Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  4 december 2023 kl. 09:34:55Känns som att jag är nästan den ända, men jag ser ändå lite fram emot vad dom har att visa med denna jämfört med dom förra två disney filmerna som var katastrofalt dåliga.  ??? ??? ???
Encanto kan väl inte klassas som katastrofalt dålig den blev ju en succé men En annorlunda värld fick ju dock sämre bemötande.

Eller vad menar du med "dom förra två disney filmerna"?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 december 2023 kl. 09:41:57Encanto kan väl inte klassas som katastrofalt dålig den blev ju en succé men En annorlunda värld fick ju dock sämre bemötande.

Jag tror han mer menade personligt från hans sida.

En Annorlunda Värld fick mest positiva recensioner men desto sämre marknadsföring.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 december 2023 kl. 09:41:57Encanto kan väl inte klassas som katastrofalt dålig den blev ju en succé men En annorlunda värld fick ju dock sämre bemötande.

Jag tyckte varken om Encanto eller då En annorlunda värld

Mathilda Gustafsson

Citat från: Elios skrivet  4 december 2023 kl. 12:04:00Jag tyckte varken om Encanto eller då En annorlunda värld
Jag förstår dina åsikter och respekterar dem men i alla fall Encanto är inte dålig det håller de flesta med mig om

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2023 kl. 16:56:31Jag förstår dina åsikter och respekterar dem men i alla fall Encanto är inte dålig det håller de flesta med mig om
Nej då. Alla får tycka vad dom vill.  8)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Elios skrivet  4 december 2023 kl. 16:57:27Nej då. Alla får tycka vad dom vill.  8)
Exakt. Men de flesta gillar filmen det är bara ett konstaterande bli inte arg. 

Elios

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2023 kl. 17:03:44Exakt. Men de flesta gillar filmen det är bara ett konstaterande bli inte arg.
Va, nej, nej. Självklart inte. Finns många andra filmer som folk gillar som inte jag gillar eller som du gillar som inte andra gillar. Så det är ingen fara. Hehe. ;D

Fred

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 december 2023 kl. 16:56:31Jag förstår dina åsikter och respekterar dem men i alla fall Encanto är inte dålig det håller de flesta med mig om
Jag skulle inte säga att Encanto var dålig, men den var tråkig och för lik Coco.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 december 2023 kl. 09:07:08Ja, det är li

Å andra sidan crediteras hon dock som Daniela Sörensen även i Det var en gång en filmstudio, men där är det ju så enormt många skådespelare som medverkar så att de för en sådan kortfilm kanske inte haft tid att fråga varenda människa hur de velat crediteras...
Men hur hon crediteras i Änder vet vi ju faktiskt inte än, innan filmen fått premiär eller att jag fått tag i officiell creditlista. Förhandsinformationen på UIP skrivs säkert ihop långt i förväg, så det behöver inte nödvändigtvis återspegla hur eftertexterna ser ut.
Men vist borde väl i alla stämma att Daniela( vad hon väljer att kalla sig) är röst till Duvan Klant på svenska   ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Elios skrivet  4 december 2023 kl. 09:34:55Känns som att jag är nästan den ända, men jag ser ändå lite fram emot vad dom har att visa med denna jämfört med dom förra två disney filmerna som var katastrofalt dåliga.  ??? ??? ???
Själv skulle jag se En annorlunda värld sju av tio  :)   ;)

gstone

En annorlunda Värld var inte direkt dålig men var inte alls upp till Walt Disney Animation Studios vanliga höga standard.

För vara en film från WDAS var dålig kan man säga ;)

Disneyfantasten

Den enda av Walt Disney Animation Studios storfilmer som jag skulle säga ens är i närheten av katastrofalt dålig är faktiskt Chicken Little, det är också den film som många anser vara studions värsta, studion var grundad i syfte att fungera som odödlig familjeunderhållning för alla åldrar med alltifrån animation, karaktärer, story, musik, humor, osv. och framkalla mycket inspiration, men i fallet med just Chicken Little så känns det som att Disney "klivit över kycklingen" så att säga, då den inte har minsta tillstymmelse till Disney-känsla i sig och även känns oerhört barnslig.

(och Kogänget, Familjen Robinson, Make Mine Music och Melody Time tycker jag mest är okej)

Men nu kommer vi ifrån ämnet, så jag tycker det är bäst att vi återgår till ämnet;

Denna tråd handlar egentligen om Önskan, och utan att ha sett den så tycker jag att den ser lovande ut.

gstone

Det här nog en av mina top tio favorit filmer från Walt Disney Animation Studios :D

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2023 kl. 20:09:34Den enda av Walt Disney Animation Studios storfilmer som jag skulle säga ens är i närheten av katastrofalt dålig är faktiskt Chicken Little, det är också den film som många anser vara studions värsta, studion var grundad i syfte att fungera som odödlig familjeunderhållning för alla åldrar med alltifrån animation, karaktärer, story, musik, humor, osv. och framkalla mycket inspiration, men i fallet med just Chicken Little så känns det som att Disney "klivit över kycklingen" så att säga, då den inte har minsta tillstymmelse till Disney-känsla i sig och även känns oerhört barnslig.

(och Kogänget, Familjen Robinson, Make Mine Music och Melody Time tycker jag mest är okej)

Men nu kommer vi ifrån ämnet, så jag tycker det är bäst att vi återgår till ämnet;

Denna tråd handlar egentligen om Önskan, och utan att ha sett den så tycker jag att den ser lovande ut.
Mm. Håller med. Gillar inte alls den filmen. Fattar inte hur dom kunde lura någon att låten Dragostea Din Tei skulle vara med och så var den inte det. Utan bara i trailern. >:(

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2023 kl. 20:09:34Den enda av Walt Disney Animation Studios storfilmer som jag skulle säga ens är i närheten av katastrofalt dålig är faktiskt Chicken Little, det är också den film som många anser vara studions värsta, studion var grundad i syfte att fungera som odödlig familjeunderhållning för alla åldrar med alltifrån animation, karaktärer, story, musik, humor, osv. och framkalla mycket inspiration, men i fallet med just Chicken Little så känns det som att Disney "klivit över kycklingen" så att säga, då den inte har minsta tillstymmelse till Disney-känsla i sig och även känns oerhört barnslig.

Jag kan nog hålla med till stor del.