Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun (2023)

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2022 kl. 14:04:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2023 kl. 23:14:37Vi får hoppas att den har svenskt tal :D
Jag antar att informationen om ljudspår stämmer.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 22:16:20Du menar 31/12.
Jag tror inte att det släpps några filmer på nyårsafton. Att det står 31/12 är nog bara en platshållare och indikation på att filmen kommer att släppas innan årets slut, men att exakt datum ännu inte är känt. Även på Barbie står det den 31/12.

Båda filmerna måste rimligen släppas någon gång under hösten, eller allra senast ett par veckor före jul så att de kommer med i julhandeln.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 23:26:30Jag antar att informationen om ljudspår stämmer.
Det får vi verkligen hoppas.

Men det där med Poland var lite skumt ;D

Kan det röra sig om teknikalitet? ::)

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 juli 2023 kl. 23:24:52169 kronor på Prime Video och iTunes, 179 kronor på Viaplay, 189 kronor på SF Anytime. Det är dyrt med tanke på att man inte får någon fysisk media. Ska jag betala så mycket vill jag ha den på Blu-ray.
Jag tycker också att 179 - 189 kr är på tok för dyrt för ett digitalt köp, med tanke på att digital försäljning inte på långa vägar medför samma utgifter som fysisk media för distributörerna...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 22:25:41Hur som helst om informationen stämmer så tyder det ju på att det kommer nordiska utgåvor som innehåller samma disk som den här brittiska.
Vi får hoppas att informationen stämmer, men jag hade känt mig tryggare om brittiska Amazon hade haft bilder på baksidan så att man med egna ögon kunnat se att de nordiska språken nämns.

DVD-utgåvan på Amazon.co.uk har dock inte samma specifikationer listade - där står det istället engelska, spanska och italienska; så om det stämmer kommer i alla fall den brittiska DVD-utgåvan inte att säljas i Norden... Så kanske filmen bara ska släppas på Blu-Ray i Norden, och inte på DVD...? Det är heller inte omöjligt att den faktiskt inte kommer att säljas i Norden, utan bara i andra länder med nordiska ljudspår - det har ju faktiskt hänt förut, hur märkligt man än kan tycka att det är...

Den brittiska utgåvan på Ultra-HD Blu-Ray uppger för övrigt bara engelskt ljudspår samt engelsk och italiensk text.

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 juli 2023 kl. 23:37:28Jag tror inte att det släpps några filmer på nyårsafton. Att det står 31/12 är nog bara en platshållare och indikation på att filmen kommer att släppas innan årets slut, men att exakt datum ännu inte är känt. Även på Barbie står det den 31/12.

Båda filmerna måste rimligen släppas någon gång under hösten, eller allra senast ett par veckor före jul så att de kommer med i julhandeln.
Inte minst med tanke på att nyårsafton är en söndag i år, så är det ju en fullständig omöjlighet att något ska släppas då. Det måste som du säger bara vara en platshållare då de ännu inte vet något datum, men som du mycket riktigt konstaterar måste ju utgåvorna släppas senast 2 - 3 veckor före jul så att de är tänkbara som julklappar - att missa den för affärer så livsviktiga julhandeln vore ju ekonomiskt självmord, och knappast ett rimligt agerande när försäljningen av fysiska media sjunker...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2023 kl. 02:22:50Vi får hoppas att informationen stämmer, men jag hade känt mig tryggare om brittiska Amazon hade haft bilder på baksidan så att man med egna ögon kunnat se att de nordiska språken nämns.

DVD-utgåvan på Amazon.co.uk har dock inte samma specifikationer listade - där står det istället engelska, spanska och italienska; så om det stämmer kommer i alla fall den brittiska DVD-utgåvan inte att säljas i Norden... Så kanske filmen bara ska släppas på Blu-Ray i Norden, och inte på DVD...? Det är heller inte omöjligt att den faktiskt inte kommer att säljas i Norden, utan bara i andra länder med nordiska ljudspår - det har ju faktiskt hänt förut, hur märkligt man än kan tycka att det är...

Den brittiska utgåvan på Ultra-HD Blu-Ray uppger för övrigt bara engelskt ljudspår samt engelsk och italiensk text.

Nu blir jag väldigt orolig igen  :(

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2023 kl. 02:22:50DVD-utgåvan på Amazon.co.uk har dock inte samma specifikationer listade - där står det istället engelska, spanska och italienska; så om det stämmer kommer i alla fall den brittiska DVD-utgåvan inte att säljas i Norden... Så kanske filmen bara ska släppas på Blu-Ray i Norden, och inte på DVD...? Det är heller inte omöjligt att den faktiskt inte kommer att säljas i Norden, utan bara i andra länder med nordiska ljudspår - det har ju faktiskt hänt förut, hur märkligt man än kan tycka att det är...
Enligt hemsidan Blu-Ray.com stämmer inte informationen om nordiska text- och ljudspår på den brittiska Blu-Ray-utgåvan. Däremot kan man där hitta en svensk utgåva med okänt releasedatum. https://www.blu-ray.com/movies/The-Little-Mermaid-Blu-ray/341419/
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Zach66

När... Hur... och Varför är det SF som har hand om utgivningen av Disney material på fysisk media numera?
Hade inte Disney sitt eget bolag för detta i Sverige?
Vad vore livet utan film?

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2023 kl. 11:58:20Enligt hemsidan Blu-Ray.com stämmer inte informationen om nordiska text- och ljudspår på den brittiska Blu-Ray-utgåvan. Däremot kan man där hitta en svensk utgåva med okänt releasedatum. https://www.blu-ray.com/movies/The-Little-Mermaid-Blu-ray/341419/
Det var desto bättre då kan man anta att det bara är lite för tidigt för att SF Studios ska gå ut med den på sin presssajt.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2023 kl. 11:58:20Enligt hemsidan Blu-Ray.com stämmer inte informationen om nordiska text- och ljudspår på den brittiska Blu-Ray-utgåvan. Däremot kan man där hitta en svensk utgåva med okänt releasedatum. https://www.blu-ray.com/movies/The-Little-Mermaid-Blu-ray/341419/
Så jag behöver inte vara orolig 🥺❓

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 17:08:39Så jag behöver inte vara orolig 🥺❓
Så länge du inte flyttar till Australien så antagligen inte.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 17:16:07Så länge du inte flyttar till Australien så antagligen inte.

Även om det inte är jag som frågar så har jag inga planer på att flytta utomlands, jag kommer att bo kvar i Sverige resten av mitt liv.

Zebastian

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 17:38:22Även om det inte är jag som frågar så har jag inga planer på att flytta utomlands, jag kommer att bo kvar i Sverige resten av mitt liv.
Steffan menar inte bokstavligen ju han menar att de slutat släppa Disney på fysisk media i Australien

Disneyfantasten

Citat från: Zebastian skrivet 27 juli 2023 kl. 19:50:29Steffan menar inte bokstavligen ju han menar att de slutat släppa Disney på fysisk media i Australien

Jag konstaterade bara.

Men det där med Australien hade jag ingen aning om, fast det året dåligt tecken.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2023 kl. 17:16:07Så länge du inte flyttar till Australien så antagligen inte.
Jo.

Jag hörde om det :-\

Suger för dom.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2023 kl. 19:57:34Jo.

Jag hörde om det :-\

Suger för dom.

Jag lider verkligen med de Australiska medborgarna.