februari 2024 kl. 18:26:43Så du menar att han pratar engelska i svenska versionen av Arthur?
Nej, jag menar att Nick Atkinson som spelar Buster i den svenska dubbningen är så pass lik den engelska originalrösten att man nästan skulle kunna tro att den engelska rösten också är Nick.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 18:36:51Nej, jag menar att Nick Atkinson som spelar Buster i den svenska dubbningen är så pass lik den engelska originalrösten att man nästan skulle kunna tro att den engelska rösten också är Nick.
jaha, då förstår jag ;D
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

gstone

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 11 februari 2024 kl. 19:19:02Arthur är dum !
Varför tycker du det? Det är ju ingen riktig person utan fiktion och påhittad.

MOA

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 11 februari 2024 kl. 19:49:47Vad har det med VA val att göra? Är något fel på hans VA?
Vad är "VA" förnågot?

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.