Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Toy Story 5

Startat av Marcusen, 9 februari 2023 kl. 19:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Carlswell

Citat från: gstone skrivet 14 juni 2026 kl. 19:26:28Den kommer inte bara spelas under eftertexterna, den kommer spelas under ett montage när man ser Jessies tid med Emily
Det är därför jag tycker att det är viktigt att den dubbas

gstone

MovieZine möter regissören och producenten bakom "Toy Story 5" – som diskuterar ny teknik, seriens långa liv – och de roligaste nya karaktärerna. 

https://www.moviezine.se/nyheter/toy-story-5-andrew-stanton-intervju
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Mclovin

Såg imorse.

Zebastian

Citat från: Mclovin skrivet 16 juni 2026 kl. 11:13:54Såg imorse.
Saknas det inte några bilder med Studio credits?

Zebastian

Bo Peep har alltså tre svenska röster nu...

Daniel Hofverberg

Tack, men det borde väl ha stått utsatt regissör, översättare och studiocredits också?

Simon Axelsson

Lite förvånad att Robert Gustafsson inte är tillbaka. Det lät väldigt mycket som han i smygtitten på Disney+ tyckte jag. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

Disneyfantasten

Först och främst är jag nyfiken på var och hur du sett den eftersom filmen inte har premiär förräns imorgon?

För det andra, det verkar som Bo Peep fått en tredje svensk röst, har Anette Belander blivit underkänd tro?

För det tredje, jag hade aldrig förut hört talas om Rikard Björk (Rex nya röst), men namnet lät ändå en smula bekant, när jag sökte upp honom på Svenska röster & credits så läste jag att han är med som "övrig röst" i Mary Poppins Kommer Tillbaka, Frost 2 och Den Lilla Sjöjungfrun (2023).

För det fjärde, Gaffe verkar ha bytt röst han med, då Magnus Rongedal anges som hans nya röst, undrar om Robert Gustafsson hade förhinder denna gång igen precis som med Monsters University.

För det femte, Maja Rung, Aiko Kamiyasu och Ahmed Berham har jag nog aldrig förut hört talas om.

För det sjätte, Smulan verkar inte stå med i rollistan, men om han är med förmodar jag att han oundvikligen fått en ny röst eftersom Lars Dejert inte längre är i livet.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2026 kl. 12:30:59För det femte, Maja Rung, Aiko Kamiyasu och Ahmed Berham har jag nog aldrig förut hört talas om.
Maja Rung medverkade i 2025-års julkalender Tidstjuven och 2020-års Mirakel, även i En man som heter Ove 2015. 

Aiko Kamiyasu agerade tydligen svensk röst åt en karaktär som heter "Kattjägare 1" i Gabbys dockskåp: filmen.

Ahmed Berhan är en känd komiker som synts i bland annat Parlamentet, Bäst i test, IFS - Invandrare för svenskar och Förrädarna
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

Mclovin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juni 2026 kl. 12:02:59Tack, men det borde väl ha stått utsatt regissör, översättare och studiocredits också?

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2026 kl. 14:02:48gisar att byggare bob är her kotte
Om du kollar igen i creditlistan så kanske du ser att Herr Kotten redan är crediterad med Clownen Rassel från Insidan Ut.  ;) 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2026 kl. 12:30:59Först och främst är jag nyfiken på var och hur du sett den eftersom filmen inte har premiär förräns imorgon?

För det andra, det verkar som Bo Peep fått en tredje svensk röst, har Anette Belander blivit underkänd tro?

För det tredje, jag hade aldrig förut hört talas om Rikard Björk (Rex nya röst), men namnet lät ändå en smula bekant, när jag sökte upp honom på Svenska röster & credits så läste jag att han är med som "övrig röst" i Mary Poppins Kommer Tillbaka, Frost 2 och Den Lilla Sjöjungfrun (2023).

För det fjärde, Gaffe verkar ha bytt röst han med, då Magnus Rongedal anges som hans nya röst, undrar om Robert Gustafsson hade förhinder denna gång igen precis som med Monsters University.

För det femte, Maja Rung, Aiko Kamiyasu och Ahmed Berham har jag nog aldrig förut hört talas om.

För det sjätte, Smulan verkar inte stå med i rollistan, men om han är med förmodar jag att han oundvikligen fått en ny röst eftersom Lars Dejert inte längre är i livet.
Jag tror Smulan är steve kratz eller Magnus Ehrner
båda låter lite lika  Lars Dejert till rösten om ni frågar mig

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2026 kl. 14:03:51Om du kollar igen i creditlistan så kanske du ser att Herr Kotten redan är crediterad med Clownen Rassel från Insidan Ut.  ;)
det varför jag tog nort såg fel ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2026 kl. 12:30:59Först och främst är jag nyfiken på var och hur du sett den eftersom filmen inte har premiär förräns imorgon?

Aiko Kamiyasu  var pärlan i  Lego Pixar: Klosstoons.