Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 23:11:55Kan man få en app för Chrome ?
Ja, det är bara att gå in på App Store och skriva in Chrome eller Google så dycker den upp.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2023 kl. 23:14:35Ja, det är bara att gå in på App Store och skriva in Chrome eller Google så dycker den upp.
Bra :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2023 kl. 19:58:10Mycket märkligt... Jag minns tydligt att jag under grundskolan ifrågasatte om det verkligen hette fotnötter, då jag tyckte att det lät skumt, men min dåvarande svenskaläraren insisterade att det var det korrekta - och jag kollade även upp i en ordlista där det stod att fotnot i plural hette fotnötter (tyvärr minns jag dock inte vilken ordlista det var).

När en ordlista angav samma sak som läraren, så fanns det ju inte många andra källor att gå på - det fanns ju liksom inget internet på den tiden - så då hade jag ingen anledning att ifrågasätta; och har använt det begreppet ända sedan dess. Tydligen felaktigt, visar det sig... :-[
Det skulle vara intressant att veta i vilken ordlista det på fullt allvar stod att pluralis av fotnot är fotnötter.

SAOL tar i alla fall bara upp en pluralform, fotnoter. Det som står i SAOL är väl mer eller mindre att betrakta som facit.

Svensk Ordbok nämner visserligen fotnötter som alternativ, men med beteckningen "skämts." d.v.s. skämtsamt.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2023 kl. 21:19:11Det borde du kunna, och jag har svårt att se att någon kan blockera en sajt som även gäller när man får en ny telefon.

Vad har du för operativsystem i mobilen, och vilken webbläsare använder du i mobilen? Jag har själv bara testat i Chrome, men där har jag i alla fall inga problem.
Det är nog inte så konstigt att en ny iPhone får samma inställningar som den gamla eftersom det finns verktyg som automatiskt för över allt som fanns i den gamla, antingen direkt från telefon till telefon, eller från en backup på iCloud.

Som regel vill man väl slippa börja om från noll och ställa in allt på nytt, men då kan man såklart få med en del mindre önskvärda inställningar.

gstone

Daniel hade du lagt upp crredits till Spöket och Molly McGee  eller inte ?

Hittar i alla fall inga.

gstone

Har Daniel lagt ditt alla  innfo som Disneyfantasten lärt via mail ?

Det kankse dy bore göra ;)

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14324.0

gstone

Daniel du kanske kan lägga up credits till Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem som jag undrande snart ? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2023 kl. 16:39:45Daniel du kanske kan lägga up credits till Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem som jag undrande snart ? :)
Självklart, det kommer vid nästa uppdatering. :)

gstone

Daniel tänker du lägga up credits för Kung Fu Panda kortfilmen som jag bidrog med  ?

Dock vet jag inte om kortfilm är rättat order för den  ;) 

gstone

Jag tyrcker det borde finnas en ordenilg sida med credits för Lassie(1994).

Jag menar utöver Recensionen ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 augusti 2023 kl. 20:19:21Jag tyrcker det borde finnas en ordenilg sida med credits för Lassie(1994).

Jag menar utöver Recensionen ;)
Det håller jag med om - jag ska se om jag hittar åt VHS-utgåvan av Lassie, så jag kan skriva av alla credits som stod där (jag minns tydligt att det fanns utsatt dubbcredits på VHS, men tyvärr inte på DVD). :)
(Tydligen är inte listan i recensionen komplett, då jag skrivit i recensionen att 13 skådespelare medverkar; men i faktarutan är det bara namngivet 9 stycken...)

Tyvärr vill jag dock minnas att rösterna bara stod utsatt i grupp, så det är nog röstidentifiering som gäller för att lista ut vem som spelar respektive rollfigur... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2023 kl. 21:41:49Tyvärr vill jag dock minnas att rösterna bara stod utsatt i grupp, så det är nog röstidentifiering som gäller för att lista ut vem som spelar respektive rollfigur... :(
Nåja
 utsatt i grupp är ändå mycket bättre än inte utsatta alls ;) ;D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 augusti 2023 kl. 21:41:49Det håller jag med om - jag ska se om jag hittar åt VHS-utgåvan av Lassie, så jag kan skriva av alla credits som stod där (jag minns tydligt att det fanns utsatt dubbcredits på VHS, men tyvärr inte på DVD). :)
(Tydligen är inte listan i recensionen komplett, då jag skrivit i recensionen att 13 skådespelare medverkar; men i faktarutan är det bara namngivet 9 stycken...)
Vist var Stig Grybe ?

gstone

Trots allt långt i från alla avsnitt av Alice och bageriet i underlandet kan vi  väl göra en kvalificerade att gissning att alla karaktär borde ha samma röster i dom avsnitt dom medverkar i  :) ;) ?

Eller ? ???

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 augusti 2023 kl. 06:05:02Trots allt långt i från alla avsnitt av Alice och bageriet i underlandet kan vi  väl göra en kvalificerade att gissning att alla karaktär borde ha samma röster i dom avsnitt dom medverkar i  :) ;) ?

Eller ? ???
Ja, det borde vi nog kunna förmoda. Mellan säsonger kan det ju variera, men det här är ju inom en och samma säsong; och som regel skriver skådespelare på kontrakt för en hel säsong i taget. :)
(Har man väl skrivit på kontrakt lär det väl bara vara vid långvarig sjukdom eller liknande, d.v.s. något som ses som giltigt skäl för att kunna frångå kontraktet, som någon skådespelare kan bytas ut)