Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Anders Lönnbro (1945-2022)

Startat av E, 10 september 2022 kl. 12:58:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PatoskyeIII

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:28:31https://www.dubbningshemsidan.se/credits/devildadjurensflykt/
Han står som övrig röst här.

Men han kan ju ha dubbat för Videobolaget eller något företag som slarvat med credits.
Videobolagets dubbningar är i princip helt odokumenterade då de aldrig satte ut credits.
Med honom är det inte creditlistor som kommit bort han har bara dubbat för Monica Forsberg.

Erika

Tycker mig minnas att han var även med i ett (eller fler?) avsnitt av Piff och Puff - Räddningspatrullen. Vill minnas han gjorde rösten till den här skurken.

MOA

Citat från: Erika skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:47:28Tycker mig minnas att han var även med i ett (eller fler?) avsnitt av Piff och Puff - Räddningspatrullen. Vill minnas han gjorde rösten till den här skurken.
One off karaktärer blir inte inskrivna i listan, ingen videor eller liknande

DingoPictures2005

Citat från: Erika skrivet 15 augusti 2024 kl. 15:47:28Tycker mig minnas att han var även med i ett (eller fler?) avsnitt av Piff och Puff - Räddningspatrullen. Vill minnas han gjorde rösten till den här skurken.
Då kan Daniel lägga in det🙂 när han uppdaterar sidan.
Dock kan det vara bra att kolla ljudklipp på D+ först.

Erika

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 augusti 2024 kl. 17:47:17Dock kan det vara bra att kolla ljudklipp på D+ först.
Håller med, och dessutom är det säkert 18-20 år sedan jag såg avsnittet senast och kan därför minnas fel... :)

Anders

Jag har Disney+ där den svenska dubben finns tillgänglig, och det verkar stämma. Han gjorde även rösten till guiden i början, om jag inte misstar mig.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

DingoPictures2005

Citat från: Anders skrivet 15 augusti 2024 kl. 19:51:53Jag har Disney+ där den svenska dubben finns tillgänglig, och det verkar stämma. Han gjorde även rösten till guiden i början, om jag inte misstar mig.
👍, då kan det tilläggas på creditlistan

Elios