Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:33:51Joakim Jennerfors ska tydligen vara regissör för den här filmen om det sen gäller endast sång eller endast tal eller båda vet jag inte.
Jag kan också nämna att man nu kan höra sångerna på Spotify  ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:48:46Nej, det kommer från Roberts egna hemsida.
Jag blir imponerad över passa mycket Robert Cronholt översätta.

Det finns trots all bara ett visst antal timmar per dag.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 19:54:08Jag blir imponerad över passa mycket Robert Cronholt översätta.

Det finns trots all bara ett visst antal timmar per dag.
Han har ju jobbat med det i över 20 år så det är väl rutin för honom numera.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:55:50Han har ju jobbat med det i över 20 år så det är väl rutin för honom numera.
Ändå får han så passa bra resultat  :D👏👍

Gustav Jonsson

Kostar smygpremiär extra eller får man något extra förutom att se filmen tidigare? För om det bara är att vem som helst kan se filmen tidigare kunde man ju lika gärna haft riktigt premiär den dagen

gstone

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  1 december 2023 kl. 21:32:34Kostar smygpremiär extra eller får man något extra förutom att se filmen tidigare? För om det bara är att vem som helst kan se filmen tidigare kunde man ju lika gärna haft riktigt premiär den dagen
Jag tror det är en helt vanlig vissing.

Förhoppingsvis med svenka dubb credits ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  1 december 2023 kl. 21:32:34Kostar smygpremiär extra eller får man något extra förutom att se filmen tidigare? För om det bara är att vem som helst kan se filmen tidigare kunde man ju lika gärna haft riktigt premiär den dagen
Nej, smygpremiärer fungerar precis som vilken annan biovisning som helst. Fast vanligtvis är det inte över hela landet, utan på utvalda orter; därav just att det är en smygpremiär. I det här fallet verkar dock ganska många orter få filmen under smygpremiären lördag och söndag - när jag kollat på ett dussintal slumpvis utvalda orter har jag inte hittat någon som inte visar filmen nu i helgen - och då suddas ju gränserna mot en vanlig premiär ut...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:55:50Han har ju jobbat med det i över 20 år så det är väl rutin för honom numera.
Ja, men jag blev ändå förvånad över att han verkar få så pass mycket tid på sig. Jag kan avslöja att han under intervjun berättade att standard brukar vara att översätta 15 - 20 minuter filmmaterial per dag; oavsett om det är bio eller TV. Om vi räknar med en normal arbetsdag på 8 timmar, så innebär ju det ganska många timmar för att översätta relativt lite av den färdiga filmen.

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 19:47:41Så intervjuen finns på Dubbningshemsidan nu ?
Nej, riktigt så snabbt kommer det inte gå - jag måste fortfarande ladda hem videomaterialet från intervjun från Zencastrs server, vilket kommer i form av två videofiler för varsin webbkamera. Sen måste då dessa synkas ihop, redigeras och klippas ihop. Varje gång något måste klippas bort måste jag då alltså göra exakt samma klippning i båda videofilerna, och sen se till att det synkar igen efteråt.

Min förhoppning är att kunna publicera åtminstone den första delen av intervjun lagom till den ordinarie premiären av Önskan. Det är nämligen främst relativt tidigt under intervjun som Önskan tas upp, så delar jag upp intervjun i två eller tre delar så lär allt som berör Önskan hamna i den första delen. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2023 kl. 02:32:57Min förhoppning är att kunna publicera åtminstone den första delen av intervjun lagom till den ordinarie premiären av Önskan. Det är nämligen främst relativt tidigt under intervjun som Önskan tas upp, så delar jag upp intervjun i två eller tre delar så lär allt som berör Önskan hamna i den första delen. :)
Det är ju väldigt smart tänkt då många säkert är intresserad av den filmen eftersom är ytterst aktuellt och även Disney hundra års jubileum film 😁😍❗️

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2023 kl. 02:32:57Nej, smygpremiärer fungerar precis som vilken annan biovisning som helst. Fast vanligtvis är det inte över hela landet, utan på utvalda orter; därav just att det är en smygpremiär. I det här fallet verkar dock ganska många orter få filmen under smygpremiären lördag och söndag - när jag kollat på ett dussintal slumpvis utvalda orter har jag inte hittat någon som inte visar filmen nu i helgen - och då suddas ju gränserna mot en vanlig premiär ut...
Ja, men jag blev ändå förvånad över att han verkar få så pass mycket tid på sig. Jag kan avslöja att han under intervjun berättade att standard brukar vara att översätta 15 - 20 minuter filmmaterial per dag; oavsett om det är bio eller TV. Om vi räknar med en normal arbetsdag på 8 timmar, så innebär ju det ganska många timmar för att översätta relativt lite av den färdiga filmen.
Nej, riktigt så snabbt kommer det inte gå - jag måste fortfarande ladda hem videomaterialet från intervjun från Zencastrs server, vilket kommer i form av två videofiler för varsin webbkamera. Sen måste då dessa synkas ihop, redigeras och klippas ihop. Varje gång något måste klippas bort måste jag då alltså göra exakt samma klippning i båda videofilerna, och sen se till att det synkar igen efteråt.
Så det är inte en text intervju ?

Är det bara ljud eller även bild ?

gstone

Idag ska jag ska försöka fota credits  :D❗️

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 december 2023 kl. 09:54:25Så det är inte en text intervju ?

Är det bara ljud eller även bild ?
Ja, intervjun kommer publiceras i form av video med bild och ljud.

Sen ska jag senare även försöka åstadkomma text, antingen i form av valbar textning av videon (om HTML5-standarden så tillåter) eller i form av en skriftlig transkribering, för att försöka tänka på alla med nedsatt hörsel. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2023 kl. 11:41:54Ja, intervjun kommer publiceras i form av video med bild och ljud.

Sen ska jag senare även försöka åstadkomma text, antingen i form av valbar textning av videon (om HTML5-standarden så tillåter) eller i form av en skriftlig transkribering, för att försöka tänka på alla med nedsatt hörsel. :)
Det går väl bra.

gstone

gstone

Här är credits till Filmen :D