Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 22:59:21Menar han inte egentligen "Tänk om filmen inte går bra på bio i sverige ?"
Nej.

Jag menar Disney kankse nu tänker att det inte är lönsamt att visa den på bio i andra länder :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 23:01:10Nej.

Jag menar Disney kankse nu tänker att det inte är lönsamt att visa den på bio i andra länder :(
Det funkar inte så, man kan inte bara avbryta biodistribution i hela världen för att man har fått lite dåliga recensioner. Dessutom får man ju inte glömma att biobesökarna verkar gilla filmen och Disney vill ju ha pengar även fast det kanske blir mindre än vad de tänkt sig.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 23:03:31Det funkar inte så, man kan inte bara avbryta biodistribution i hela världen för att man har fått lite dåliga recensioner.

Precis, t.ex. Lilla Kycklingen och Emoji Filmen gick upp på bio i Sverige trots att båda fick riktigt dåliga recensioner. (nu är ju i och för sig inte det lika jämförbart då båda kom ut innan pandemin drog igång, men det är ändå två signifikanta exempel)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juni 2023 kl. 23:05:32Precis, t.ex. Lilla Kycklingen och Emoji Filmen gick upp på bio i Sverige trots att båda fick riktigt dåliga recensioner.
Jag partae dock om pengar och inte kritik ;)
Elementärt har fåt bra krtik :D
Bara box office som verkar dåligt.

Lilla Kycklingen och Emoji Filmen blev ju båda sågade av krtiker.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juni 2023 kl. 23:05:32Precis, t.ex. Lilla Kycklingen och Emoji Filmen gick upp på bio i Sverige trots att båda fick riktigt dåliga recensioner. (nu är ju i och för sig inte det lika jämförbart då båda kom ut innan pandemin drog igång, men det är ändå två signifikanta exempel)
Det här fick mig att tänka på en salk.

Var Lilla Kycklingen och Emoji Filmen redan dubbade til svenska när det väl visade sig att krtikerna hatde filmerna ?

Det vore dom väl ha varit.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 23:16:25Det här fick mig att tänka på en salk.

Var Lilla Kycklingen och Emoji Filmen redan dubbade til svenska när det väl visade sig att krtikerna hatde filmerna ?

Det vore dom väl ha varit.
Ja det borde man, dessutom borde man redan ha vetat att de var hatade av kritikerna. Båda släpptes senare i Sverige Lilla kycklingen några månader senare och Emoji Movie några veckor.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 23:22:03Ja det borde man, dessutom borde man redan har vetat att de var hatade av kritikerna. Båda släpptes senare i Sverige Lilla kycklingen några månader senare och Emoji Movie några veckor.

Utöver det finns det filmer som fått bra kritik men dålig marknadsföring, ett sådant exempel är Framåt, för den kom ju precis i samband med att pandemin drog igång, dessutom så hade den filmen "Worldwide Premiere" så att säga.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2023 kl. 23:22:03Ja det borde man, dessutom borde man redan ha vetat att de var hatade av kritikerna. Båda släpptes senare i Sverige Lilla kycklingen några månader senare och Emoji Movie några veckor.
Inte när man dubbade dom va ?

Då skulle nästan ingen viljat vara med  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juni 2023 kl. 23:25:18Utöver det finns det filmer som fått bra kritik men dålig marknadsföring, ett sådant exempel är Framåt, för den kom ju precis i samband med att pandemin drog igång, dessutom så hade den filmen "Worldwide Premiere" så att säga.
Prices  ;)

Elementärt är nog ett liknade fall.

För lite marknadsföring eller fel slags marknadensföring men ändå en bra film  :D

gstone

Det är någon som skrev att Elementärt floppade för att folk, framför allt i USA, är trötta på Disneys politiska ställningstaganden och därmed inte går och ser deras filmer :'( :'(

Trist :(

gstone

Idag ska jag och mina föräldrar börja tömma min lägenhet vilken jag kommer förlora snart,

MOA

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2023 kl. 10:32:36Idag ska jag och mina föräldrar börja tömma min lägenhet vilken jag kommer förlora snart,
Flyttningsdags?

gstone

Bib

gstone

Citat från: Bib skrivet 25 juni 2023 kl. 21:20:41Har du blivit utvisad tillbaka Frankrike?

Är jag frpn Frankire ?

Det viste jag inte äns shälv ;D