Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 16:02:17Jag kom på en bra fråga prices nu !

Vilka spelar Fru Vaktel ,Fru Pungdjur mullvaden och dom tre fasanerna i den andra dubbningen av Bambi ?

Det är visserligen inte mig du frågar men;

- Fillie Lyckow spelar Mamma Vaktel, Mamma Pungråtta och Fasan 1

- Doreen Denning spelar Fasan 2 & 3

- Tomas Krantz spelar Mullvaden

- Mats Åhlfeldt spelar Ekorren

- Louise Raeder spelar Stampes Flickvän

(själv undrar jag vem som spelar Grodan)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2023 kl. 16:48:36Det är visserligen inte mig du frågar men;

Tack :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2023 kl. 16:48:36Det är visserligen inte mig du frågar men;

Jag såg filmen på bio idag som jag sa och jag tycker grodan lät väldigt knostig ;D

Låter riktiga grodor så ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 17:02:45Jag såg filmen på bio idag som jag sa och jag tycker grodan lät väldigt knostig ;D

Låter riktiga grodor så ?

Grodor kväker.

Grodan i filmen pratar samtidigt som han låter som en groda, både på engelska (av Mel Blanc) och i 1986-års Svenska omdubbning.

gstone

Varför anställde  KM studios så många skådspelare från Örebro i början av 2000-talet ?

Brukade dom ligga i närheten av Örebro ?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 september 2023 kl. 17:54:31Grodan i filmen pratar samtidigt som han låter som en groda, både på engelska (av Mel Blanc) och i 1986-års Svenska omdubbning.
Det känns väldigt svårt att hra vem det är. ;)
Då rösten är så pass förvrängde :-\

gstone

Gör Mikael Roupé alla röster i Snurre Sprätt / Hjulben Filmen  ?

Är det några kvinnoröster med ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 20:45:34Gör Mikael Roupé alla röster i Snurre Sprätt / Hjulben Filmen  ?

Är det några kvinnoröster med ?
Han har aldrig spelat alla karaktärer utan resten är Sun Studios vanliga Looney Tunes röster.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 september 2023 kl. 20:52:50Han har aldrig spelat alla karaktärer utan resten är Sun Studios vanliga Looney Tunes röster.
Är alla röster manliga i filmen ? ???
Känns som June Foray och eller Julie Bennett borde vara med på ett hörna ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 21:01:34Är alla röster manliga i filmen ? ???
Känns som June Foray och eller Julie Bennett borde vara med på ett hörna ;D
Det var dom ofta när det kom till Looney Tunes  ;)

gstone

Kan jag fråga en fråga som jag redan frågat i en annan tråd ?

Jag tänker att kankse ingen såg mitt inlägg i den tråden ;)

gstone

Hur står det till med W.I.T.C.H. ?

Vet vi något om övriga röster och dubbnings bolag ?

Är dubbningarna av säsong 1 vs 2 olika efter som dom visades på helt olika tv knalar  ???

Oskar

Citat från: gstone skrivet  4 september 2023 kl. 01:21:23Hur står det till med W.I.T.C.H. ?

Vet vi något om övriga röster och dubbnings bolag ?

Är dubbningarna av säsong 1 vs 2 olika efter som dom visades på helt olika tv knalar  ???
Den serien har gått på tv4 och Jetix. Den serien är dubbar hos Sun Studio eller eurotroll eller andra studio

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2023 kl. 10:21:55Det är nog där haken ligger. Inget företag i världen kommer att orka svara om du skickar en enorm hög med frågor - de har ju faktiskt sin verksamhet att tänka på, och deras första prio kommer ju alltid vara nya produktioner för att fullfölja beställningar från kunder. Således är det bara vid eventuella lediga stunder som de har möjlighet att svara på mail från dig och alla andra som inte är kunder, och då lär de ju prioritera sådant som är relativt enkelt att besvara.

Skicka istället korta och enkla mail - max några få frågor i ett mail, som inte kräver någon enorm research för att besvara - så ökar nog chansen påtagligt att få svar. :)

KM Studio (eller Plint som de ju heter numera) har alltid varit hjälpsamma för mig, men jag brukar alltid begränsa mig till absolut max 6 frågor eller 6 önskemål om creditlistor; aldrig mer än så i samma mail och sen vänta på att få svar på dessa innan jag frågar något mer (vanligtvis frågar jag mindre än så varje gång, men i undantagsfall har det hänt upp till 6 frågor).

Du kan ju själv tänka dig hur angelägen du skulle vara att svara om du får ett jättelångt mail med en enorm mängd frågor från någon...? Då vet du ju att du måste ha flera timmar till övers för att ens kunna svara, och så mycket tid har inte många; särskilt inte på kommersiella företag... Då blir det att man lägger mailet åt sidan för att eventuellt ta itu med senare, och så blir det avglömt.
När döptes KM Studio om till Plint?

I varje fall, jag håller just på att anteckna en ny hög med frågor till KM Studio i min mobil, och kommer att försöka igen när jag är klar med den, och dela upp det med några frågor åt gången.

gstone

Verkligen stort tack för hjälpen :D