Kvinnliga (utan inbördes rangordning):Monica Forsberg,Mariam Wallentin,Mia Kihl,Annica Smedius,Jasmine Heikura,Lizette Pålsson,Christel Körner,Irene Lindh,Hanny Schedin (Elefanten Winnifred i Djungelboken),Birgitta Fernström
Manliga (utan inbördes rangordning):Anders Öjebo,Andreas Nilsson,Hans Lindgren,Bert-Åke Varg,John Harryson,Peter Harryson,Arne Källerud,Olof Thunberg,Gunnar Ernblad,Bertil Engh,Johan Lindqvist,Sven-Erik Vikström,Per-Erik Hallin ,Stephan Karlsén
Om jag ska nämna några icke-svenska favoriter så kan jag nämna namn som Frank Welker,Pinto Colvig (skapade Långbens röst),Clarence Nash,Walt Disney (var ju faktiskt förutom allt annat han gjorde även Musse Piggs röst),Jimmy MacDonald ,Bill Farmer (Långbens nuvarande röst),Wayne Allwine,Russi Taylor (de två sistnämnda är nuvarande rösterna till Musse och Mimmi Pigg och dessutom är de man och hustru i verkligheten),Yeardley Smith (Lisa Simpson i the Simpson) + de flesta andra i The Simpsons.
Jag vet att jag bara sa "några" men det var svårt att begränsa sig då det finns så många duktiga skådespelare och skådespelerskor att nämna (gäller även för de svenska skådespelarna och skådespelerskorna ovan).