Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 19:28:19Kom också ihåg att lägga till Nils Eklund och Christel Körner på Den Otroliga Vandringen 2 som övriga röster, Osis har bekräftat att dessa medverkar.
Nils spelar en hundägare med bara några enstaka repliker.
Såvitt jag kan se står Nils Eklund och Christel Körner redan med på creditlistan på Dubbningshemsidan...?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/denotroligavandringen2/

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Igår kl. 23:44:08Ja Monica Forsberg och Bertil Engh bör absolut vara med under övriga röster. Fast jag skulle fortfarnade behålla "m.fl." då jag uppfattar några röster som jag inte kan placera.
Vilka och var till exempel?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:20:15Såvitt jag kan se står Nils Eklund och Christel Körner redan med på creditlistan på Dubbningshemsidan...?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/denotroligavandringen2/
Ojj, sorry hade helt missat att du uppdaterat den.

Disneyfantasten

@Oscar Isaksson  , i rollistan till Svanprinsessan så fattas Lord Rogers som spelas av Lars Lind, nu var det ett bra tag sedan jag senast såg filmen så jag vet inte vilka som spelar Hag och Musician.

I Rädda Willy 2, vilka karaktärer dubbar Leif Svensk, Robert Sjöblom, Lars-Göran Persson och Mirja Sjöblom? Claes Ljungmark är lätt att känna igen på rösten så det tror jag inte borde vara några problem alls att lista ut.

I Toy Story, vem dubbar Uppdragskontroll? Både du, jag och @TonyTonka  verkar iallafall vara överens om det där med Sids Mamma som görs av Lena Ericsson. Utöver det så tycker jag mig även höra Mikael Roupé och Håkan Mohede i diverse mindre roller.

I Trollet i Parken, så bidrog du med uppgifter till Blommorna och Maria i tråden med samma namn, samt att Eva Bysing är Gnorgas sångröst, utöver det tycker jag det låter som Pernilla Wahlgren är en av sångarna, men vem spelar Niclas Wahlgren i filmen? Tyckte Vakttrollet som Stanley springer på i filmens början lät som Steve Kratz men är inte helt hundra. Något som jag däremot känner mig säker på är att Gunnar Ernblad spelar både uppläsarrösten, Vakttrollens befäl samt Troll-kören, att Andreas Nilsson dubbar ett Vakttroll med repliken "blomma, ojoj" samt att Steve Kratz dubbar radiorösten i slutet.

I Babe Den Modiga Lilla Grisen, så tycker jag att rösten till Hästen utan tvekan låter som Jan Åström, jag tror att Kossan görs av Katarina Ewerlöf och genom den uteslutningsmetoden borde Tomas Roos vara Tuppen.