Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tiny Toons Looniversity

Startat av gstone, 17 januari 2023 kl. 20:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2024 kl. 11:28:00Det låter som Häxan Hazel har samma röstskådespelerska som mormor.
Anita Molander gör båda rollerna.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Christian Hedlund tog över från Steve Kratz som Sigge. Mattias knave tar över rårbaker sam från Gunnar ernblad (videobolaget och eurotroll). anlita Molander tog över mormor från Marlin Berghagen (eurotroll). henning lööf eller Anton Körberg tog över snurre sprätt från Staffan hallerstam (videobolaget) och Steve Kratz (eurotroll).

Oskar

Jag har tror Leo hallerstam har tagit över Staffan hallerstam roll som heter Yuppy Anka. Dubbstudio skulle användt ai teknik skulle Gunnar ernblad och Kenneth milldolf varit med.

Oskar

Tyvärr är det program är skrikig och okej ändå och återskapa 1990 talet serier.

Oskar

Jag hade för mig att daffy Anka i den gamla tiny toons serier gjorde av Johan Hedenberg både på videobolaget/kit Sundqvist och eurotroll. Gangster rocky han jag för mig var med och gjorde av Gunnar ernblad. Syvister i den gamla tiny toons serier gjorde av Johan Hedenberg(videobolaget) och Gunnar ernblad(eurotroll)

BPS

Citat från: Oskar skrivet 11 juni 2024 kl. 11:55:01Jag hade för mig att daffy Anka i den gamla tiny toons serier gjorde av Johan Hedenberg både på videobolaget/kit Sundqvist och eurotroll. Gangster rocky han jag för mig var med och gjorde av Gunnar ernblad. Syvister i den gamla tiny toons serier gjorde av Johan Hedenberg(videobolaget) och Gunnar ernblad(eurotroll)
Tråden handlar om den nya serien så folk kommer bli konfunderade om du skriver ut röster från originalserien

Oskar

Citat från: BPS skrivet 11 juni 2024 kl. 11:58:05Tråden handlar om den nya serien så folk kommer bli konfunderade om du skriver ut röster från originalserien
Jag tycker att nya tiny toons serier är okej men gamla tiny toons serier jag har växt upp med och är nostalgi. Har du sett den gamla tiny toons serier?

MOA

Citat från: Oskar skrivet 11 juni 2024 kl. 11:43:58Jag har tror Leo hallerstam har tagit över Staffan hallerstam roll som heter Yuppy Anka. Dubbstudio skulle användt ai teknik skulle Gunnar ernblad och Kenneth milldolf varit med.
Milldolf? Folk trodde att han hette Milldorf men detta är helt nytt

Fred

Citat från: Oskar skrivet 11 juni 2024 kl. 12:24:44Jag tycker att nya tiny toons serier är okej men gamla tiny toons serier jag har växt upp med och är nostalgi. Har du sett den gamla tiny toons serier?
Den gamla serien är bättre. Den nya är lite upp och ner, vissa avsnitt som den när Sigge för klon är bra medan andra som pizzapartyt är alltför hysteriska. Men de svenska rösterna i den nya är ganska hyfsade.

Fred

Tyvärr vet jag inte vem Therese Svensson är.20250125_183029.jpg

MOA

Citat från: Fred skrivet 26 januari 2025 kl. 10:10:13Tyvärr vet jag inte vem Therese Svensson är.20250125_183029.jpg
Vanligt namn så blir nog svårt att hitta information, säkert någon nyanställd

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet 26 januari 2025 kl. 10:10:13Tyvärr vet jag inte vem Therese Svensson är.
Citat från: MOA skrivet 26 januari 2025 kl. 11:04:30Vanligt namn så blir nog svårt att hitta information, säkert någon nyanställd
Eftersom Tiny Toons Looniversity står med på hennes CV, så råder det ingen tvekan om att det är skådespelaren och musikalartisten Thérèse Svensson som åsyftas, som bl.a. medverkat i ett stort antal teaterpjäser plus diverse filmer och TV-serier:
https://teateralliansen.se/skadespelare/therese-svensson/

Hon har dock själv crediterat Robin Rönnbäck som regissör (med all säkerhet regisserande tekniker)...?

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 januari 2025 kl. 12:58:39Eftersom Tiny Toons Looniversity står med på hennes CV, så råder det ingen tvekan om att det är skådespelaren och musikalartisten Thérèse Svensson som åsyftas, som bl.a. medverkat i ett stort antal teaterpjäser plus diverse filmer och TV-serier:
https://teateralliansen.se/skadespelare/therese-svensson/

Hon har dock själv crediterat Robin Rönnbäck som regissör (med all säkerhet regisserande tekniker)...?
Första dubbningen eller?