Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 november 2023 kl. 22:55:17Jag vill såklart lägga mer ved på någon brasa men det här har hänt för många gånger nu att han skriver arga inlägg och börjar bråka...
Helt riktigt.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 november 2023 kl. 22:58:33Helt riktigt.
Det skulle självklart vara ett inte där också men det är föll på något sätt bort.

Måne

Menar såklart inte att det är erat fel!

Jag förstår såklart frustationen och speciellt om det händer gång på gång.

Då rinner bägaren över. :/

Disneyfantasten

Citat från: MoonFace skrivet 20 november 2023 kl. 23:03:29Menar såklart inte att det är erat fel!

Jag förstår såklart frustationen och speciellt om det händer gång på gång.

Då rinner bägaren över. :/
Precis.

Måne

@Daniel Hofverberg
@Erika 

Finns det något som kan göras åt denna återkommande situation ? :/

gstone

Ungefär när tog Eurotroll övre dubbningen av Batman: The Animated Series ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2023 kl. 15:34:33Fler frågor speciellt riktade till Oscar Isaksson;

- har du lyckats få fram vilka som är Skinny, Pojkar, Lejon och Biljettförsäljare i 1972-års omdubbning av Dumbo?

- har du lyckats få fram tiden då 1972-års omdubbning av Dumbo spelades in?

- har du lyckats få fram vilka som var påtänkta, vilka som var i studion och vilka som testade i 1972-års omdubbning av Dumbo?

Jag har hittat åt Europafilms luddiga inspelningsscheman för Dumbo:

Själva inspelningen av röster ska ha skett; maj - september 1972 (måste utreda ytterligare)

Ljudtekniker:
Jan-Erik Lundberg
Tommy Persson
Johan Clason
Sune Ljung

Produktionsledning:
Rune Hjelm

(Jim Crow kallas i Doreen Dennings manus för Snobb-kråkan)

Tyvärr finns det inte så mycket information kring produktionen bevarad.

gstone

Har Toy Story Treats-kortfilmerna dubbats till svenska ?

gstone

Finns det en svensk dubbning av Pokémon - Filmen: The Power of Us ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 november 2023 kl. 21:20:39Finns det en svensk dubbning av Pokémon - Filmen: The Power of Us ?
Det gör det, men jag har för mig den släpptes på Netflix där den inte finns längre. Så den svenska versionen är nog inte tillgänglig längre.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 november 2023 kl. 21:23:05Det gör det, men jag har för mig den släpptes på Netflix där den inte finns längre. Så den svenska versionen är nog inte tillgänglig längre.
Var det nog som skrev ner credits ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 november 2023 kl. 21:57:52Var det nog som skrev ner credits ?
Tyvärr gjorde inte jag det jag minns dock att Sanna Martin sjöng slutsången. Dessutom spelas ju Ash som vanligt av Dick Eriksson och Team Rocket av Annelie Bhagavan, Andreas Nilsson och Sebastian Karlsson.

gstone

Tror ni att 'Urkel Saves Santa " kommer få en svenskl dubbning

gstone

När gick Thomas och Vänner från att bara ha en berättare röst till att ha fullständig dialog ?

gstone

Finns det en svensk DVD av Olivia, en annorlunda ren ?

För jag känner att jag sett en sådan på Tradera 🤔