Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle ni ha gjort det?

Startat av Skokaka, 17 mars 2023 kl. 23:11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Simon Axelsson och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Prinsessan och Grodan (som är en fantastiskt bra film) hade kunnat bli minst lika bra eller rentav bättre om man hade strukit de två Fender-männen, som enligt mig bara känns onödiga och förargande och inte har minsta lilla droppe charm i sig, det enda som håller med karaktärerna är att de är väl röstskådespelade.

Så, till alla som tycker om karaktärerna: tyvärr, jag håller inte med.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 16:51:50Prinsessan och Grodan (som är en fantastiskt bra film) hade kunnat bli minst lika bra eller rentav bättre om man hade strukit de två Fender-männen, som enligt mig bara känns onödiga och förargande och inte har minsta lilla droppe charm i sig, det enda som håller med karaktärerna är att de är väl röstskådespelade.

Så, till alla som tycker om karaktärerna: tyvärr, jag håller inte med.
Dom är där för att illustrera att Tiana inte kan köpa en fashastighet för att folk hata fördomar mot svarta människor på den tiden, vist är dom skitar, men dom tjänar ju ett syfte i handlingen för att visa at Tians dröm att äga en egen restaurang är hindra av rasism.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 21:42:26Dom är där för att illustrera att Tiana inte kan köpa en fashastighet för att folk hata fördomar mot svarta människor på den tiden, vist är dom skitar, men dom tjänar ju ett syfte i handlingen för att visa at Tians dröm att äga en egen restaurang är hindra av rasism.
Fast det finns ju ändå redan skurkar i filmen, Dr Facillier, hans kumpan Lawrence och så skuggorna, plus några mindre roller: Grod-jägarna (som ändå är roliga), så det hade ändå inte varit någon större förlust.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 21:48:05Fast det finns ju ändå redan skurkar i filmen, Dr Facillier, hans kumpan Lawrence och så skuggorna, plus några mindre roller: Grod-jägarna (som ändå är roliga), så det hade ändå inte varit någon större förlust.
ibland är karaktärer man ogillar nödvändiga för handlingen.

talar som en författare själv( dock inte en publicerad sådan)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 21:50:53ibland är karaktärer man ogillar nödvändiga för handlingen.
Precis, och i det här fallet kan jag hålla med att de tjänar ett syfte för berättelsen.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 21:50:53ibland är karaktärer man ogillar nödvändiga för handlingen.

talar som en författare själv( dock inte en publicerad sådan)
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 22:21:24Precis, och i det här fallet kan jag hålla med att de tjänar ett syfte för berättelsen.
Om det hade handlat om killen som mobbar Dumbo så hade jag kunnat köpa erat resonemang, men nu var inte så fallet...

Dessutom så finns det ju faktiskt övergränsfall, och både ovannämnda karaktär och Fender-männen är sådana exempel.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 22:21:24Precis, och i det här fallet kan jag hålla med att de tjänar ett syfte för berättelsen.
Det är manus skrivande 101

Disneyfantasten

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 22:36:03Det är manus skrivande 101
Ja, men det där låter som en väldigt anglosaxisk direktöversättning - vi använder mig veterligen sällan eller aldrig begreppet 101 i betydelsen grundkurs i Sverige, då det är ett typiskt amerikanskt begrepp. :)