Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Toy Story 5

Startat av Marcusen, 9 februari 2023 kl. 19:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Enligt engelska Wikipedia verkar filmen ha försetts med positiva recensioner även om den var mer dämpad i jämförelse med hyllningen av de tidigare filmerna i samma franschise.

Vi får se vad jag kommer att ge filmen för omdöme när jag väl sett den.

gstone

en toy story kortfilm gjord för barnsjukhus

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet Igår kl. 11:57:07Vadå inga dubbade sånger? Jag är din bäste vän måste väl ändå ha varit med ???
Precis min tanke. "Jag är din bäste vän" var ju med i trailern, så den måste väl rimligtvis också ha varit med i den färdiga filmen; precis som i de tidigare fyra filmerna...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 15:35:23Precis min tanke. "Jag är din bäste vän" var ju med i trailern, så den måste väl rimligtvis också ha varit med i den färdiga filmen; precis som i de tidigare fyra filmerna...?
Precis min tanke med

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 15:35:23Precis min tanke. "Jag är din bäste vän" var ju med i trailern, så den måste väl rimligtvis också ha varit med i den färdiga filmen; precis som i de tidigare fyra filmerna...?
Det förekommer inga dubbade sånger i hela filmen, inte ens Jag är din bäste vän.

I och med att ingen svensk röst stod med i credits har jag för mig att någon undrade över Smulan. Smulan yttrar inte ett endaste ord under hela filmens gång.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 52

MB

Då är det här den första Toy Story filmen utan Jag är din bäste vän fast att den används i marknadsföringen

Monsieur Hulot

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 16:09:45Det förekommer inga dubbade sångar i hela filmen, inte ens Jag är din bäste vän.
Mycket skumt! Den borde ju man ju ha dubbat ??? 

Simon Axelsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 17:51:17Mycket skumt! Den borde ju man ju ha dubbat ???
Den är inte med över huvud taget.

gstone

Nu har jag sätt filmen

Har ni några frågor om dubbningen?

gstone

Citat från: MB skrivet Igår kl. 16:36:26Då är det här den första Toy Story filmen utan Jag är din bäste vän fast att den används i marknadsföringen
Det stämmer 

gstone

Har ni några frågor om dubbningen ?

Monsieur Hulot

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 18:06:05Den är inte med över huvud taget.
Jag missförstod visst ditt inlägg! Jag trodde du menade att det är sånger med i filmen, men att de inte är dubbade.

Simon Axelsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:17:08Jag missförstod visst ditt inlägg! Jag trodde du menade att det är sånger med i filmen, men att de inte är dubbade.
Det är sånger med, men bara i eftertexterna och kvar på engelska.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 16:09:45Det förekommer inga dubbade sånger i hela filmen, inte ens Jag är din bäste vän.
Mycket märkligt - varför har de hoppat över "Jag är din bäste vän", som använts som ledmotiv i de tidigare fyra filmerna...? Och inte minst då sången spelades i de biovisade trailers som funnits inför Toy Story 5...?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:09:44Mycket märkligt - varför har de hoppat över "Jag är din bäste vän", som använts som ledmotiv i de tidigare fyra filmerna...? Och inte minst då sången spelades i de biovisade trailers som funnits inför Toy Story 5...?
Med facit i hand (eller ja, filmen i minnet), så skulle jag tro att de under produktionen kommit fram till att det inte fanns någonstans att inkludera den utan att det skulle kännas som blott en icheckad ruta. Jag kan personligen inte komma på någonstans i filmen där den hade kunnat platsa i varje fall.