Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2023 kl. 08:55:21Har vi någon aning vilken rollfigur Frida Modén Treichl spelar? Hon var ju crediterad för "Övriga röster" i Aladdin och Lejonkungen, men här kanske hon äntligen har fått en lite större roll...?

Hon är ju annars en ganska framgångsrik musikalartist och sångerska, nu senast aktuell med Sound of Music på Kulturhuset Stadsteatern (och före det på Malmö Opera).
Fast hon var ju inte alls inblandad i någon av de filmerna, hennes namn syns inte en tillstymmelse i dessa, jag har heller ingen koll på henne, men var hon ens aktiv på 1990-talet? (när filmerna hade premiär)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 december 2023 kl. 09:08:08Fast hon var ju inte alls inblandad i någon av de filmerna, hennes namn syns inte en tillstymmelse i dessa, jag har heller ingen koll på henne, men var hon ens aktiv på 1990-talet? (när filmerna hade premiär)
Tror Daniel åsyftar på nyinspelningarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  1 december 2023 kl. 09:09:39Tror Daniel åsyftar på nyinspelningarna.
Ja, precis - jag tänkte att det var underförstått, då Frida inte var färdigutbildad och börjat sin karriär före runt 2008 - 2009. Att hon skulle ha medverkat i filmdubbningar när hon var 7 - 9 år gammal var väl inte så sannolikt...

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  1 december 2023 kl. 09:09:39Tror Daniel åsyftar på nyinspelningarna.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2023 kl. 09:20:58Ja, precis - jag tänkte att det var underförstått, då Frida inte var färdigutbildad och börjat sin karriär före runt 2008 - 2009. Att hon skulle ha medverkat i filmdubbningar när hon var 7 - 9 år gammal var väl inte så sannolikt...

Jag förstod att det var nyinspelningarna du syftade på, men du skrev inte årtalet på filmerna och det kommer alltid att vara Disneys tecknade originalklassiker som jag associerar det med när jag läser om eller hör talas om titlarna, därför ville jag retas lite.  ;) (hoppas att du inte tog illa vid dig för det, isåfall ber jag om ursäkt för det, jag menade ju inget illa med detta)

Okej, för till exempel mig är det kanske underförstått, men för folk som är nya på forumet eller folk som inte är insatta eller för otränade läsare KAN det tolkas på olika sätt, därför kan det alltid vara extra bra att vara på den säkra sidan.  :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2023 kl. 08:55:21Har vi någon aning vilken rollfigur Frida Modén Treichl spelar? Hon var ju crediterad för "Övriga röster" i Aladdin och Lejonkungen, men här kanske hon äntligen har fått en lite större roll...?

Hon är ju annars en ganska framgångsrik musikalartist och sångerska, nu senast aktuell med Sound of Music på Kulturhuset Stadsteatern (och före det på Malmö Opera).
Vad kul at hon har börjat dubba :D

jag har sett henne på scen 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kulturhuset Stadsteatern är min favorit teater  :D

Jag tycker jätte mycket om att gå där.

gstone

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  1 december 2023 kl. 08:35:16Det svenska soundtracket har släppts och det brukar avslöja vissa röster men inte den här gången för de flesta står som Önskan-cast förutom Daniella och Peter som vi redan visste och en Frida Modén Treichl som är den enda andra som nämns vid namn
Filmen lär ju alla fall ha utsatta röster  ;D

Jag ska fota imorgon :D ;)

gstone

Bara så ni vet har Yvette Nicole Brown en cameo som  ett piggsvin och James Monroe Iglehart har en cameo som  Björnen John.

Dom är bara med under en sång och cretieras som "featured singers of the Choir .

Men nu vet ni vilka dom spelar ;)

Yvette Nicole Brown har tidagre gjort rösten till Luna   i Elena från Avalor och spelade Tant Sara i Live action Lady och Lufsen och James Monroe Iglehart spelade Anden i Aladddin musikalen på Broadway och gjord rösten till Lance Strongbow i Trassel serien.

Disneyfantasten

Bara en vecka kvar till Sverigepremiären.

gstone

Steffan Rudvall

Joakim Jennerfors ska tydligen vara regissör för den här filmen om det sen gäller endast sång eller endast tal eller båda vet jag inte.

Citat från: Robert CronholtFilmen innehåller ett knippe nyskrivna sånger som det verkligen var en väldigt rolig utmaning att få översätta. Joakim Jennefors har regisserat den svenska versionen, och huvudrollernas röster görs av Peter Jöback och Daniela Rathana.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:33:51Joakim Jennerfors ska tydligen vara regissör för den här filmen om det sen gäller endast sång eller endast tal eller båda vet jag inte.
Filmen är med andra ord i goda händer  :D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 19:33:51Joakim Jennerfors ska tydligen vara regissör för den här filmen om det sen gäller endast sång eller endast tal eller båda vet jag inte.
Jag ska försöka fota vad jag kan imorgon  :D ;)

gstone

Så intervjuen finns på Dubbningshemsidan nu ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 19:47:41Så intervjuen finns på Dubbningshemsidan nu ?
Nej, det kommer från Roberts egna hemsida.