Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 24 mars 2025 kl. 07:48:38Men han får inte svara och ge ut credits för dubbningen är gjord hos Iyuno.
Så ni har frågat honom?
Men isåfall kan man väll använda röstidentifiering och sedan har vi de tekniska uppgifterna🙂 (sort of).

Historielektions Soveren

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 mars 2025 kl. 07:50:34Så ni har frågat honom?
Men isåfall kan man väll använda röstidentifiering och sedan har vi de tekniska uppgifterna🙂 (sort of).
Jag tror @Daniel Hofverberg tyckte att det inte var lönt att fråga Bjarne men det kanske gällde Once Upon a Studio.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Daniel Hofverberg

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 24 mars 2025 kl. 07:48:38Men han får inte svara och ge ut credits för dubbningen är gjord hos Iyuno.
Precis, såvitt jag vet är han fast anställd på Iyuno och lär således inte få lämna ut uppgifter i enlighet med Iyunos policies. :(

I vissa fall kan man ju komma runt Iyunos regler genom att fråga regissören, ifall hen är frilansare och inte anställd, men så är ju inte fallet här; såvitt jag vet.

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 mars 2025 kl. 06:58:55Bjarne Heuser var regissör på Darkwing Duck, fick svar från Lizette.
Visste hon något om översättare?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2025 kl. 08:26:41Precis, såvitt jag vet är han fast anställd på Iyuno och lär således inte få lämna ut uppgifter i enlighet med Iyunos policies. :(

I vissa fall kan man ju komma runt Iyunos regler genom att fråga regissören, ifall hen är frilansare och inte anställd, men så är ju inte fallet här; såvitt jag vet.
Visste hon något om översättare?
Tyvärr inte.

Men du kan väl skriva in Bjarne som regissör och rollistan utifrån röstidentifiering?

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 mars 2025 kl. 09:05:08Tyvärr inte.

Men du kan väl skriva in Bjarne som regissör och rollistan utifrån röstidentifiering?
Då måste någon faktiskt gå igenom och identifiera rösterna för varje rollfigur, för det är långt över min nivå... Jag känner igen Anders Öjebo som Darkwing (precis som i den gamla dubben), men det är ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig. :)

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2025 kl. 08:37:52Dags att lägga upp Snövit infon snart kanske ?
Ja, jag skrev av alla dubbcreditsen för Snövit i natt, så det kommer vid nästa uppdatering - förhoppningsvis ikväll, men det kan dröja till imorgon beroende på hur mycket jobb det är. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2025 kl. 09:51:15Då måste någon faktiskt gå igenom och identifiera rösterna för varje rollfigur, för det är långt över min nivå... Jag känner igen Anders Öjebo som Darkwing (precis som i den gamla dubben), men det är ungefär så långt som mina kunskaper sträcker sig. :)
Ja, jag skrev av alla dubbcreditsen för Snövit i natt, så det kommer vid nästa uppdatering - förhoppningsvis ikväll, men det kan dröja till imorgon beroende på hur mycket jobb det är. :)
Ska kolla igenom nydubben i eftermiddag och se vilka röster jag känner igen🙂.

Disneyfantasten

@Daniel Hofverberg , förlåt om jag är tjatig, men jag är bara nyfiken på hur det går med uppdateringen av Svenska röster& credits, för du skrev att det skulle vara igår kväll men kunde dröja till idag och jag har fortfarande inte sett till någon uppdatering, jag brukar veta att sidan är uppdaterad om det längst ner står "senast uppdaterad ...", och jag väntar fortfarande med iver på uppdateringar som jag vidarebefordrat bl.a. från @Oscar Isaksson och lite annat.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 mars 2025 kl. 19:25:08@Daniel Hofverberg , förlåt om jag är tjatig, men jag är bara nyfiken på hur det går med uppdateringen av Svenska röster& credits, för du skrev att det skulle vara igår kväll men kunde dröja till idag och jag har fortfarande inte sett till någon uppdatering, jag brukar veta att sidan är uppdaterad om det längst ner står "senast uppdaterad ...", och jag väntar fortfarande med iver på uppdateringar som jag vidarebefordrat bl.a. från @Oscar Isaksson och lite annat.
Tyvärr hann jag inte igår, så jag försöker att uppdatera sajten ikväll - bland annat med en recension och creditlista på bl.a. Snövit, och annat som är klart. :)

Recension på Snövit kommer dock att dröja lite längre, för den är inte riktigt klar än.

DingoPictures2005

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/ducktales/
@Daniel Hofverberg 
Kan du lägga till Joakim Tidermark på creditlistan?
Han bekräftar i röstskådespelarna att han medverkar som övrig röst i D+ omdubben av DuckTales.
Info från skådespelaren själv är inget att ifrågasätta.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 mars 2025 kl. 21:00:32https://www.dubbningshemsidan.se/credits/ducktales/
@Daniel Hofverberg
Kan du lägga till Joakim Tidermark på creditlistan?
Han bekräftar i röstskådespelarna att han medverkar som övrig röst i D+ omdubben av DuckTales.
Info från skådespelaren själv är inget att ifrågasätta.
Absolut, jag lägger genast till honom.

Det är alltså omdubben av säsong 1 av den gamla serien DuckTales, inte den nya serien från 2017...?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2025 kl. 21:57:27Absolut, jag lägger genast till honom.

Det är alltså omdubben av säsong 1 av den gamla serien DuckTales, inte den nya serien från 2017...?
Yes omdubben av den gamla serien.

gstone

Jag tycker vi borde lägga upp info som bland annat Oskar Isaksson listat ut om X men animerade serien !
CitatCyclops - Mikael Ahlberg
Jean Grey - Sandra Caménisch
Wolverine, speaker - Magnus Roosmann
Mystique - Inga-Lill Andersson
Sabretooth, Pyro - ? ( samma som dubbar pappan i Sophie och Virginie))
Mia Hansson - Rogue
Hans Wahlgren - Vaktrobotar
Claes Ljungmark - Bishop, Henry Gyrich
Johan Hedenberg - Magneto, Blob, Robert Kelly
Jan Åström - Beast, Avalanche 

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2025 kl. 19:23:09Jag tycker vi borde lägga upp info som bland annat Oskar Isaksson listat ut om X men animerade serien !
Tyvärr så saknas det fortfarande namnen på en drös med röstskådespelare som är med i serien här och där.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 27 mars 2025 kl. 19:38:59Tyvärr så saknas det fortfarande namnen på en drös med röstskådespelare som är med i serien här och där.
igen är perfect