Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 17:57:53Här är credits till Filmen :D
Ser utförligt ut...

Det enda som fattas är den vänstra sidan av sång-listan.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 december 2023 kl. 18:19:00Ser utförligt ut...

I bidragstråden för creditlistor har han tagit med fler bilder.

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 17:57:01Och alla dom där extra grejerna som några av er bry er om ;D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2023 kl. 18:11:59Har du fått med alla övriga röster? Just de skyltarna ser nämligen lite konstiga ut.
Tog två foto på samma bild ;)

En på enna halvan en på andra.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 december 2023 kl. 18:19:00Ser utförligt ut...

Alla sånger var på samma bild ;)

Gjord så gott jag kunde :-[ :'(

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 18:39:00Alla sånger var på samma bild ;)

Gjord så gott jag kunde :-[ :'(
Var inte ledsen, du fick ändå med det mesta, och det betyder något.

gstone

Här alla  sång creedits som fanns

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 december 2023 kl. 18:41:34Var inte ledsen, du fick ändå med det mesta, och det betyder något.
Fick faktiskt allt.

Bara lite dålig vinkel.

gstone

Det var en svensk dubbade trailer för Insidan Ut 2 före filmen  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 18:42:01Här alla  sång creedits som fanns
Du delade inte dessa först dock eller? Men här ser man ju allt så då har vi inte missat något. :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 18:42:01Här alla  sång creedits som fanns
Då fick du med allt iallafall, men så bra då.  :)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2023 kl. 18:43:43Du delade inte dessa först dock eller? Men här ser man ju allt så då har vi inte missat något. :)
Ju det gjord jag

Nu har bara klippet och klistrat lite.

så dom är lättare att läsa

BPS

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 17:57:53Här är credits till Filmen :D
Intressant att hon crediteras under sitt artistnamn Daniela Rathana och inte hennes riktiga namn Daniela Sörensen som hon crediteras som i Encanto...

gstone

Citat från: BPS skrivet  4 december 2023 kl. 07:14:24Intressant att hon crediteras under sitt artistnamn Daniela Rathana och inte hennes riktiga namn Daniela Sörensen som hon crediteras som i Encanto...
Och som hon även crediteras som i Änder  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  4 december 2023 kl. 07:14:24Intressant att hon crediteras under sitt artistnamn Daniela Rathana och inte hennes riktiga namn Daniela Sörensen som hon crediteras som i Encanto...
Ja, det är lite förvånansvärt. Även i fantasyactionserien The Witcher på Netflix (säsong 1 och 2; säsong 3 dubbades inte) crediteras hon som Daniela Sörensen.

Min gissning är att hon numera har velat creditera sig som Daniela Rathana, för att alla ska förstå vem det är, medan hon tidigare inte velat koppla ihop sin artistkarriär med medverkan i dubbningar - alternativt att de tidigare inte frågat henne, utan bara använt hennes riktiga namn, och inte förrän nu har frågat henne.

Å andra sidan crediteras hon dock som Daniela Sörensen även i Det var en gång en filmstudio, men där är det ju så enormt många skådespelare som medverkar så att de för en sådan kortfilm kanske inte haft tid att fråga varenda människa hur de velat crediteras...

Citat från: gstone skrivet  4 december 2023 kl. 08:36:20Och som hon även crediteras som i Änder  ???
Men hur hon crediteras i Änder vet vi ju faktiskt inte än, innan filmen fått premiär eller att jag fått tag i officiell creditlista. Förhandsinformationen på UIP skrivs säkert ihop långt i förväg, så det behöver inte nödvändigtvis återspegla hur eftertexterna ser ut.

Elios

Känns som att jag är nästan den ända, men jag ser ändå lite fram emot vad dom har att visa med denna jämfört med dom förra två disney filmerna som var katastrofalt dåliga.  ??? ??? ???